Gå til innhold

Korleis har nedgangstidene råka dykk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bortsett fra at nye pcn ble billigere enn forventa men colaen gikk opp et par kroner har ikke jeg merket noe til disse nedgangstidene jeg hører på om nyhetene.

 

Nei, men siden du er så opptatt av PC og cola så er du vel ikke i aldersgruppen hvor det er relevant heller?

 

Lat no gutane ytra sine inntrykk. Eg morar meg over minnene om at livet ei gong var så enkelt.

 

Avdelinga eg jobbar for, er den einaste i konsernet som enno tener pengar, til tross for kollapsen. Lønskuttet eg nemnte tidlegare i tråden, var for å dempe permitteringar/oppseiingar. Noko som får meg til å dra parallellar til sosialkontor/dagsenter-system. Er det ikkje slik, at om ein ikkje har arbeid, treng ein heller ikkje arbeidarar?

 

Mogleg eg er ein smule kynisk, for all del, men det gjer ikkje godt for motivasjonen vår, at me må finansiera dagdriving i andre avdelingar.

Lenke til kommentar
dyrere cola er vel det eneste jeg har merket. bor hjemme så har ikke så mye utgifter akkurat :)

men det kommer nok når jeg blir eldre, vil bare nyte livet nå som det er bekymringsfritt og greit

 

Kjem litt an på kor gamal du er. Men om du kjem deg inn i arbeidslivet no, har du fantastiske moglegheiter til å hevda deg, reint karriæremessig!

Lenke til kommentar
Firmaet jeg jobber i skal kutte 160 millioner - og dermed en hel haug med stillinger - i løpet av de neste par månedene...

 

Quoter meg selv her, for å gi en liten oppdatering.

 

Det skal kuttes 102 (av ca. 500) stillinger, og jeg føler meg ikke veldig trygg, kan du si.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

var noen som måtte gå her, men det hadde ingenting med finans-krisen å gjøre, men med budsjett-kutt fra staten og våre sjefer som sparte inn en del av det på vår avdeling.

 

ellers er alt uendret, har fortsatt 2 biler og planer om båt til sommeren og penger til overs når neste lønn kommer :)

jobben min er helt trygg, jeg går ikke ned i lønn, ikke permitert eller noe slikt.

Lenke til kommentar
var noen som måtte gå her, men det hadde ingenting med finans-krisen å gjøre, men med budsjett-kutt fra staten og våre sjefer som sparte inn en del av det på vår avdeling.

 

ellers er alt uendret, har fortsatt 2 biler og planer om båt til sommeren og penger til overs når neste lønn kommer :)

jobben min er helt trygg, jeg går ikke ned i lønn, ikke permitert eller noe slikt.

 

Ehm... alle kan jo ha 2 biler. Men det har jo litt å si om bilene koster 20 000kr eller 1million...

Lenke til kommentar
var noen som måtte gå her, men det hadde ingenting med finans-krisen å gjøre, men med budsjett-kutt fra staten og våre sjefer som sparte inn en del av det på vår avdeling.

 

ellers er alt uendret, har fortsatt 2 biler og planer om båt til sommeren og penger til overs når neste lønn kommer :)

jobben min er helt trygg, jeg går ikke ned i lønn, ikke permitert eller noe slikt.

 

Ehm... alle kan jo ha 2 biler. Men det har jo litt å si om bilene koster 20 000kr eller 1million...

 

hadde nedgangstiden rammet meg hadde jeg nok kvittet meg med den ene bilen, uvahengig av om den koster 20 000 eller 1 million

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Avisen jeg er frilanser for har måtte kutte ned frilansbudsjettet til 3000,- kroner i uka, og konsertstedet jeg jobber på kjører mer og mer underbemanning, så dette går ikke riktig veien, gitt.

 

Men jeg har ikke eget hus eller noen familie å forsørge, så jeg klarer meg alltids. Jobber vel ikke akkurat i noen stabile bransjer heller, hehe.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
Avisen jeg er frilanser for har måtte kutte ned frilansbudsjettet til 3000,- kroner i uka, og konsertstedet jeg jobber på kjører mer og mer underbemanning, så dette går ikke riktig veien, gitt.

 

Men jeg har ikke eget hus eller noen familie å forsørge, så jeg klarer meg alltids. Jobber vel ikke akkurat i noen stabile bransjer heller, hehe.

 

Flere enn meg som merker at mediebransjen ikke er helt trygg om dagen, altså.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Personlig har jeg fått mer å rutte med fordi renta har gått ned, og i tillegg går jeg opp ca 60'000 i lønn i Mai.

I bedriften jeg jobber merker vi ikke stort, men en av kundene våre måtte si opp 60+ av ca 150 ansatte. Jeg er i IT-bransjen og kunden vår jobber med eiendom og fondsforvaltning.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...