Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Hei, har noen spørsmål angående dette med utsettelse.

 

For det første, er det som jobber med telefonsvaring i vernepliktsverket virkelig så tilbakestående som jeg tror? De to jeg har ringt har ihvertfall ikke vist noe interesse overhodet for å hjelpe meg. Svaret jeg har fått er bare "du får vente å se"

 

Jeg reiser til utlandet for å jobbe, samtidig som jeg er innkalt i fgtj. Er sannsynligheten for å få utsettelse stor? Kan de "nekte" meg å reise utenlands?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Du må ha hatt utgiftene i ditt navn i minimum fire måneder før innrykk. I tillegg må det være din egen inntekt som har dekket det, så hvis alt man har levd for er foreldre som har overført månedlig beløp holder det ikke. Og du får maksimalt 200 kroner for mobilregning. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Noen som kan fortelle meg hensikten med bruk av rekylforsterker, og hvordan det fungerer?

 

Hensikten er å bygge opp trykket i kammeret. Ved å sette inn noe som gjør løpet mindre vil det bli oppbygd et trykk.

 

 

Når bruker løskrutt med f.eks AG3 må man for hver gang man skyter ta et nytt ladegrep for at det skal komme ny patron i kammeret. Dette på grunn av at trykket ikke er høyt nok til å "hente" ny patron. Rekyl forsterker løser dette problemet.

 

Sikkert noe som kan dette bedre enn meg.

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kan fortelle meg hensikten med bruk av rekylforsterker, og hvordan det fungerer?

Basically det toy_man skriver.

 

Rekylforsterker brukes når man skyter rødplast. Et rødplastskudd genererer mindre kraft og gass enn en skarp kule, og dette gjør at sluttstykket, som har i oppgave å hente en ny kule opp fra magasinet, ikke dyttes langt nok bak, og dermed kommer det ingen ny kule inn i kammeret.

 

Med rekylforsterker økes trykket mot sluttstykket, og det dyttes langt nok bak til at det får hentet en ny kule.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...