Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

hallo godtfolk. jeg har kommet til det stadiet der jeg begynner å bli lei symbian og samsung håntering av hele greia med vår fantastiske telefon. jeg kommer til å bytte ut i8910 nå snart og står da midt mellom iphone 4 og galaxy s. ikke et lett valg mener nå jeg. jeg hater egentlig apple, men denne telefonen har jo omtrent det samme som galaxy s.. hva burde jeg velge????

 

Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe en Samsung tlf igjen pga det du nevner. Kommer også til å fraråde alle bekjente å kjøpe Samsung.

Blir nok et annet merke og Android på meg neste gang. Maken til dårlig kundebehandling som det Samsung har vist rundt et såpass dyrt produkt tror jeg man skal lete lenge etter.

Det gjelder jo Samsung internasjonalt, men kundeservicen (om man kan kalle det for kundeservice) jeg har opplevd de gangene jeg har vært i kontakt med Samsung Norge, har jeg til dags dato aldri opplevd maken til noe sted!

Skulle rett og slett ikke vært lov å oppføre seg så arrogant når man har solgt kunder et produkt til flere tusen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke fraråde samsung, da de lager veldig mange gode produkter. Det som har skjedd med i8910 er et dårlig valg av OS. Ingen store selskap er flinke på kundebehandling.

 

Samsung galaxy spica for eksempel: Det er den beste smarttelefonen du får for under én høvding.

 

Legger en vekk fordommer over selskaper så finner en de beste produktene.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke fraråde samsung, da de lager veldig mange gode produkter. Det som har skjedd med i8910 er et dårlig valg av OS. Ingen store selskap er flinke på kundebehandling.

 

Samsung galaxy spica for eksempel: Det er den beste smarttelefonen du får for under én høvding.

 

Legger en vekk fordommer over selskaper så finner en de beste produktene.

 

Det blir jo opp til deg at du ikke vil fraråde, men jeg kan vil ikke si meg helt enig i at egen erfaring er det samme som fordommer ;) Har ingenting i mot de andre produktene jeg har fra Samsung (Tv og bluray)Men å levere en så dyr telefon for så å ignorere kundene blir for meg bare helt latterlig. Den eneste måten jeg som forbruker kan prøve å gjøre noe med dette på er å dele mine dårlige erfaringer med andre. Fortelle om dem, og fraråde å kjøpe tlf fra Samsung. Noe jeg uten tvil vil gjøre. Det finnes da mange andre merker å velge mellom. Jeg for min del havner muligens opp med et produkt fra HTC. Men du må selvfølgelig bare fortsette å kjøpe Samsung for min del!

 

Hva har egentlig mangel på oppdatering av firmware med OSet og gjøre?

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

.. Men du må selvfølgelig bare fortsette å kjøpe Samsung for min del!

Jeg har ingen spesialpreferanse for samsung, jeg sier bare at en ikke kan fraråde samsung som merke på grunnlag av dårlig erfaring med en telefon.

 

Du sier du har veldig dårlig erfaring med samsung men du forteller ikke konkret hva som er så dårlig. Vil du utdype så vi i det minste vet hva du legger til grunn for dine råd..?

 

Hva har egentlig mangel på oppdatering av firmware med OSet og gjøre?

Hva er det du spør om og hvem spør du?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

.. Men du må selvfølgelig bare fortsette å kjøpe Samsung for min del!

Jeg har ingen spesialpreferanse for samsung, jeg sier bare at en ikke kan fraråde samsung som merke på grunnlag av dårlig erfaring med en telefon.

 

Du sier du har veldig dårlig erfaring med samsung men du forteller ikke konkret hva som er så dårlig. Vil du utdype så vi i det minste vet hva du legger til grunn for dine råd..?

 

Hva har egentlig mangel på oppdatering av firmware med OSet og gjøre?

Hva er det du spør om og hvem spør du?

 

Du trenger jo ikke være enig med meg eller fraråde noe som helst! Men JEG kommer til å gjøre det. Så langt har 3 stk jeg kjenner droppet å kjøpe Omnia pga det :)

 

Du nevner jo selv at du ikke kan fraråde pga dårlig erfaring med en tlf, så da har du tydeligvis noen dårlige erfaringer selv...

