Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

og har kjørt på denne batterispare greia her genial:

 

http://www.symbian-freeware.com/download-pocket-lock.html

Det er en skjermlås, ikke en 'batterispare greie'.

nettopp derfor sparer du strøm - skjermen stjeler jo strøm hele tida......

Dersom du bare tuller nå, spar meg for morsomhetene.

 

Er du derimot seriøst, må jeg forklare noe elementært for deg. Det står at programmer låser telefonen når frontkameraet enser lomma di. Dersom det faktisk er sant så bruker dette programmet mer strøm enn uten. Er det en sannhet med moderasjoner, kan det være at programmer benytter seg av proximity sensoren i telefonen. Da vil den være like strømgjerrig med programmet som uten. Funksjonen til programmet er å skru av skjermen når telefonen går i lomma. Akkurat samme funksjonen som lås-knappen du har på høyre side på telefonen.

 

Så nei, den sparer ikke noe strøm, i beste fall bruker den ikke noe mer strøm en til vanlig, i verste fall bruker den faktisk mer; dersom den bruker kameraet i front slik det står på nettsiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og har kjørt på denne batterispare greia her genial:

 

http://www.symbian-freeware.com/download-pocket-lock.html

Det er en skjermlås, ikke en 'batterispare greie'.

nettopp derfor sparer du strøm - skjermen stjeler jo strøm hele tida......

Dersom du bare tuller nå, spar meg for morsomhetene.

 

Er du derimot seriøst, må jeg forklare noe elementært for deg. Det står at programmer låser telefonen når frontkameraet enser lomma di. Dersom det faktisk er sant så bruker dette programmet mer strøm enn uten. Er det en sannhet med moderasjoner, kan det være at programmer benytter seg av proximity sensoren i telefonen. Da vil den være like strømgjerrig med programmet som uten. Funksjonen til programmet er å skru av skjermen når telefonen går i lomma. Akkurat samme funksjonen som lås-knappen du har på høyre side på telefonen.

 

Så nei, den sparer ikke noe strøm, i beste fall bruker den ikke noe mer strøm en til vanlig, i verste fall bruker den faktisk mer; dersom den bruker kameraet i front slik det står på nettsiden.

Jeg trodde også med en gang at denne greia brukte mer støm pga webcamera funksjonen(som sensor)- men jeg ser at du kaller dette prox. sensor det har jeg ikke sett før, uansett her kommer forklaringen fra sjefen sjøl (oversatt):

 

@ 2 Sensoren på forsiden av telefonen ikke er en lyssensor, men en nærhet sensor. Det har å gjøre med noe kunne være i nærheten av sensoren eller ikke. Har ingenting å gjøre med lyset.

@ 3 Motion sensing (som ferdig med MyKeyLock) bruker akselerasjonsmåleren som tapper batteriet. PocketLock bruker minimalt med batteri (nesten ikke-eksisterende) - sjekk med Nokia Energy Profiler.

@ 4 13000 brukere lastet ned PocketLock så langt, og de fleste er ganske fornøyd med det. Jeg er sikker på at neste versjon vil bli enda bedre.

@ 5 Takk for at du tok deg tid til å vurdere det

 

Roy Weinberg,

S60 Development Manager

SBSH Mobile Software

 

 

og uansett LÅS knappen på høyre side er det uansett lett å glemme

og hvem har ikke opplevd at kamera står på eller andre funksjoner står og går når du tar opp telefon av lomma eller futeral ?

derfor anser jeg dette programmet som VELDIG nyttig for de fleste som vil spare litt batteri -tid . :thumbup:

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar
derfor anser jeg dette programmet som VELDIG nyttig for de fleste som vil spare litt batteri -tid . :thumbup:

Det er her du tar feil. Dette programmet sparer ingenting strøm. Er du en normalt oppegående mobilbruker trykker du lås tasten en gang før du legger telefonen i lomma. Dersom du derimot skulle glemme det, så (suprise suprise) går telefonen i lock funksjon automatisk etter ett gitt intervall (som du selv kan velge på telefonen), som krever at du trykker én gang på unlock knappen.

 

Så lenge det er et program som kjører i bakgrunnen og bruker prosessorkraft, så vil den tappe batteriet raskere. Så det programmet ditt bruker mer batteri, ikke mindre.

 

Jeg trodde også med en gang at denne greia brukte mer støm pga webcamera funksjonen(som sensor)- men jeg ser at du kaller dette prox. sensor det har jeg ikke sett før, uansett her kommer forklaringen fra sjefen sjøl (oversatt):

 

@ 2 Sensoren på forsiden av telefonen ikke er en lyssensor, men en nærhet sensor. Det har å gjøre med noe kunne være i nærheten av sensoren eller ikke. Har ingenting å gjøre med lyset.

