Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Uansett hvor lang tid man liker å bruke så er det en maksgrense på rundt 30-40 timer i Mass Effect 2 synes jeg. Tror jeg brukte 34 eller 35 timer på første gjennomspilling og da var det ikke noe urørt i galaksen såvidt jeg vet. :)

 

Men det er en god del lenger enn Mass Effect 1 hvor jeg bare fikk til 22 timer etter å ha gjort alt som var å gjøre inkludert den Bring Down the Sky DLC'en som var inkludert i min utgave av spillet.

 

Det er litt kjedelig når det ikke er noe som respawner og ikke noe random loot, men man vet i alle fall når man er ferdig, kan legge fra seg spillet og fortsette med det daglige liv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig utrolig fornøyd med lengden på spillet jeg. Det var liksom så langt at du følte at du hadde vært med på et stort eventyr, men ikke så langt at du synes det var overveldene å starte på nytt igjen.

 

 

Alle overlevde forresten første gjennomspillingen min, til og med crewet, hvordan gikk det med resten av dere?

 

Lenke til kommentar
Jeg er ikke ferdig med toern enda. Har bare utsatt det "IFF Relay signal" oppdraget og gjør unna alt mulig annet først.

Det er vel det som trigger gjennomgangen av relayet til collectors? Mangler enda 2 stk i party f.eks.

 

ME1-saven min var på 37 timer.

Neinei, du kan vente med å dra til collectors så lenge du vil!

Lenke til kommentar

Nå skal jeg prøve å si dette på en så spoiler fri måte som mulig:

IFF signal greine trigger på en måte at du går gjennom relayet.

Se i spoiler på egen risk. men det står sånn indirekte forklart der, ikke ordentlig historie spoilert da.

 

 

Når du har fått tak i signalet så kan du utforske videre, men hvis du er glad i folka på skipet ditt (De som jobber der altså, som kelly). så burde du dra inn Omega 4 relayet så fort som mulig.

 

 

Men jeg hadde alle loyale før jeg henta IFF greine.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Brukte 37 timer på første gjennomspilling, da hadde jeg gjort alt (mener jeg). Veldig enig med det som er sagt over her at det er langt nok til at du føler at du har vært med på et fantastisk eventyr men ikke så langt at man ikke orker en gjennomspilling til (er på min 3. nå forøvrig. Tar Mass Effect 1 først så over i toern).

 

Ang slutten.

 

Første gjennomspillinga mista jeg Thane (fordi jeg sendte ham i ventilasjonsgreia) og Jack (fordi garrus var lagleder tipper jeg). Pluss at legen var den eneste som overlevde fordi jeg ikke trodde det var noe rush :p

 

Endret av Borgen
Lenke til kommentar

Alright. Forklaring på hva/hvordan.

 

 

Etter du henter IFFen, har du tid til ett ekstra oppdrag mens de setter den opp i skipet. Etter dette oppdraget, flyr du og dine lagmedlemmer ut med transportskipet, mens resten av skipet ditt tester ut IFFen. Da kommer Collectors (siden IFFen har et virus som sier ifra hvor de er) og kidnapper alle ombord (utenom Joker). Når du kommer tilbake, har du et valg. Fullføre lagmedlem-questene (gjort skikkelig, er siste quest du får tid til loyalty-questen til Legion, og da skal alle være lojale) eller stikke til Omega 4 Relay for å redde mannskapet ditt. Velger du å gjøre quester, så blir du tvunget til å se Kelly Chambers samt flere medlemmer av mannskapet ditt bli "smeltet" til gugge. Drar du med en gang blir bare koloni-folk smeltet mens dine egne overlever.

 

 

Megaspoiler, btw. :p

Lenke til kommentar
Mener jeg leste ett sted at

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

det blir umulig å redde alle på slutten hvis man somler etter et visst punkt i spillet?

Som visstnok er mange timer før slutten?

 

ja, hvis du spiller flere oppdrag etter å ha innstalert den IFF greia og "noe har skjedd på normandy" er det ikke mulig å redde alle.

 

 

Tror det var slik.

Lenke til kommentar

Mista ingen squadmates. Synes det var ganske logisk hvem som skulle hvor ut ifra beskrivelsene deres, men man mister de visst i fleng dersom de ikke er lojale og de og skipet ikke er oppgraderte. Jeg må spille gjennom en gang til og redde Kelly siden hun fortjente ikke å smelte i den tanken, men det får bli like før Mass Effect 3 kommer.

 

Tror det med at man måtte rushe etter å ha hentet IFF var en liten, ond, spøk fra BioWares side. Som jeg sa tidligere i tråden så har de alltid sagt "no timer, no rush" om spillene sine, men akkurat her i ME2 så var det tydligvis litt kritisk at man rushet.

 

At jeg hadde gjort alt i ME1 er ikke sant når jeg tenker meg om. Jeg hadde gjort alt som var interessant å gjøre. Å kjøre rundt og lete opp alle mineral deposits gjorde jeg ikke. Det kan vel fort ta et tosifret antall timer, men det var ikke noe jeg ønsket å bruke tid på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...