 

Det jeg legger til grunn for mine råd er:

 

1. Mangel på hyppige/fornuftige oppdateringer av firmware.

2. Latterlig dårlig informasjon (mangel på) og feilinformasjon + en arrogant holdning fra Samsung Norge.

3. Telefonen har et år etter at jeg kjøpte den fortsatt bugs som sikkert kunne vært rettet med en fornuftig oppdatering av firmware. Flere småfeil er nevnt i denne tråden tidligere. Det som irriterer meg mest er at jeg opplever 2-5 ganger om dagen at den bryter pga "dårlig dekning" Dette på steder hvor andre telefoner ikke gjør det. Jeg kjører riktignok bil 4-8 timer pr dag, så dette er kanskje ikke like plagsomt for alle. Og ja jeg har byttet telefonene samt oppdatert firmware på begge de jeg har hatt.

 

Grunnen til at jeg nevner "hva har dårlig OS med oppdatering av firmware å gjøre" er det du selv nevner. At de har valgt feil OS. Om feilene ligger i tlf/firmware hjelper det jo lite hvilket OS tlf kjører.

 

Jeg ser egentlig liten grunn til at vi skal diskutere dette i "evigheter" da jeg vet du har peiling på telefoner, og jeg tviler ikke på at du vet hva du snakker om. Men jeg har allikevel en annen oppfatning av tingene en deg. Det ser jeg ikke noe galt i! De fleste som har betalt over 6000 for en Omnia HD er vel ganske enige om at den ikke har stått til forventningene. Og ca et år etter at jeg kjøpte min er det fortsatt ikke bra. (Den jeg har nå er nr to) Noe jeg syns er alt for svakt av Samsung. Jeg har derfor valgt å ikke kjøpe dette merket i fremtiden. Det skader uansett ikke å prøve noe nytt. Når jeg kjøpte Omnia HD var det ingen andre telefoner som kunne dekke mitt behov på samme måte (ikke som jeg vet om i alle fall) Men nå et år etter dukker det stadig opp spennende nyheter som kan det. Og godt er det, for nå har jeg tenkt å sende inn min igjen. Får jeg en ny med samme problemene regner jeg med at den service innstilte butikken jeg har handlet hos lar meg bytte i en annen tlf. Eventuelt mot et mellomlegg. Noe jeg i så fall benytter meg av med en gang :)

 

Jeg kjenner også to andre som har Samsung touch telefoner som er SVÆRT misfornøyd med dem uten at jeg husker nøyaktig hva de hadde problemer med. Den ene slår seg i alle fall plutselig av helt uten grunn, og touch virker ikke når det regner/er fuktig i luften!!! :) Det sier selvfølgelig ikke all verden. Kan være en svakhet på akkurat deres telefoner osv. Men det skal også sies at jeg ikke kjenner en eneste person som har Samsung touch telefon som har sagt de er fornøyd med den. Men det kan selvfølgelig komme av andre ting enn at det nødvendigvis er noe feil med telefonene. Av de jeg kjenner som har HTC har jeg aldri hørt noe negativt. De fleste er faktisk overraskende fornøyd. Og fornøyde kunder det stoler jeg langt mere på en fancy reklame fra en eller annen leverandør. Sånn er det vel med de fleste.

Dette er selvfølgelig synd, da Omnia HD er mer enn bra nok for mitt bruk når det gjelder hardware/ytelse.

Lenke til kommentar
Du nevner jo selv at du ikke kan fraråde pga dårlig erfaring med en tlf, så da har du tydeligvis noen dårlige erfaringer selv...
Absurd konklusjon. Jeg antar at du skrivebommet. For å svare på det jeg tror du mente kan jeg si at jeg har både god og dårlig erfaring med i8910, som med alle andre telefoner jeg har snust borti, så du har rett i det : )

 

Grunnen til at jeg nevner "hva har dårlig OS med oppdatering av firmware å gjøre" er det du selv nevner. At de har valgt feil OS. Om feilene ligger i tlf/firmware hjelper det jo lite hvilket OS tlf kjører.
De mest elementære feilene på i8910 er de samme som går igjen på alle s60v5 telefoner. Når utviklerene tilhørende symbian kastet sablene sine for 3 år siden, så skal det godt gjøres å utvikle en firmware som tar hånd om disse problemene. Jeg påstår at det er utenfor samsung sin makt å fikse det med firmware, annet enn at de kunne engasjert seg mer i symbian group.

