Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

OK jeg blir skikkelig forvirrer av forsvars-gruppa jeg er blitt lagt til i. Vi er vel nesten 300 medlemmer nå og der har befalet/ forsvaret skrevet at gruppa er til for at de skal legge ut informasjon til oss som skal i 2.BN.

Men nå driver alle og spammer siden med festplanlegging, bilder fra fylla og snapchat/instagram-navn etc.

jeg mener, viser vi ikke litt lite respekt for våre overordnede når vi bruker siden som en sosialiseringsgreie istedenfor det den er ment for, å gi informasjon om innrykket?

 

Eller er det jeg som er litt prippen nå :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK jeg blir skikkelig forvirrer av forsvars-gruppa jeg er blitt lagt til i. Vi er vel nesten 300 medlemmer nå og der har befalet/ forsvaret skrevet at gruppa er til for at de skal legge ut informasjon til oss som skal i 2.BN.

Men nå driver alle og spammer siden med festplanlegging, bilder fra fylla og snapchat/instagram-navn etc.

jeg mener, viser vi ikke litt lite respekt for våre overordnede når vi bruker siden som en sosialiseringsgreie istedenfor det den er ment for, å gi informasjon om innrykket?

 

Eller er det jeg som er litt prippen nå :p

Halla! Jeg skjønner litt hva du mener (tok ned bildet forresten, viste ikke at jeg hadde det der før du nevnte det her og da ble det litt sånn "hmmmm" også fant jeg det og tok det bort) Men ivertfall så er vel den eneste informasjonen lagt på selve siden om hva den er til for dette.

 

"Velkommen til førstegangstjenesten i 2.bataljon!

Gruppen er utelukkende for de som er kalt inn til førstegangstjeneste i 2.bn i august 2014."

 

I en gruppe på 333 medlemmer kommer det til å bli spam, men jeg tror ikke det at man blir kjent med hverandre før innrykket gjør noe. Det kan bli litt mye med all festsnakken og sånn ja, men jeg klarer å skjønne det. Det er veldig mange som ikke kjenner noen andre fra stedene de er fra osv også blir de satt inn i en gruppe hvor alle skal dit. For noen er det vel en oppvåkning på at det skjer faktisk, de skal faktisk inn. Mens for andre er det mer at man kan bli kjent med nye mennesker og se hvilke andre mennesker som skal inn.

Om du er litt som meg så har du allerede innhenta så mye informasjon om tjenesten og stede som du trenger via mennesker på forumet her og andre steder. Så i teorien så hadde vi ikke trengt å være medlemmer av gruppa i det heletatt, men det er morsomt å se hvem andre som skal inn. :wee:

Når det kommer til det å respektere befalet så tror jeg at de, som alle andre ikke er så glad i spam, men siden de verken har forandra beskrivelse på gruppa eller har sagt fra på gruppa, pluss at alle spørsmål som har vært lagt ut har blitt besvart. Så virker det som om det går greit. :green:

Endret av rollerpoke
Lenke til kommentar

Slitsomt for oss som vil ha nyttig informasjon som Forsvaret sa på sms' en, og blir spammet med useriøse ting som hvem som heier på hvem i VM og om noen spiller cod osv.

 

men folk får gjøre som de vil. Er bare irriterende for oss andre. Seriøse ting relatert til førstegangstjenesten osv er selvfølgelig greit, men jeg tror ikke du er blind, og ser forskjellen på innleggene i den gruppa der :p

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet når p3 ble digitalisert?

Vet ikke, men tror det meste ble scannet inn når det ble digitalisert.

 

Hvordan det egentlig?

 

Kjenner en kar som hevder han var superspecopXcoreOperativeHyperSEAL2.0-operatør rundt 2009 men det var mens p3 ble digitalisert og derfor kom det ikke med i arkivene...

Lenke til kommentar

Kjenner en kar som hevder han var superspecopXcoreOperativeHyperSEAL2.0-operatør rundt 2009 men det var mens p3 ble digitalisert og derfor kom det ikke med i arkivene...

Det ble digitalisert lenge før 2009 ihvertfall...

Høres uansett ut som bullshitt, men vet P3 ble digitalisert før 2006, antagelig rundt 2000 uten at jeg har helt oversikt der.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kjapt spm.

 

Hørt at folk har brukt følgende for å informere trsj om hvordan laget er utgruppert:

 

Vi er i bravo stilling

Vi er i charlie stilling

 

Jeg hørte dette ifbm ildoverfall

 

Noen som vet?

 

Å være i charlie stilling er vel å sitte/stå ett stykke under eksponeringslinja. Ofte der ordrene for ildoverfall/hurtig stillingsbesetelse gis.

 

I bravo er når laget ligger utgruppert like under eksponeringslinja, klare til å gå opp i alfa, og begynne ildoverfallet.

