Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var jeg på nippet til å legge inn fremmed firmware,f.eks. faenil...,men ser at det har kommet ny oppdatering fra samsung. Prøvde således å laste ned oppdateringen. Men som alltid med denne mobilen får jeg vansker med pc-studio. Nå har jeg prøvd med samsung pc studio 7 og pc studio 3. Både fra vista og xp. Programmene "kjenner ikke igjen enheten" eller "de klatrer ikke å koble til oppdateringsserver". Noen tips her?

Lenke til kommentar

Nå var jeg på nippet til å legge inn fremmed firmware,f.eks. faenil...,men ser at det har kommet ny oppdatering fra samsung. Prøvde således å laste ned oppdateringen. Men som alltid med denne mobilen får jeg vansker med pc-studio. Nå har jeg prøvd med samsung pc studio 7 og pc studio 3. Både fra vista og xp. Programmene "kjenner ikke igjen enheten" eller "de klatrer ikke å koble til oppdateringsserver". Noen tips her?

 

Her er svaret jeg fikk fra Samsung:

 

"För tillfället finns ingen uppdatering för denna telefon.

 

Den uppdateringen är för tillfället inte tillgänglig via uppdateringstjänsten.

 

Vi jobbar för tillfället på en del ändringar i uppdateringen och den kommer snarast möjligt bli tillgänglig igen.

 

Jag har tyvärr ingen information om när detta kommer vara klart."

 

Så da satser jeg på at vi får den tilgjengelig igjen snart.

Lenke til kommentar

Nå var jeg på nippet til å legge inn fremmed firmware,f.eks. faenil...,men ser at det har kommet ny oppdatering fra samsung. Prøvde således å laste ned oppdateringen. Men som alltid med denne mobilen får jeg vansker med pc-studio. Nå har jeg prøvd med samsung pc studio 7 og pc studio 3. Både fra vista og xp. Programmene "kjenner ikke igjen enheten" eller "de klatrer ikke å koble til oppdateringsserver". Noen tips her?

 

Her er svaret jeg fikk fra Samsung:

 

"För tillfället finns ingen uppdatering för denna telefon.

 

Den uppdateringen är för tillfället inte tillgänglig via uppdateringstjänsten.

 

Vi jobbar för tillfället på en del ändringar i uppdateringen och den kommer snarast möjligt bli tillgänglig igen.

 

Jag har tyvärr ingen information om när detta kommer vara klart."

 

Så da satser jeg på at vi får den tilgjengelig igjen snart.

 

Ok. Da kan det fort gå et halvår til....

Lenke til kommentar

Hei.

Fikk min Omnia HD i posten i dag:D, men så plager jeg RÆVA av meg med at WIFI kobler seg ut hver forbanna gang telefonen går i svart modus, altså standby, og det kommer ikke autotilbake ,jeg må selv gå fysisk inn å trykke "KOBLE TIL" hver gang!.

 

Noen som har noe løsning her? patetisk greier, SE W995 koblet jeg til Wlan og om jeg brukte nett eller mobile neller hva som helst, den holdt seg koblet opp så leeeeenge jeg bare ville, helt til den gikk tom for strøm eller at jeg slo den selv av...

Lenke til kommentar

Jeg har et problem her nå, jeg skal på roadtrip om noen dager, å skulle gjærne hatt gps`n på telefonen opp å gå. Det som er problemet er at etter jeg flashet til faenil så forsvant den, jeg hadde et lignende problem når jeg oppgraderte orginal firmware en gang her, men da fant jeg innstall fila inn på telefonen, på filebrowser ellerno. Men hvor finner jeg den nå? den medfølgende cd`n finner jeg ikke, men om det er løsningen så gjærne post svar alikevell, for jeg har en kompis som sikkert har cd`n.

Lenke til kommentar

Har trålet gjennom forskjellige forum og konklusjonen blir den samme. Aldri mer samsung. Har venta så jævli lenge på den stygge oppdateringen til Omnia HD telefon nå, og når den endelig kommer har de ikke klart å lage kompatibel pc studio for vista eller 7, heller ikke kompatibel med telefonen i seg selv. Dette taper Samsung mange kunder på.

 

Til slutt: er det noen som har fått til oppdateringen som ikke fikk den til først? Har vista, får beskjed om at mobilen ikke støtes av PC studio 7. Bra Samsung!!