 

Jeg ser egentlig liten grunn til at vi skal diskutere dette i "evigheter" da jeg vet du har peiling på telefoner, og jeg tviler ikke på at du vet hva du snakker om. Men jeg har allikevel en annen oppfatning av tingene en deg. Det ser jeg ikke noe galt i!

 

Du skal ha din mening og det er kjempeflott at du begrunner nettopp hvorfor du mener det. Brukere kan ta til etterretning det vi skriver her og gjøre opp sin egen mening :thumbup:

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg rett så er det slik at alle telefoner med S60v5 har en tendens til å bryte ved "dårlig dekning" der andre telefoner ikke gjør det? I så fall må jeg si det er ganske utrolig at det selges telefoner med dette på. Egentlig er det ikke så viktig for meg, da jeg sikkert ikke kjøper en tlf med symbian i fremtiden.

Men personlig syns jeg det høres litt rart ut. Om jeg ikke får byttet inn min blir den nok knust for å få ut litt frustrasjon etter et års bruk. Sønnen min på 13 har en Jet, og vil ikke ha min for alt i verden :) Ikke er han fornøyd med sin heller. Snakket med ham om telefonen tidligere i dag. Han har faktisk samme problem som en annen jeg kjenner. Ved kraftig regnvær/fuktighet slutter touch å virke. Så da kan det jo ikke være helt tilfeldig. Men smaken er som baken. Delt. Og takk og pris for det, ellers hadde vel alle hatt iphone ;)

Lenke til kommentar

Jeg refererte ikke til brutt samtale som en egenskap til s60v5 fordi såvidt meg bekjent er ikke brutt samtaler et kjent problem på i8910.

 

Høres også rart ut at Jet skal fungere dårlig i regnvær da den har resistiv skjerm. Siden jeg fikk prøve den har jeg alltid ment at Jet var en dårlig telefon, grunnet elendig respons på skjerm og proprietærsystem.

Lenke til kommentar

At samtaler blir brutt har jeg hørt om som et problem siden jeg kjøpte min tlf. Byttet den derfor inn. Virket greit en stund men så var det på'n igjen. Jeg får meg nesten ikke til å tro at jeg har vært så uheldig at jeg har fått to stk (forskjellige utgaver med forskjellig firmware) som har disse problemene og ingen andre. Om dette (som jeg trodde) ikke kan tilskrives os, men telefonen, så er det en meeeget god grunn til å ikke kjøpe tlf. Det viktigste med en telefon er tross alt å ringe :) Nå skal det sies at jeg kjører ekstremt mye bil og snakker ekstremt mye i tlf. Det er kanskje det som skal til for at man skal oppleve dette som et problem. ikke vet jeg. I snitt bryter tlf 1 til 2 ganger tur retur Fredrikstad Oslo. Jeg har på ingen måte noen agenda mot Samsung. Syns bare ikke touch telefonene deres står til forventningene. Både TV og Bluray er jeg meget fornøyd med. Og det beste av alt. De er begge på trådløst nett og oppdaterer firmware automatisk :)

 

Det med Jet må gjerne høres rart ut, men nå kjenner jeg pr i dag tre stk med Jet. Jeg vet to av dem har dette problemet. Den tredje har jeg ikke spurt. Ellers er jeg forøvrig enig med deg i det du sier om Jet. Har litt samme følelsen der som med Omnia HD. Man betaler alt for mye i forhold til produktet man får. I alle fall når de var nye og dyre. Jeg får sende inn min Omnia igjen og håpe at jeg får en ny så får vi se. Kanskje har jeg vært utrooolig uheldig. Problemet med at den bryter har jeg opplevd i Norge, andre land i europa og i Asia. Så det er meget reelt for min del!

