Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Har lest i tråden her en plass oppdatering kun virker med windows XP.

 

Ja driver å installerer XP på VMWare nå, så får vi se om det går bedre.

Dem reklamerte for at telefonen støttet alt av vanlige filmformater, men .avi takla den ikke...

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt Samsung Omnia HD, men det har blitt en stor skuffelse for meg. Jeg får beskjed om at minnet er fullt og at jeg må slette i telefonminnet i ett sett. Det ligger faktisk ingenting i dette minnet.

 

Samtalelyden er veldig svak, må skru den opp på full styrke. Av og til glimter lyden til med full styrke under samtalen, meget ubehagelig.

 

Tenkte jeg skulle laste ned faenil n202, men er dette mulig når jeg hele tiden får beskjed om at minnet er fullt? Om det går, kan noen forklare meg hvordan jeg skal få dette i min mobil?

 

Håper det er mulig å gjøre noe, føles ikke særlig godt når telefonen var så dyr at man nesten må leve på brød og vann.

Lenke til kommentar

Kjøpe denne mobben nå...finnes så mangen bedre mobiler der ute disse tider, tar eg ikke helt feil. Mobilen er 1 år gammel. tips: Selg den, vent på nokia n8 eller kjøp experia x10. Begge to knuser "omnia hd"

 

Et lite minus. Skjermen er litt mindre på Nokia N8. Vil heller vente til Nokia kommer ut med en ultratynn 4"+ AMOLED (u/qwerty).

Lenke til kommentar

Hjelp... :cry:

 

Telefonen min har begynt å henge når den starter.

Oppdaterte eposten min (gmail, imap). Når jeg så skulle åpne en mail restartet telefonen av seg selv. Problemet er nå at den står og går leeenge på skjermbildet med SAMSUNG og den blå statuslinjen, før den henger og linjen stopper helt opp. Der blir den stående og lyse.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få fikset/resatt telefonen selv, eller må jeg levere den til reparasjon?

Lenke til kommentar

Hjelp... :cry:

 

Telefonen min har begynt å henge når den starter.

Oppdaterte eposten min (gmail, imap). Når jeg så skulle åpne en mail restartet telefonen av seg selv. Problemet er nå at den står og går leeenge på skjermbildet med SAMSUNG og den blå statuslinjen, før den henger og linjen stopper helt opp. Der blir den stående og lyse.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få fikset/resatt telefonen selv, eller må jeg levere den til reparasjon?

 

*#7780# - Soft reset the phone and restores default phone settings. Code 00000000 (8 x zeros)

*#7370# - Hard reset the phone. Formats phone memory, mass memory 8GB or 16GB and restores default phone settings. You will loose all user files if not backed up!

Lenke til kommentar

n8 eller x10 er ikke noen gode alternativ til omnia hd. Skal en ha ny idag, hadde jeg heller sett på iphone 4 eller galaxy s når de kommer.

joda. hvis du ikke er interressert i å ta bilder så løp og kjøp

 

Megapixelracet vil etterhvert legges død i mobilbransjen som med kompaktkamera klassen. Jeg hevder ikke at n8 tar dårlige bilder, jeg tror det tar meget gode, men jeg ser ikke vekk fra at 5-10 megapixel i fremtiden vil være nok, og at antall photoner plukket opp per sensor vil være mye viktigere.

 

På samme måte som at skjermen på n8 er mindre enn iphone og omnia HD tross diagonalen, så er også megapixel kun et tall som er en indikasjon, men ikke et svar på hvor godt det er.

 

 

edit: n8 har visst veldig stor bildesensor, med tilsvarende ppi som nye iphone etter det jeg forstår. Hadde vært interessant om du kunne tatt sammenlignbare side-om-side bilder med omnia HD og n8 når du får den?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

n8 eller x10 er ikke noen gode alternativ til omnia hd. Skal en ha ny idag, hadde jeg heller sett på iphone 4 eller galaxy s når de kommer.

joda. hvis du ikke er interressert i å ta bilder så løp og kjøp

 

Megapixelracet vil etterhvert legges død i mobilbransjen som med kompaktkamera klassen. Jeg hevder ikke at n8 tar dårlige bilder, jeg tror det tar meget gode, men jeg ser ikke vekk fra at 5-10 megapixel i fremtiden vil være nok, og at antall photoner plukket opp per sensor vil være mye viktigere.

