Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Imponerende at folk gidder å legge penger i boksen til et slikt selskap etter selv erfart servicen...

Vanskelig å finne noen som har like god skjermkvalitet som Samsung. HTC har veldig gode telefoner, men bruker kun LCD som skjermteknologi. Samsung Galaxy S2 skal nå kommed med Super AMOLED Plus.

 

 

Nå som Nokia skal slutte med Symbian/MeeGo og kun konsentrere seg om WP7 begynner valgene våre å bli mindre (Android med Samsung, HTC, LG...). Synd, hadde lyst å kjøpe siste Nokia N8, men nå blir det ikke noe av det ettersom Symbian er død.

 

 

Lenke til kommentar

Imponerende at folk gidder å legge penger i boksen til et slikt selskap etter selv erfart servicen...

 

Kunne ikke vært mer enig.

 

Kjøpte den med en gang den kom og betalte utrolige 5500 for den om jeg ikke husker feil. Uten tvil det dårligste kjøpet jeg har gjort i hele mitt liv, og siden jeg har passert 40 sier jo det en god del :)

 

Har veldig lyst på Nexus S, men tror jeg dropper det siden det står Samsung på den også.

Maken til arroganse som Samsung har utvist i forhold til Omnia HD har i alle fall aldri jeg opplevd før. Så jeg regner med det blir en Huawei U8800 på meg. Den får mye god omtale, og i tillegg er den såpass billig at det er greit å bytte om ikke så alt for lenge.

Samsungen har jeg rett og slett behold fordi jeg syns det var for gæli å kassere en så dyr tlf etter noen mnd. Må nå er det nok!

Og om noen skulle lure, jeg skal ikke selge den billig. Denne skal jeg ha gleden av å knuse! :)

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen siden den kom på markedet. Har vært ganske fornøyd men merker at Symbian er et elendig system fremfor Android og Ios. Har heller ikke vært kjempe imponert over oppdateringer og service fra Samsung. Men det var jeg heller ikke da jeg hadde Sony Ericsson og ei heller da jeg hadde Nokia. Har bestilt en U8800 nå og gleder meg til å gå over til Android.

Har ikke de helt store forhåpninger til oppdateringer og slikt fra Huawei heller, men kanskje de overasker positivt?

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen siden den kom på markedet. Har vært ganske fornøyd men merker at Symbian er et elendig system fremfor Android og Ios. Har heller ikke vært kjempe imponert over oppdateringer og service fra Samsung. Men det var jeg heller ikke da jeg hadde Sony Ericsson og ei heller da jeg hadde Nokia. Har bestilt en U8800 nå og gleder meg til å gå over til Android.

Har ikke de helt store forhåpninger til oppdateringer og slikt fra Huawei heller, men kanskje de overasker positivt?

 

Har gjort det samme. Venter i spenning på U8800.

Håper de er flinkere enn Samsung har vært på denne tlf med oppdateringer.

Har også lest ett eller annet sted at man skal kunne oppgradere til 2.3 på 8800.

Uansett. jeg ga 1818 kroner for den, så med en slik pris kan jeg kjøpe 3 stk av denne for omtrent samme pris som jeg ga for min Omnia HD, så da kan man jo bytte om de ikke oppdaterer :)

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned en pakke med filer fra både HyperX og Faenil for å begynne å teste ut de CFW. Begge disse pakkene inneholder akkurat samme filer, som ser ut til å være MS XML, flashing drivers (noe de kaller phone driver, Samsung mobile USB driver og SSDN_v1.1).

 

Men jeg kan ikke finne selveste CFW til verken HyperX eller Faenil på deres hjemmesider. Noen som kan hjelpe meg med å finne disse? Det er da HX-V11 og n204 som er siste versjon av både HyperX og faenil.

 

Edit: Fant noe nå for faenil. Den tullete nettleseren viste meg ikke hele siden.

 

 

Noen som kan anbefale den nye Flash HS istedet for den vanlige HS? Nå ble jeg litt forvirret: Hva er forskjellen på pakken som heter WDRON og den pakken som heter WDROFF? Begge disse har gadget in E.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Gjelder det alle Omnia HD telefoner, eller er det mer lokalt min dette her:

 

Qwerty mode på meldinger er skikkelig SHIT! jeg ligger langt foran den, altså skriver "fort" selv om jeg får ikke skrevet fort! fordi mobilen henger ikke med, å velger heller å droppe noe av det jeg trykker på, eller bare lage en annen bokstav, går jo ikke an å skrive meldinger fort på denne mobilen, i alle fall ikke min, med orginal firmware og samme problem med faenil, andre som sliter med dette?