Lenke til kommentar

At samtaler blir brutt har jeg hørt om som et problem siden jeg kjøpte min tlf. Byttet den derfor inn. Virket greit en stund men så var det på'n igjen. Jeg får meg nesten ikke til å tro at jeg har vært så uheldig at jeg har fått to stk (forskjellige utgaver med forskjellig firmware) som har disse problemene og ingen andre. Om dette (som jeg trodde) ikke kan tilskrives os, men telefonen, så er det en meeeget god grunn til å ikke kjøpe tlf. Det viktigste med en telefon er tross alt å ringe :) Nå skal det sies at jeg kjører ekstremt mye bil og snakker ekstremt mye i tlf. Det er kanskje det som skal til for at man skal oppleve dette som et problem. ikke vet jeg. I snitt bryter tlf 1 til 2 ganger tur retur Fredrikstad Oslo. Jeg har på ingen måte noen agenda mot Samsung. Syns bare ikke touch telefonene deres står til forventningene. Både TV og Bluray er jeg meget fornøyd med. Og det beste av alt. De er begge på trådløst nett og oppdaterer firmware automatisk :)

 

Det med Jet må gjerne høres rart ut, men nå kjenner jeg pr i dag tre stk med Jet. Jeg vet to av dem har dette problemet. Den tredje har jeg ikke spurt. Ellers er jeg forøvrig enig med deg i det du sier om Jet. Har litt samme følelsen der som med Omnia HD. Man betaler alt for mye i forhold til produktet man får. I alle fall når de var nye og dyre. Jeg får sende inn min Omnia igjen og håpe at jeg får en ny så får vi se. Kanskje har jeg vært utrooolig uheldig. Problemet med at den bryter har jeg opplevd i Norge, andre land i europa og i Asia. Så det er meget reelt for min del!

Lenke til kommentar

meny -> office -> file mgr. -> c:phone memory -> her er filene på c:

Trykk Options og velg delete dersom du vil slette en valgt fil.

 

Problemet er at du bør ha peiling før du sletter i hytt og pine. Dette har HyperX og Faenil gjort for deg i sine FW, slik at du har max plass uten at du plutselig mangler en fil for at telefonen skal fungere. Men du har i det minste muligheten på originalt FW også. Det er bare mer stress : )

Lenke til kommentar

meny -> office -> file mgr. -> c:phone memory -> her er filene på c:

Trykk Options og velg delete dersom du vil slette en valgt fil.

 

Problemet er at du bør ha peiling før du sletter i hytt og pine. Dette har HyperX og Faenil gjort for deg i sine FW, slik at du har max plass uten at du plutselig mangler en fil for at telefonen skal fungere. Men du har i det minste muligheten på originalt FW også. Det er bare mer stress : )

Tror det er på tide å bytte fw i telefonen min. Var på hugget til å gjøre det i sommer. Men så begynte ryktene å surre om at Samsung selv skulle oppdatere, og da utsatte jeg den prosessen. Er jo redd jeg skal bli sittende med en blålys-lignende murstein til sist..har du en link til en nøyaktig veileder,forståelig for amatører, for hvordan HyperX innstalleres?

Lenke til kommentar

Tror det er på tide å bytte fw i telefonen min. Var på hugget til å gjøre det i sommer. Men så begynte ryktene å surre om at Samsung selv skulle oppdatere, og da utsatte jeg den prosessen. Er jo redd jeg skal bli sittende med en blålys-lignende murstein til sist..har du en link til en nøyaktig veileder,forståelig for amatører, for hvordan HyperX innstalleres?

hahhaaa blålys-lignende ... !!

gå til denne sida : http://www.hyperx-i8910.com/

 

så finner du dette:

 

You are here: Home / How to flash HX custom roms

How To Flash

January 15, 2010 by admin · 67 Comments

 

Many people dont know how to flash their phone, thats why I am posting this tutorial!

The only way you can flash is through Windows XP (If you know another method, just post it!)

 

 

Tutorial

 

1. Install Microsoft’s MS XML

 

2. Then install the i8910 HD Flashing drivers. At this point it might pay to reset your machine to insure the drivers install correctly.

 

Firstly a warning, before we flash the phone. Make sure its full charged. Please note that flashing your phone will void your warranty. Also do not disconnect your phone or power off your computer when flashing! Otherwise you will have yourself a nice shiny black brick.

 

3. Start the downloaded HyperX firmware. (the .exe file, on your computer.) You can see the program, but can’t click the start button.