 

Alfa blir da når du/laget dukker opp over eksponeringslinjen, og får øyne på målet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med allergi i førstegangstjenesten?
Jeg har alltid vært litt allergisk på sommeren, mot gress tror jeg det var, men sesjonslegen sa det ikke var noe problem i og med at det ikke var så ille.
Men denne sommeren har plutselig allergien blitt voldsomt mye verre. Jeg hoster veldig mye, klør i halsen, nesa renner etc. og er veldig irriterende.

Det jeg er redd for er at jeg blir dimmet når de ser at allergien min ikke er så "mild" allikevel. Burde jeg informere Forsvaret om dette? Får jeg en sjanse allikevel?

Lenke til kommentar

Så lenge du klarer å gjøre jobben din, så er det ikke noe problem. Du kan jo ta noe for det, hvis det hjelper deg? Jeg pleide å bruke noe sånn nesespray greie, men har brukt noe tabletter i det siste. Vært inne i 4 år nå.

Takk for svar!

Endret av Nudelpus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo!

Jeg har ett spørsmål :)

 

Våren 2011 var jeg ferdig med VGS og takket nei til førstegangstjeneste under seksjon 1. Nå er jeg interessert i å ta førstegangstjenesten, men er usikker på om jeg kan søke, ettersom jeg takket nei i utgangspunktet...

 

Noen som vet om jeg kan fremdeles søke?

 

 

Er jente btw (hvis det har noe å si..)

Endret av Norah
Lenke til kommentar

Hallo!

Jeg har ett spørsmål :)

 

Våren 2011 var jeg ferdig med VGS og takket nei til førstegangstjeneste under seksjon 1. Nå er jeg interessert i å ta førstegangstjenesten, men er usikker på om jeg kan søke, ettersom jeg takket nei i utgangspunktet...

 

Noen som vet om jeg kan fremdeles søke?

 

 

Er jente btw (hvis det har noe å si..)

 

Er vel bare å kontakte Vernepliktsverket og si at du er interessert. Så tar man det derfra, er de som vet dette aller best.

At du er jente vet jeg ikke om har noe å si, men føler ofte forsvaret strekker seg langt for å få inn flere jenter, så de sier vel ikke nei takk til det.

Lenke til kommentar

Har en smertefull ankel etter Nijmegen, det er gått over en uke og den er fortsatt like vond. Førstegangstjenesten er like rundt hjørnet, og jeg stresset pga ankelen min. Har null sjanse til å bedrive fysisk aktivitet akkurat nå. Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Har en smertefull ankel etter Nijmegen, det er gått over en uke og den er fortsatt like vond. Førstegangstjenesten er like rundt hjørnet, og jeg stresset pga ankelen min. Har null sjanse til å bedrive fysisk aktivitet akkurat nå. Noen tanker rundt dette?

 

Hvor lenge til er det til du skal inn? Tror du at det er mulighet for at ankelen din vil bli bra igjen før du drar inn? Vært hos en lege?

 

Hvis du ikke kan gjøre noe fysisk, så tror jeg ikke du kommer spesielt langt i rekrutten. De sender som regel hjem alle som er skadet så tidlig i rekrutten.

 

Det du kan gjøre er å dra til en lege (hvis du ikke allerede har gjort det), og se om du kan få en estimert tid for når ankelen din vil være bra igjen. Så kan du ringe VPN og forklare situasjonen. Så vil de helt sikkert klare å flytte deg over til et senere inntak.

Lenke til kommentar

Har en smertefull ankel etter Nijmegen, det er gått over en uke og den er fortsatt like vond. Førstegangstjenesten er like rundt hjørnet, og jeg stresset pga ankelen min. Har null sjanse til å bedrive fysisk aktivitet akkurat nå. Noen tanker rundt dette?

Jeg ville annbefalt en legetime for en sjekk asap, om du også har problemer mot fgt sørg for å umiddelbart få deg legetime hos en "militærlege" og skaff sykemelding om nødvendig, ingen er delvise uten dokumentasjon i rekrutten.

 

Småskader i beina er for øvrig vanlig etter lange marsjer, men at du har fullført viser i hvert fall at du er dedikert og det burde stå til din fordel med tanke på å utføre fgt.

Noen som vet hvordan det er med allergi i førstegangstjenesten?

Jeg har alltid vært litt allergisk på sommeren, mot gress tror jeg det var, men sesjonslegen sa det ikke var noe problem i og med at det ikke var så ille.

Men denne sommeren har plutselig allergien blitt voldsomt mye verre. Jeg hoster veldig mye, klør i halsen, nesa renner etc. og er veldig irriterende.

 

Det jeg er redd for er at jeg blir dimmet når de ser at allergien min ikke er så "mild" allikevel. Burde jeg informere Forsvaret om dette? Får jeg en sjanse allikevel?

jeg hadde alergi, men fikk noen medisiner som fungerte bra, men dette var etter et halvt år, så derfor var nok ikke dim aktuelt. Jeg tror bare allergi fører til dim dersom man aktivt prøver å bruke det for dim Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...