Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei folkens.

Jeg sliter med min Omnia HD med følgende:

- batteriet forsvinner på null komma niks (1-1,5 dag) om jeg så ikke gjør annet enn å sende noen få tekstmeldinger. Da med wlanscanning av, BT av, programmer lukkes etter bruk, etc.

- Telefonen blir treg og laggy under bruk (i menyer etc)

- mister dekningen hvor det egentlig er max dekning

- mister "bare" datadekning (edge og 3g), så jeg må inn i connections i innstillingene og velge fra dual til kun gsm og tilbake til dual igjen for at den skal "hente inn" denne dekningen igjen.

- knirke/pipelyd som har dukket opp under kameraets fokusering

 

Før jeg sender inn tenkte jeg prøve oppdatere for å se om det hjalp, men...med Samsungs pc studio får jeg beskjed om at telefonen ikke støttes ved forsøk på software update.

Og på Samsung Norge finner jeg den ikke en gang i listen over telefoner!?

 

Hva skjer?

 

Angrer så smått at jeg ikke gikk for en HTC i oktober i fjor.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Nå var det blitt veldig mange sider å lese igjennom, men finner ikke svar på følgende;

 

Hvordan kan man fjerne custom ROM og tilbakestille telefonen til opprinnelig firmware?

 

Gjøres pga innbytte eller salg.

 

 

 

 

Last ned en nordisk eller svensk originalrom og installer denne på samme måten som du flashet til custom rom.

 

 

Du finner en slik en på de samme plassene som du finne custom roms.

 

 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med å legge inn musikk på telefonen min. Det har aldri vært noe problem før. Jeg plugger den til, drar over som jeg pleier i samme mappe, plugger den ut og deretter oppdaterer biblioteket. Da står det at det er 13 nye, noe som stemmer. Men jeg finner ikke disse noe sted. Hva er feil?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med å legge inn musikk på telefonen min. Det har aldri vært noe problem før. Jeg plugger den til, drar over som jeg pleier i samme mappe, plugger den ut og deretter oppdaterer biblioteket. Da står det at det er 13 nye, noe som stemmer. Men jeg finner ikke disse noe sted. Hva er feil?

 

ser ut til at du må slette biblioteket og bygge det opp på nytt-

uansett firmware du bruker - se her : -

 

you could try deleting your music library and building a whole new one. To do this:

 

1. Connect in Mass Storage Mode

 

2. On your PC you will need to have allowed to "Show" hidden files, do this from Explorer/Tools/ Folder Options/ View and select "Show hidden files and Folder"

 

3. Open your SD memory card/Removable Disk in My Computer on PC

 

4. Go to E:\ Private there you will see 3 folders 101f8857, 101ffca9 and 10281e17 . Shown below left.

 

5. Go to Private\101f8857\Cache\E there you will see .dat files. delete all of them.

 

6. Now go to Private\101ffca9 there you will see another .dat file, delete it

 

7. Finally go to Private\10281e17 delete the file that looks something like this: [101ffc31]mpxv2_2

 

8. Close all windows and disconnect your Phone. Go to Music Library and it should automatically start a refresh.

 

link funnet her: http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-problems-help/8747-my-phone-wont-refresh-music.html

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

 Jeg vurderer å selge min Omnia HD. Har brukt den i et år nå. Det er veldig mange som selger denne telefonen brukt på finn.no. Er det noe realistisk å få solgt denne mobiltelefonen? Mange av de annonsene som ligger inne på finn.no har vært liggende ute lenge. Hva kan jeg forvente å få i pris for den? De fleste som selger den har en salgspris mellom 2000-3500kr. 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

solgte min idag for 2000kr.

tilbake til en vanlig kjip SE. ingen mere smartphone på meg.

er for tungvint.

 

Kunne sikkert solgt min også for den prisen, men det er et tap på 4500kr. 

Har hørt at hytter og hus er en noe bedre investering  :thumbup:

Mobiltelefon er ikke akkurat en god investering, men en forbrukspris på 4500kr for et år er veldig mye. Da kunne man like godt leid en mobiltelefon gjennom Thorn.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd litt i det siste å sette meg inn i møkka mobilen, altså i temaene rundt denne telefonen, og må si jeg enda sliter! det er så mye som står rundt forbi med forskjelige datoer og ting, så tenkte å se om noen her faktisk kunne gi meg noe mer svar.

 

Har det kommet noen ny update? full update, ikke beta.

 

Når kommer den i så fall i norsk utgave? Aldri?

 

Vist man flasher til italiensk (idiotisk system ...) også updater til ny versjon, kan man få med norsk tastatur?

 

Også:

 

Finnes det faktis noe BRUKBARE / kule spill eller programvare som ikke koster til Symbian for Omnia HD?

 

Skjønner VIRKELIG at folk er forbanna som har betalt 5000+++ tusen kroner for denne dritten.

 

Betalte selv ikke mer en 2000,- brukt, jeg var ikke satt meg inn i windows-symbian-andorid da, og mente å lest og hørt for noen år siden at symbian var så flott, så jeg kjørte på. EPIC FAIL er følelsen jeg sitter igjen med selv, etter flere timer med søk og prøve å finne noe kjekt til denne mobilen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kommer an på om du lurer stakkarsen eller ei ;).

 

Gi Dem noen tester å lese på, og forklar hvor utorlig bra spec telefonen har og hvor fantastisk multitask mobil det er. Så kan du sikkert få et par lapper.

 

Er du ærlig og forklarer hvor stor dritt klump dette er, så tja 500-1000 kroner?

Neh, gidder ikke lure noen, blir bare mas i etterkant uansett. Satser jo selv også på at det har blitt "folk" av den etter å ha vært gjennom dette nå:

Sjekket innvendig. Byttet hovedkort. Oppdatert software. Resatt telefonen. Oppdatert eprom. Målt strømtrekk, ok. Testet batteriet, ok. (se kvittering). Satt til norsk T9. Testet i samtale inn/ut, ok. Testet sms inn/ut, ok. Testet lydkilder, ok. Testet kamera, ok. Testet touch og keypad, ok. Testet lading, ok. Testet telefonen, ok.

Men har lyst til å over på Android og teste det.

 

Andre forresten som har fått den inn på så omfattende service? Hjalp det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...