Gå til innhold

Nvidia resirkulerer skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... De som tidligere trodde at GeForce 9800 GTX+ var gammelt og utdatert, får nå vite at det fortsatt er et fullgodt alternativ i sin prisklasse ...

Alternativt er det "same old shit with a new wrapping"...

Å omformulere innlegget mitt til noe negativt ladet er selvsagt én måte å uttrykke sin uenighet på, men jeg hadde foretrukket det dersom du heller hadde forklart hvorfor du har et annet syn på saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... De som tidligere trodde at GeForce 9800 GTX+ var gammelt og utdatert, får nå vite at det fortsatt er et fullgodt alternativ i sin prisklasse ...

Alternativt er det "same old shit with a new wrapping"...

Å omformulere innlegget mitt til noe negativt ladet er selvsagt én måte å uttrykke sin uenighet på, men jeg hadde foretrukket det dersom du heller hadde forklart hvorfor du har et annet syn på saken.

Jeg mener ikke annet enn at et navnebytte ikke nødvendigvis et gjør skjermkort til et "fullgodt alternativ", det kan like godt fortsatt tolkes som "det samme gamle". Dersom de gjør om navnet på 8800GTS til 240GTS kjøper du allikevel ikke noe som er mer moderne enn 8800GTS.

Med andre ord kan de som tror at 9800GTX+ er utdatert få lov og tro nøyaktig det samme om 250GTS.

Lenke til kommentar
Ja ja.... typisk Nvidia dette da :whistle: forvirre forbrukerne igjen. Sikkert endel som kommer til å tro at dette er et "brand new" superkort...
Jeg er så utrolig lei av tullet til nVidia. De siste 3 kortene mine har vært nVidia kort, men pga alt tullet deres har jeg en følelse av at det neste blir ATI.

Nå er også AMD/ATI kjent for å rename kort... Dette er gjort senest i forrige driver:

Vips har HD 3000 kort med RV610 og RV630 blitt HD4000.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...67&Itemid=1

Lenke til kommentar

Selvsagt gjør ikke et navnebytte kortet mer moderne. Poenget er at det er det gamle navnet som er misvisende. 9800 GTX+ er ikke utdatert, men siden navnet stammer fra forrige generasjon, kan det lett virke slik. nVidia løser nå dette problemet. Heretter blir det ikke bare lettere for folk å forstå at dette kortet fortsatt er brukbart, men også hvor brukbart det er.

Lenke til kommentar

(...)

Nå er også AMD/ATI kjent for å rename kort... Dette er gjort senest i forrige driver:

Vips har HD 3000 kort med RV610 og RV630 blitt HD4000.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...67&Itemid=1

 

Nå synes jeg du burde lese det som stod der. Ikke fordi det ikke kan tolkes til å være riktig det du skriver, men presentert noe utydelig.

 

 

Det står vel at det antas at RV615 og RV635 vil bli HD 4xxx, og det er vel krympingen av den gamle serien.

 

Og så kan man vel spare seg med de store kommentarene til produktene blir lansert og ser om det har skjedd noe som forsvarer en høyere serie, selv om man jobber for ett vist firma som begynner på N.

Lenke til kommentar
Dette er jo et taktisk valg.

Forbrukerne ser jo gjerne på toppkortene : oi der har vi jo 285 og 295 , hmm for et par tusenlapper mindre i serien så har vi jo Gts 250 som må jo være et bra kjøp...

 

Enkelt å bli lurt om du ikke følger med altså.

 

Er ikkje feil av Nvidea å gjere om namnet for å gjere det meir atraktivt.

Prisen svarar heile tida til ytelsen, og om ein kjøper eit kort som kostar "eit par tusenlappar" mindre enn toppmodellen, bør ein tenkje lengre enn nasen rekk, og vete at dette ikkje kan samanliknast med toppmodellane. Dei som ikkje undersøkjer slikt, har ofte ikkje planar om å bruke dataen sin til dei mest krevande spela uansett, og då er GTS 250 meir enn godt nok for deira bruk.

 

Zulboom.

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Dette er jo et taktisk valg.

Forbrukerne ser jo gjerne på toppkortene : oi der har vi jo 285 og 295 , hmm for et par tusenlapper mindre i serien så har vi jo Gts 250 som må jo være et bra kjøp...

 

Enkelt å bli lurt om du ikke følger med altså.

 

Er ikkje feil av Nvidea å gjere om namnet for å gjere det meir atraktivt.

Prisen svarar heile tida til ytelsen, og om ein kjøper eit kort som kostar "eit par tusenlappar" mindre enn toppmodellen, bør ein tenkje lengre enn nasen rekk, og vete at dette ikkje kan samanliknast med toppmodellane. Dei som ikkje undersøkjer slikt, har ofte ikkje planar om å bruke dataen sin til dei mest krevande spela uansett, og då er GTS 250 meir enn godt nok for deira bruk.

 

Zulboom.

 

Det er uansett direkte villedende da man gjerne blir forvirret og tror man kjøper siste generasjon av teknologi noe som ikke er fakta. Det er nettop derfor at man bør avstå fra å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Eeeh.. Har jo latt merke til at dette har vært typisk nVidia i det siste, men da har jeg et spørsmål:

 

Hva skal lokke meg for å kjøpe et "GTS 250" fremfor et 9800GTX+?? Muligens bundle'n. Og selvfølgelig så setter de vel kanskje en litt lavere pris på GTS 250 da, og faser 9800GTX+ forsiktig ut. Slik at leverandører blir sittende igjen med 9800GTX+ kort som ingen vil ha pga pris, og må dermed selge de langt under innkjøpspris.. Jaja! :D

Lenke til kommentar
Nå synes jeg du burde lese det som stod der. Ikke fordi det ikke kan tolkes til å være riktig det du skriver, men presentert noe utydelig.