 

På samme måte som at skjermen på n8 er mindre enn iphone og omnia HD tross diagonalen, så er også megapixel kun et tall som er en indikasjon, men ikke et svar på hvor godt det er.

 

 

edit: n8 har visst veldig stor bildesensor, med tilsvarende ppi som nye iphone etter det jeg forstår. Hadde vært interessant om du kunne tatt sammenlignbare side-om-side bilder med omnia HD og n8 når du får den?

 

Det kan eg gjøre, men tror det blir en god stund til den mobben kjem i posten. Tidligst august.

 

 

Noe du kanskje kan like:

 

http://mynokiablog.com/2010/06/03/benefits-of-the-28mm-wide-angle-of-the-nokia-n8-pic-nokia-n8-black-taken-by-iphone/

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Hjelp... :cry:

 

Telefonen min har begynt å henge når den starter.

Oppdaterte eposten min (gmail, imap). Når jeg så skulle åpne en mail restartet telefonen av seg selv. Problemet er nå at den står og går leeenge på skjermbildet med SAMSUNG og den blå statuslinjen, før den henger og linjen stopper helt opp. Der blir den stående og lyse.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få fikset/resatt telefonen selv, eller må jeg levere den til reparasjon?

 

*#7780# - Soft reset the phone and restores default phone settings. Code 00000000 (8 x zeros)

*#7370# - Hard reset the phone. Formats phone memory, mass memory 8GB or 16GB and restores default phone settings. You will loose all user files if not backed up!

 

Takk for svar.

 

Problemet er bare at jeg ikke kommer så langt, etter som den henger under oppstart.

Får ikke opp noen "taster"...

Lenke til kommentar

kjører du spb shell på Faenil's firmware?

 

 

original firmware. Funker helt knas. svært sjelden eg har behov for å gå innom original os. Finnes så mangen tilpasningsmuligheter. Last ned å prøv

Funker helt utmerket både på Faenil's firmware og HyperX sine. Spiser mye batteri, men ellers utmerket!

Lenke til kommentar

kjører du spb shell på Faenil's firmware?

 

 

original firmware. Funker helt knas. svært sjelden eg har behov for å gå innom original os. Finnes så mangen tilpasningsmuligheter. Last ned å prøv

Funker helt utmerket både på Faenil's firmware og HyperX sine. Spiser mye batteri, men ellers utmerket!

 

 

det er fordi spb overstyrer standar innstillingene på lysstyrken. Det finnes en widget som ser ut som en lyspære. Bruk den og velg lavest mulig lys styrke. Da har du normalt batteri igjen.

Lenke til kommentar

La inn Faenil's firmware i går. fy fader for en forskjell. (foreløpig) eneste jeg savner nå, er overgangen fra qwerty til numerisk tastatur når man tilter telefonen. jævla irriterende å måtte bruke begge henda for å skrive "Ok" eller "ja/nei".

 

kanskje man skulle testet den Shell'en og.

 

kommer ihvertfall ikke til å gå tilbake til original firmware. enkelt å flashe var det og. ;)

Lenke til kommentar

Testet Shell'en og, men vet ikke helt om jeg likte den. syntes det ble så sabla rotete, men får vel gi den en sjangse og rydde litt på dash'en.

 

ellers fikk jeg et lite problem under justering av snarveier. Kjører Navigation Bar som forskjerm, og nå får jeg ikke til å legge "Telefon" som en av snarveiene? (altså der hvor man kan slå inn et telefonnummer uten å gå via kontaktliste.)

 

noen som vet hva programmet heter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...