 

4. Shutdown your I8910 and start it with volume button up + lock key pressed. (if its done correctly, you will see the bootloader, a blue screen)

 

5. Connect the phone with usb, and you will see that you can press the start button in the program to flash the firmware!

 

6.Don´t format e:\ after flashing !

 

 

Files (I8910 Flashdrivers + Microsoft’s MS XML)

 

Rapidshare

Megaupload

Mediafire

Uploading

Easy-Share

 

 

 

How to flash HX firmware on Windows 7 (HomePremium, Starter)

 

1. Install Sun Virtualbox from Downloads, normal install..

3. Open virtual box and create a new virtual machine using your virtual XP installation as the virtual hard drive..

4. Before powering on your virtual machine go into settings and under the USB section create two new filters, leave the details blank..

5. Start your virtual machine. It will finish installing XP..

6. Put all of your files i.e. HX firmware, drivers, ROM flashing tool and MSMXL.msi onto a USB drive.

7. In the virtualbox window click on devices and go to USB devices and click on the USB drive. It should show upin your virtual machine..

8. Install MSMXL.msi and all of your driver files as you would normally

9. Run the .exe firmware file. ROM flashing tool will open..

10. Plug in your phone to a USB port. It should be recognised..

11. Remove it and put it into bootloader mode and reconnect. The download start button should be available to click.

 

Filed under How to flash HX custom roms · Tagged with

 

 

ps.--- kjempelett i XP har ikke prøvd med windows7

 

lykke til

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! Jeg kjører Vista,men får vel låne meg en laptop med xp.

 

Tror det er på tide å bytte fw i telefonen min. Var på hugget til å gjøre det i sommer. Men så begynte ryktene å surre om at Samsung selv skulle oppdatere, og da utsatte jeg den prosessen. Er jo redd jeg skal bli sittende med en blålys-lignende murstein til sist..har du en link til en nøyaktig veileder,forståelig for amatører, for hvordan HyperX innstalleres?

hahhaaa blålys-lignende ... !!

gå til denne sida : http://www.hyperx-i8910.com/

 

så finner du dette:

 

You are here: Home / How to flash HX custom roms

How To Flash

January 15, 2010 by admin · 67 Comments

 

Many people dont know how to flash their phone, thats why I am posting this tutorial!

The only way you can flash is through Windows XP (If you know another method, just post it!)

 

 

Tutorial

 

1. Install Microsoft’s MS XML

 

2. Then install the i8910 HD Flashing drivers. At this point it might pay to reset your machine to insure the drivers install correctly.

 

Firstly a warning, before we flash the phone. Make sure its full charged. Please note that flashing your phone will void your warranty. Also do not disconnect your phone or power off your computer when flashing! Otherwise you will have yourself a nice shiny black brick.

 

3. Start the downloaded HyperX firmware. (the .exe file, on your computer.) You can see the program, but can’t click the start button.

 

4. Shutdown your I8910 and start it with volume button up + lock key pressed. (if its done correctly, you will see the bootloader, a blue screen)

 

5. Connect the phone with usb, and you will see that you can press the start button in the program to flash the firmware!

 

6.Don´t format e:\ after flashing !

 

 

Files (I8910 Flashdrivers + Microsoft’s MS XML)

 

Rapidshare

Megaupload

Mediafire

Uploading

Easy-Share

 

 

 

How to flash HX firmware on Windows 7 (HomePremium, Starter)

 

1. Install Sun Virtualbox from Downloads, normal install..

3. Open virtual box and create a new virtual machine using your virtual XP installation as the virtual hard drive..

4. Before powering on your virtual machine go into settings and under the USB section create two new filters, leave the details blank..

5. Start your virtual machine. It will finish installing XP..

6. Put all of your files i.e. HX firmware, drivers, ROM flashing tool and MSMXL.msi onto a USB drive.

7. In the virtualbox window click on devices and go to USB devices and click on the USB drive. It should show upin your virtual machine..

8. Install MSMXL.msi and all of your driver files as you would normally

9. Run the .exe firmware file. ROM flashing tool will open..

10. Plug in your phone to a USB port. It should be recognised..

11. Remove it and put it into bootloader mode and reconnect. The download start button should be available to click.

 

Filed under How to flash HX custom roms · Tagged with

 

 

ps.--- kjempelett i XP har ikke prøvd med windows7

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...