 

Det står vel at det antas at RV615 og RV635 vil bli HD 4xxx, og det er vel krympingen av den gamle serien.

Nå synes jeg det i Fudzilla-artiklen er ganske klart og tydlig. fudzilla er like stabil som den HW.no siterer her.

Hvis den gamle serien krympes får den nytt kodenavn.

 

Og så kan man vel spare seg med de store kommentarene til produktene blir lansert og ser om det har skjedd noe som forsvarer en høyere serie, selv om man jobber for ett vist firma som begynner på N.

Jeg jobber ikke for et firma som begynner på N. Det firma jeg jobber i begynner på S.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
(...)

Nå synes jeg det i Fudzilla-artiklen er ganske klart og tydlig. fudzilla er like stabil som den HW.no siterer her.

Hvis den gamle serien krympes får den nytt kodenavn.

 

 

 

Den biten er jeg ikke uenig i, men du skrev det du skrev slik at det kom frem veldig utydelig hva Fudzilla skrev.(klumsette setning, men folk forstår det sikkert :) )

 

Og selv om jeg ikke har de store forhåpningene til AMD, så kan de jo få lansere produktet selv før man anklager dem for å oppgradere navnene på gamle design.

 

(...)

Jeg jobber ikke for et firma som begynner på N. Det firma jeg jobber i begynner på S.

 

Mulig jeg er litt avleggs her. men mente du jobbet for/med NVidia, men det spiller ikke så store rolle. Var bare en unødvendig komentar fra meg uansett.

Lenke til kommentar

Dette er bare for lamt. Talentløst og lureri av kundene som jeg håper dere ikke glemmer. Btw, nå kommer 780SLI(brikkesett) også som rebrand. Det kommer til å hete (gjett?) 980Sli....G92 var en perle når den kom men nå er nVidia blitt en vits. De har DOBBELT så store chips som ATi og klarer såvidt å slå dem.. All rebranden er bare de siste krampetrekninger fra et døende selskap.(imo)

 

 

Nå er også AMD/ATI kjent for å rename kort... Dette er gjort senest i forrige driver:

Vips har HD 3000 kort med RV610 og RV630 blitt HD4000.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...67&Itemid=1

 

Feil, ikke tro på alt du leser. Både rv730 og rv 710 er "nye", egne produkter, ikke en rebrand. Det var derfor det tok såpass lang tid å komme med dem etter 4850.. Mer om dette her.(klikk)Hvis du ikke tror meg, så nevn meg ett kort som er "funnet" som en rebrand. Hd2xxx og Hd3xxx derimot, der er 3xxx serien en oppgradering an 2xxx-serien.(Rv6xx)

 

Btw, hva synes du forresten om at nVidia rebrander kortene sine for TREDJE GANG?

 

 

9800GTX+ har en annen GPU enn 8800 GTS. Derfor, ikke same shit. 8800 har G92a og 9800 har G92b, forskjellen er at G92b har 55nm og G92a har 60 nm.

Tunga rett i munnen her. 8800GTS 320/640 var en G80 med lavere klokk og minnebuss. 8800GTS 512 var en G92. 65nm og ikke noe annet. 8800GT/9800GT/Gts150 kom som G92 i både 65 og 55 nm.(a/b) 8800GTX var opprinnelig G80 på 90nm. 9800GTX var bare 65nm G92, mens 9800GTX+ var G92 55nm. Så 8800GTS har aldri vært noe annet enn G92 (512mb/65nm) ELLER G80.(320mb/640mb/90nm)

 

Mer her.(klikk)

Lenke til kommentar
Dette er bare for lamt. Talentløst og lureri av kundene som jeg håper dere ikke glemmer. Btw, nå kommer 780SLI(brikkesett) også som rebrand. Det kommer til å hete (gjett?) 980Sli....G92 var en perle når den kom men nå er nVidia blitt en vits. De har DOBBELT så store chips som ATi og klarer såvidt å slå dem.. All rebranden er bare de siste krampetrekninger fra et døende selskap.(imo)

Såvidt? Tror du skal ta en reality check på HD4870 mot GTX 285.

Når det gjelder døende selskap å ville jeg i første omgang sett på AMD sitt regnskap og blitt meget bekymret.

 

Nå er også AMD/ATI kjent for å rename kort... Dette er gjort senest i forrige driver:

Vips har HD 3000 kort med RV610 og RV630 blitt HD4000.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...67&Itemid=1

 

Feil, ikke tro på alt du leser. Både rv730 og rv 710 er "nye", egne produkter, ikke en rebrand. Det var derfor det tok såpass lang tid å komme med dem etter 4850..

ATI Radeon HD 4750 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002& DEV_9505

 

Klarer ikke å finne noe om RV730 og RV710 i den inf-filen Kaare. Kanskje du klarer å lese bedre enn meg?

 

Når det gjelder nye RV7x0 så tipper jeg det er samme story som med nV sine GT21x, de venter på at TSMC sin 40nm prosess skal bli brukbar.

 

Btw, hva synes du forresten om at nVidia rebrander kortene sine for TREDJE GANG?

Kan ikke si at jeg bryr meg. Rebranding er noe de fleste aktørene i denne bransjen driver med. Jeg klarer å lese spesifikasjoner og/eller tester.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...