Gå til innhold

Korleis har nedgangstidene råka dykk?


Anbefalte innlegg

Konsernet eg jobbar for, har harde tider. Alle funksjonærer, og me gutta på golvet går 3,5% ned i løn, og må belaga oss på å vente til neste år med forhandlingar på løna. Dette har ført til store protester frå vår avdeling, som er den einaste i konsernet som enno gjer pengar på det me held på med. (Kan ramse opp heile historia, om det skulle væra interessant.)

 

Slik har konsekvensane vore for oss, i byggebransjen. Korleis har det råka dykk andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i IT-bransjen og har ikke merket noe særlig til det. Verken lavere lønn, folk som er blitt sparket eller noe annet.

Eneste er at vi i 2009 ikke skal ansette fler personer så lenge finanskrisen pågår, og bruke mest mulig tid ute hos kundene. Går faktisk opp i lønn fra og med 1. februar! :)

Lenke til kommentar

Nedgangstiden vi er i nå har vært utrolig bra for meg. Det begynte med at firmaet jeg jobbet i skulle kutte ned på ansatte hvor jeg var rimelig fersk, men fikk i julen svar på at jeg hadde hadde blitt godtatt til ny jobb som Produktutvikler innen olje i USA hvor jeg sitter nå. Jeg gikk også fra 52k Netto i måneden til 94k Netto. Livet er HERLIG!

Lenke til kommentar
Nedgangstiden vi er i nå har vært utrolig bra for meg. Det begynte med at firmaet jeg jobbet i skulle kutte ned på ansatte hvor jeg var rimelig fersk, men fikk i julen svar på at jeg hadde hadde blitt godtatt til ny jobb som Produktutvikler innen olje i USA hvor jeg sitter nå. Jeg gikk også fra 52k Netto i måneden til 94k Netto. Livet er HERLIG!

 

Prduktutvikler innen olje? Olivenolje?

 

Dette er bare patetisk bløffing. USA har mer enn nok ledige folk selv.

 

Tror jeg ville ha funnet på noe litt mer troverdig om jeg skulle registrert en ekstra brukerkonto. :rofl:

Lenke til kommentar
Nedgangstiden vi er i nå har vært utrolig bra for meg. Det begynte med at firmaet jeg jobbet i skulle kutte ned på ansatte hvor jeg var rimelig fersk, men fikk i julen svar på at jeg hadde hadde blitt godtatt til ny jobb som Produktutvikler innen olje i USA hvor jeg sitter nå. Jeg gikk også fra 52k Netto i måneden til 94k Netto. Livet er HERLIG!

 

Prduktutvikler innen olje? Olivenolje?

 

Dette er bare patetisk bløffing. USA har mer enn nok ledige folk selv.

 

Tror jeg ville ha funnet på noe litt mer troverdig om jeg skulle registrert en ekstra brukerkonto. :rofl:

 

Hvorfor er det nødvendigvis bløff? Jeg jobber også i USA, og har i løpet av de siste månedene fått bedre betingelser tross nedgangstider.

 

Det stemmer at USA har rekordhøy arbeidsledighet, men det betyr ikke at det ikke fortsatt finnes godt betalte jobber for folk med riktig kompetanse.

 

Så ja, nedgangstidene har sine fordeler så lenge man har en stabil jobb og ikke er skviset av kreditorer. Det er tross alt kjøpers marked på det meste om dagen, om man har cash selvsagt...

Lenke til kommentar
Why not? Norsk oljeindustri er laangt forran USA så de trenger vel folk for å få fart i utviklingen der borte.

Jobber selv i oljebransjen offshore og har ikke merket noe foreløpigt, men det kan komme som lyn fra klar himmel en vakker dag..

 

Sikkert, men jeg orker ikke høre på sånne olje-schmucks som han over her. De kan betale miljøkostnadene ved driten sin. Eller eventult spa snø fra fjellet og ned hit hvor det var skiføre tidligere.

Lenke til kommentar

Det har ikke påvriket meg i noen særlig grad. Jeg er hjemmeboende student med deltidsjobb. Eneste er at jeg tidligere jobbet med salg av brunevarer, men dette var en litt "løs" jobb hvor jeg hadde litt fast og litt "ringevikar" - opplevde at det var mindre kunder, og at jeg derfor ikke fikk jobbe så mye som jeg ville. Så jeg byttet til en jobb i komunen. :)

 

Ellers merker jeg at det er dyrere å handle valuta.

Lenke til kommentar
Why not? Norsk oljeindustri er laangt forran USA så de trenger vel folk for å få fart i utviklingen der borte.

Jobber selv i oljebransjen offshore og har ikke merket noe foreløpigt, men det kan komme som lyn fra klar himmel en vakker dag..

 

Sikkert, men jeg orker ikke høre på sånne olje-schmucks som han over her. De kan betale miljøkostnadene ved driten sin. Eller eventult spa snø fra fjellet og ned hit hvor det var skiføre tidligere.

 

Vel... hadde ikke slike "olje-schmuks" som meg holdt på, så hadde vel du strengt tatt hatt det litt verre enn hvordan du og resten av Norge har det idag? Kan du bevise at det er oljen som har ødelagt skiføret ditt, eller kanskje det var det bestemt av naturen?

 

Du skal forresten bare være glad at jeg holder på med oljeteknologi, det er slike som meg som prøver å forbedre utslippene vi har med olje.

Endret av S-Line
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...