 

Mobil er primært til å ringe og sende meldinger heter det vell, men melding delen er jo nesten borte da, med annet man er bestemor på 80 år som skriver så trægt.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro jeg skriver rimelig raskt, og jeg har ikke noe problemer i det hele tatt med QWERTY eller T9, eller noe annet...

Jeg hadde en periode hvor jeg skrev over 3000 meldinger i måneden med denne mobilen, og jeg hadde ikke noe problemer i det hele tatt :-)

Da hadde jeg original firmware, nå har jeg HX-V11 og har ikke noe problemer nå heller, skriver 300-500 meldinger i måneden enda.

 

Det hender en fryktelig sjelden gang at den henger seg opp, men så kommer den plutselig tilbake :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har faenil N2o4 og bruker gps på mobilen?

 

Mister jo den innebygde gps`en når instalere Mod, men noen som vet hvordan man får gps på den igjen? Gratis?

 

Har fått lagt inn noe Nokia maps jeg fant, men det skjer ingen ting når trykker på dette ikonet, så regner med jeg bare har kartet og ingen ting og "lese" kartet av med, så hva program trengs for å bruke kartene i det helle tatt?

Lenke til kommentar

Noen som har faenil N2o4 og bruker gps på mobilen?

 

Mister jo den innebygde gps`en når instalere Mod, men noen som vet hvordan man får gps på den igjen? Gratis?

 

Har fått lagt inn noe Nokia maps jeg fant, men det skjer ingen ting når trykker på dette ikonet, så regner med jeg bare har kartet og ingen ting og "lese" kartet av med, så hva program trengs for å bruke kartene i det helle tatt?

Finner du ikonet Samsung LBS ? - den er nok vekk - jeg måtte legge det inn igjen-etter flashing til HX -

Du må legge inn GRATISversjonen av ROUTE 66 for samsung (SAMSUNG LBS)heter den versjonen-finner den på Route66 hjemmeside http://www.66.com/support/index.php?cid=NO&opt=updates_detail&p=42

 

da vil GPS funke igjen.

Lenke til kommentar

Noen som har faenil N2o4 og bruker gps på mobilen?

 

Mister jo den innebygde gps`en når instalere Mod, men noen som vet hvordan man får gps på den igjen? Gratis?

 

Har fått lagt inn noe Nokia maps jeg fant, men det skjer ingen ting når trykker på dette ikonet, så regner med jeg bare har kartet og ingen ting og "lese" kartet av med, så hva program trengs for å bruke kartene i det helle tatt?

Finner du ikonet Samsung LBS ? - den er nok vekk - jeg måtte legge det inn igjen-etter flashing til HX -

Du må legge inn GRATISversjonen av ROUTE 66 for samsung (SAMSUNG LBS)heter den versjonen-finner den på Route66 hjemmeside http://www.66.com/su...tes_detail&p=42

 

da vil GPS funke igjen.

 

Skal ikke Nokia Maps fungere på faenil? Eller er det kun på HyperX at den fungerer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

:new_woot: her er et tips om batteriet som kan gjøre det bedre-

har testet en stund funker bedre.

 

1. *#0228#

 

2. Press 'Back'

 

3. select [4] Write vbatt call data

 

4. type in '60' and select 'Ok'

 

på det siste punktet er det 2 verdier som kan legges inn 60 eller 52, som funker best.

 

les mer her i denne tråden : http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-modifications-hacks/12207-fix-how-improve-batterylife.html

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe. Skulle knuse min, da jeg etter hvert hatet den, men det ble til at jeg ga den bort, så nå lever den lykkelig i Asia :)

Pr i dag har jeg en Huawei U8800 som jeg er veldig fornøyd med. Den ga jeg 1818 kr for inkludert frakt.

Sikkler på en Galaxy S2 men vet ikke helt. Har egentlig fått Samsung litt i halsen etter Omnia... Vi får se hva det blir til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...