Er du ikke så skarp på engelsk så kan jeg fortelle deg at proximity betyr nærhet relatert til distanse. Proximitysensor = nærhetssensor. Teksten du refererer til beskriver nettopp det.

 

...uansett her kommer forklaringen fra sjefen sjøl (oversatt):

Du bør ta selgere med en klype salt. Han tjener tross alt på å overbevise deg om at du trenger hans produkt.

 

 

@ 2 Sensoren på forsiden av telefonen ikke er en lyssensor, men en nærhet sensor. Det har å gjøre med noe kunne være i nærheten av sensoren eller ikke. Har ingenting å gjøre med lyset.

 

Lenken du refererte til tidligere beskrev at programmet brukte front facing camera til å låse, ikke proximity sensoren. Da sitter du med to ulike svar på hva dette programmet egentlig gjør. Suspekt når selgeren ikke klarer å gjøre klart hva han selger?

 

@ 3 Motion sensing (som ferdig med MyKeyLock) bruker akselerasjonsmåleren som tapper batteriet. PocketLock bruker minimalt med batteri (nesten ikke-eksisterende) - sjekk med Nokia Energy Profiler.

Hvorfor i all verden forklarer han noe om en funksjon som ikke har noe med hans produkt å gjøre? Og han sier jo her også at hans produkt bruker batteri, bare mindre enn akkselerometer.

 

@ 4 13000 brukere lastet ned PocketLock så langt, og de fleste er ganske fornøyd med det. Jeg er sikker på at neste versjon vil bli enda bedre.

Det er selgers påstand. Han er faktisk ærlig nok til å si at de fleste er 'ganske' fornøyd med programmet : )

 

Programmet har sin nytteverdi på eldre nokiatelefoner med fysiske taster som har dårlig låsefunksjon fra før.

 

Hvem har ikke opplevd at kamera står på eller andre funksjoner står og går når du tar opp telefon av lomma eller futeral ?
Jeg, for eksempel..

 

Jeg sier igjen: Dersom du derimot skulle glemme det, så (suprise suprise) går telefonen i lock funksjon automatisk etter ett gitt intervall (som du selv kan velge på telefonen), som krever at du trykker én gang på unlock knappen.

 

Det er et program som har null nytteverdi på i8910 og bruker strøm, ikke sparer.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

holabaloo skrev 14. juli 2010 - 23:54:

Hvem har ikke opplevd at kamera står på eller andre funksjoner står og går når du tar opp telefon av lomma eller futeral ?

Jeg, for eksempel..

 

Jeg sier igjen: Dersom du derimot skulle glemme det, så (suprise suprise) går telefonen i lock funksjon automatisk etter ett gitt intervall (som du selv kan velge på telefonen), som krever at du trykker én gang på unlock knappen.

 

Det er et program som har null nytteverdi på i8910 og bruker strøm, ikke sparer.

Dette innlegget har blitt redigert av apegryn: i dag, 00:56

-----------------

Ja da er du heldig at autolock funker -

funker nemlig ikke på min som sagt igjen !

derfor har det STOR nytte verdi for de som har det problemet. :hmm:

ps - glad jeg ikke må gjøre slik:

http://www.youtube.com/watch?v=S6hr6UMTI3s&feature=player_embedded

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar
Ja da er du heldig at autolock funker -

funker nemlig ikke på min som sagt igjen !

 

Heldig? Du mener det er flaks at min telefon virker?

 

Det er enten du som ikke vet hvordan du bruker telefonen din eller din telefon er defekt og du bør få det fikset hos selger.

 

derfor har det STOR nytte verdi for de som har det problemet. :hmm:

ps - glad jeg ikke må gjøre slik:

http://www.youtube.com/watch?v=S6hr6UMTI3s&feature=player_embedded

 

Vet du egentlig hva du lenket til her? Det er en funksjon for å låse telefonen dersom den blir stjålet, og har null relevans til temaet og programmet vi diskuterer.

 

Jeg vil fraråde hvem som helst, inkludert deg selv, å bruke et slikt tulleprogram nettopp fordi det ikke har noe hensikt annet enn å bruke strøm.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

hva skjer med mobilen....

 

Den vil ikke slaa seg paa, er paa ferie og samsung logoen blinker bare naar jeg proever aa slaa den paa.

 

Haaper noen kan hjelpe meg.........