Lenke til kommentar

Har trålet gjennom forskjellige forum og konklusjonen blir den samme. Aldri mer samsung. Har venta så jævli lenge på den stygge oppdateringen til Omnia HD telefon nå, og når den endelig kommer har de ikke klart å lage kompatibel pc studio for vista eller 7, heller ikke kompatibel med telefonen i seg selv. Dette taper Samsung mange kunder på.

 

Til slutt: er det noen som har fått til oppdateringen som ikke fikk den til først? Har vista, får beskjed om at mobilen ikke støtes av PC studio 7. Bra Samsung!!

 

 

Har fått den til, men måtte bruke en gammel laptop med xp. Min nye med 7 funka ikke. Synes mobilen ble bra med oppdateringen, men ikke imponerende kjapp. Bruker lang tid på å åpne biblioteker og med å komme i gang med scrollingen i musikkspilleren (scroller langsomt noen sekunder).

Er enig med deg, dette er ikke en grunn til å kjøpe Samsung igjen, men jeg registrerer jo at de dytter ut mange nye, og godt omtalte, modeller. Kan de ha lært at de må følge opp, bare at det ikke skjer med omnia HD?

Lenke til kommentar

Problemet samsung har med omnia hd er helt konkret symbian. Tror samsung som er med i symbian group snart innser at symbian er dødfødt og kaster inn håndkleet. Nokia har allerede annonsert at de kun skal bruke symbian til billig- og mellomsegmentet.

 

edit: Egentlig synest jeg det er utrolig at nokia har klart å skakkjøre symbian slik de har gjort. Nettopp fordi symbian har hatt så stor markedsandel, kunne det vært større enn android og iOS bare OSet hadde vært godt nok. Slik det er nå er det for treigt, for dårlig kompatabilitet mellom ulike versjoner, og for avleggs funksjoner.

 

Det kunne vært virkelig god forretning for nokia. Flaut for de : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Problemet samsung har med omnia hd er helt konkret symbian. Tror samsung som er med i symbian group snart innser at symbian er dødfødt og kaster inn håndkleet. Nokia har allerede annonsert at de kun skal bruke symbian til billig- og mellomsegmentet.

 

Godt poeng apegryn. Det har faktisk gått rykte om at Nokia skal slippe toppmobiler med WP7. Ellers burde de halt klart gått over til Android om nokia fortsatt vil bli størst i Europa igjen.

Lenke til kommentar

Tviler på det. De kommer til å kjøre meego et par år på toppmodellene til de finner ut at det flopper og så hoppe på noe annet.

 

edit: Men jeg gir meego større overlevelsessjanse enn bada eller symbian, nettopp fordi det ikke bare vil være nokia som skal ha det i toppskiktet.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Da er jeg helt fornyød med min Omnia HD etter å ha brukt HyperX sin siste rom i noen uker, HX-V6-SPEED. Batterti-tiden er blitt mye bedre, god plass på c: (over 100 mb) og telefonen fungerer stabilt med SPB Mobile Shell 3.5. Ikke opplevd noen større bugs, og alt har fungert topp.

 

Språket på rom'en er engelsk, men den har norsk t9.

Lenke til kommentar

Da er jeg helt fornyød med min Omnia HD etter å ha brukt HyperX sin siste rom i noen uker, HX-V6-SPEED. Batterti-tiden er blitt mye bedre, god plass på c: (over 100 mb) og telefonen fungerer stabilt med SPB Mobile Shell 3.5. Ikke opplevd noen større bugs, og alt har fungert topp.

 

Språket på rom'en er engelsk, men den har norsk t9.

 

 

[/quote

nei skjønner ikke all misnøyen her blant tidligere innlegg

vel har også kjørt hyper x noen mnd -funker faktisk bra -

og har kjørt på denne batterispare greia her genial:

 

http://www.symbian-freeware.com/download-pocket-lock.html

 

god sommer samsung fans !!!

Lenke til kommentar

Touch screenen min er DØD den. Får jo ikke gjort en dritt. Tok ut batteriet på kvelden og satt det inn igjen for det var eneste måten å skru av telefonen på.

 

Dagen etter våknet den til live p.g.a vekkerklokka, for å skru den av ut med batteriet og inn igjen. Etter et par min slo snooze'n inn og ut med batteri igjen, etter noen min til slo snooze'n til igjen herlig å ikke kunne slå av vekkerklokka :p

 

Nå er den på vei til rep.

 

Der har man ulempen med tlf. som kun bruker touch til alt, dauer den så er du FU*** eller SCREWD er vel mere riktig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...