 

Triks tar jeg i mot med aapne armer :)

dra ut batteriet og trykk det inn igjen?

 

 

Dette var selvsagt noe det foerst jeg gjore....., har proevd aa holde inne av/paa knappen og andre knapper uten at det hjelper....

 

 

Sende inn??

Lenke til kommentar

hva skjer med mobilen....

 

Den vil ikke slaa seg paa, er paa ferie og samsung logoen blinker bare naar jeg proever aa slaa den paa.

 

Haaper noen kan hjelpe meg.........

 

Triks tar jeg i mot med aapne armer :)

dra ut batteriet og trykk det inn igjen?

 

 

Dette var selvsagt noe det foerst jeg gjore....., har proevd aa holde inne av/paa knappen og andre knapper uten at det hjelper....

 

 

Sende inn??

prøvd å koble til pc`n ?

rydda opp litt på mobilen derfra ?

har den blitt flasha med custom firmwire nylig?

bootloader har kanskje gått i heng .

 

ellers kan du prøve dette:

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-problems-help/10726-phone-cannot-start.html

i tillegg hard reset *#7370#

lykke til.

Lenke til kommentar

Hei

 

Flasha for ikke så lenge sida telefonen med Faenil's custom firmware. Nå har jeg plutselig fått et par områder på skjermen som på ingen måte reagerer ved berøring, helt dødt.

 

Jeg har prøvd å ta ut batteri og sette inn igjen, hard reset (*#7370#) og å flashe telefonen på nytt, men områdene er like døde (akkurat samme områder).

 

Dette må da være feil med selve telefonen, og ikke ha noe med firmware/software å gjøre?

 

Har jeg bæsja kraftig på leggen og mista all reklamasjonsrett siden jeg har flasha med uoffisiell firmware?

 

Kan man eventuelt flashe tilbake til offisiell firmware?

 

På forhånd takk for eventuelle svar. :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Flasha for ikke så lenge sida telefonen med Faenil's custom firmware. Nå har jeg plutselig fått et par områder på skjermen som på ingen måte reagerer ved berøring, helt dødt.

 

Jeg har prøvd å ta ut batteri og sette inn igjen, hard reset (*#7370#) og å flashe telefonen på nytt, men områdene er like døde (akkurat samme områder).

 

Dette må da være feil med selve telefonen, og ikke ha noe med firmware/software å gjøre?

 

Har jeg bæsja kraftig på leggen og mista all reklamasjonsrett siden jeg har flasha med uoffisiell firmware?

 

Kan man eventuelt flashe tilbake til offisiell firmware?

 

På forhånd takk for eventuelle svar. :)

ser ut som du må flashe tilbake til original firmware ja- og sende inn tlf. se her

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-problems-help/10115-i8910-touchscreen-chrashed.html :thumbup:

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

Jeg har funnet et par sider som lister opp originalfirmware (her og her), men jeg finner ingen norsk firmware? Hvilken skal jeg bruke?

er det ikke den det står SWEDEN på - den gjelder for norden om jeg ikke tar feil ?

 

jo her fant jeg det:

Re: Skandinavian firmware?

I am danish. If I install the Swedish firmware is it then possible to change the languish to danish? And will i meet other problems if i install a Swedish firmware?

Thanks.

 

#16 (permalink)

07-15-2009, 10:10 PM

figifigi

Junior Member

 

Join Date: Jul 2009

Posts: 5

Thanks: 0

Thanked 0 Times in 0 Posts

 

Re: Skandinavian firmware?

Quote:

Originally Posted by jakke666

I am danish. If I install the Swedish firmware is it then possible to change the languish to danish? And will i meet other problems if i install a Swedish firmware?

Thanks.

Yes there is danish in the the swedish firmware, i have the newest on my phone and there is no probs at all.

go for Sweden(nordic):

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-firmware-discussion/2867-skandinavian-firmware-2.html

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

La inn Samsung I8910 Omnia HD XXIE4 Generic Sweden jeg. Aner ikke hva forskjellen på den og Samsung I8910 Omnia HD XXJB1 XEEJA1 Generic Sweden er, men har det noe å si hvilken av dem jeg bruker?

 

Og en annen ting, om jeg går inn på Samsung LBS og velger Navigation får jeg bare følgende melding:

"Finner ikke innhold. Du kan laste ned innholdet via Samsungs webområde."

 

Hvordan fikser jeg det? Finner ihvertfall ingenting på Samsung sin side, bare PC Studio.

Lenke til kommentar

La inn Samsung I8910 Omnia HD XXIE4 Generic Sweden jeg. Aner ikke hva forskjellen på den og Samsung I8910 Omnia HD XXJB1 XEEJA1 Generic Sweden er, men har det noe å si hvilken av dem jeg bruker?

 

Og en annen ting, om jeg går inn på Samsung LBS og velger Navigation får jeg bare følgende melding:

"Finner ikke innhold. Du kan laste ned innholdet via Samsungs webområde."

 

Hvordan fikser jeg det? Finner ihvertfall ingenting på Samsung sin side, bare PC Studio.

SAMSUNG lbs er ROUTE 66 GPS software som må legges inn igjen ja, med denne: http://www.66.com/route66/index.php?cid=NO&act=1&catid=255

og denne vil jeg tro:

http://www.66.com/support/index.php?cid=NO&opt=updates_detail&p=42

 

forskjellene på de to firmwarene aner jeg ikke- du kan sikkert søke på navnet og sammenligne (compare) de 2 ?

 

ja her fant jeg noe etter at du har flasha bruker du pc studio og gjør update(hvis du vil- men det trenger ikke du, for du skal jo sende tlf inn til service -:

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-firmware-discussion/2867-skandinavian-firmware-2.html

 

firmware versions info :

 

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsung-i8910-omnia-hd-firmware-discussion/2656-how-samsung-firmware-versioning-codes-work.html

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

Fikk til å legge inn igjen Samsung LBS-programvaren, så nå funker GPS. :)

 

Har prøvd å legge inn begge de svenske firmwarene, både XXIE4 og XXJB1 XEEJA1, men når jeg prøver oppdatering via PC Studio får jeg bare meldingen "phone not supported".

 

Etter det jeg har skjønt så betyr den feilmeldingen som oftest at det ikke er noe nyere oppdatering (skrullete programvare spør du meg), men XXIE4 er jo datert Mai 2009. Rart at den ikke skal kunne finne noe nyere oppdatering til den? Er dette bekymringsverdig i forhold til at de skal finne ut at jeg har tuklet med firmware når jeg sender den inn til service?

Lenke til kommentar

Fikk til å legge inn igjen Samsung LBS-programvaren, så nå funker GPS. :)

 

Har prøvd å legge inn begge de svenske firmwarene, både XXIE4 og XXJB1 XEEJA1, men når jeg prøver oppdatering via PC Studio får jeg bare meldingen "phone not supported".

 

Etter det jeg har skjønt så betyr den feilmeldingen som oftest at det ikke er noe nyere oppdatering (skrullete programvare spør du meg), men XXIE4 er jo datert Mai 2009. Rart at den ikke skal kunne finne noe nyere oppdatering til den? Er dette bekymringsverdig i forhold til at de skal finne ut at jeg har tuklet med firmware når jeg sender den inn til service?

det er ikke kommet noen oppdatering nei - samsung hadde visstnok lagt ut en - men trukket den tilbake !

 

Det blir nok CUSTOM firmware på meg - tror ikke jeg vil gå tilbake uansett.

har testet pocketlock en stund men funnet ut at den har en feil

den bryter innkomne samtaler- andre som har testet den ?

gikk derfor over på en annen som heter POCKET SENSOR den funker så langt - se anbefalinger her:

http://www.palmcentral.com/catalog/ProductDetails.jsp?productId=266050&platformId=20

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hallo godtfolk. jeg har kommet til det stadiet der jeg begynner å bli lei symbian og samsung håntering av hele greia med vår fantastiske telefon. jeg kommer til å bytte ut i8910 nå snart og står da midt mellom iphone 4 og galaxy s. ikke et lett valg mener nå jeg. jeg hater egentlig apple, men denne telefonen har jo omtrent det samme som galaxy s.. hva burde jeg velge????

Lenke til kommentar

Jeg har i8910 som hovedtelefon. Har i år kjøpt galaxy spica og ipod for å teste android og iOS.

 

Konklusjonen min er sålangt at android og iOS er de eneste OSene som er verdt å vurdere til fremtidige telefoner. Jeg holder sålangt en knapp på iOS på grunnlag av mine preferanser: Vesentlig bedre smidighet på alle stadier og bedre underholdning. Android har til nå skuffet meg på apps fronten; fordi utvalget og gjennomføringen er av for laber kvalitet.

 

Jeg var også blant apple-haterne, men jeg må legge vekk skylappene og innrømme at iphone, fra 2g til 4, har vært best på nevnte grunnlag siden de inntok markedet. Jeg ser derfor ikke vekk fra at jeg bytter ut i8910 med iphone 4 neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...