Gå til innhold

Jompas treningslogg - Gutt 17år - Nytt bilde side 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare pass på å les grunding gjennom opplegget om hvordan øvelser utføres og hvilken vekt man burde begynne på i de forskjellige øvelsene....jeg ville absolutt testa en 2-3 treninger før jeg starta programmet for å finne idealvektene. Begynner dere for høyt så kommer dere garantert til å stangere veldig fort. Når jeg kjørte det så begynte jeg på 40 kg i bøy og endte opp på 110 5x5...men det ga meg masser av tid til å finpusse teknikk og gjøre riktige løft hele veien. Det er et kjempeprogram, så hvis du gjør det riktig kommer du absolutt ikke til å angre. Legg igjen egoet hjemmet, så kommer du til å se resultater !

Lenke til kommentar
Bare pass på å les grunding gjennom opplegget om hvordan øvelser utføres og hvilken vekt man burde begynne på i de forskjellige øvelsene....jeg ville absolutt testa en 2-3 treninger før jeg starta programmet for å finne idealvektene. Begynner dere for høyt så kommer dere garantert til å stangere veldig fort. Når jeg kjørte det så begynte jeg på 40 kg i bøy og endte opp på 110 5x5...men det ga meg masser av tid til å finpusse teknikk og gjøre riktige løft hele veien. Det er et kjempeprogram, så hvis du gjør det riktig kommer du absolutt ikke til å angre. Legg igjen egoet hjemmet, så kommer du til å se resultater !

 

Har en snill liten pike som skal hjelpe meg med teknikk osv, han er søt :)

Endret av Mads de Maar
Lenke til kommentar
Bare pass på at dere gjør øvelelser som mark og bøy riktig slik at det ikke blir værre. Ang rygg altså. Men regner med at Delavar kan si noe mer om dette ;)

Ja, det er det jeg er redd for. Er utrolig kjedelig om det skal bli værre og værre. Har en mistanke om at det ikke er 100% riktig teknikk.

Lenke til kommentar

Kan du ikke få noen til å filme marken din fra siden da? Så kan vi eventuelt komme med innspill om teknikken ikke er helt 100%? :) Inverted rowsen din er så bra at jeg tror du må legge ei vektskive på mage\brystkassa. Er vell en regel på stronglifts at du skal legge på vekt når øvelsene du kjører til failure passerer 10 i repsantall om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Kan du ikke få noen til å filme marken din fra siden da? Så kan vi eventuelt komme med innspill om teknikken ikke er helt 100%? :) Inverted rowsen din er så bra at jeg tror du må legge ei vektskive på mage\brystkassa. Er vell en regel på stronglifts at du skal legge på vekt når øvelsene du kjører til failure passerer 10 i repsantall om jeg ikke husker feil?

 

Push ups og?

Lenke til kommentar

Takk for hjelp :)

 

Når det gjelder å filme løft, så skal jeg prøve å få det gjort. Jeg har ikke noe kabel til å kobl telefon og data sammen, men skal se hva jeg ordne.

 

Skal lese litt på sidene dere har oppgitt. Om det ikke er marken som er feil, kan det da være bøyen? Det er den jeg er redd for at det kan være.

Lenke til kommentar

Torsdag 26. februar 2009 - Workout B

 

Knebøy

65kg x 5 reps

65kg x 5 reps

65kg x 5 reps

65kg x 5 reps

65kg x 5 reps

 

Overhead press

35kg x 5 reps

35kg x 5 reps

35kg x 5 reps

35kg x 5 reps

35kg x 5 reps

 

Markløft

70kg x 5 reps

 

Nedtrekk

55kg x 10 reps

55kg x 10 reps

55kg x 10 reps

 

Prone Bridges

3x30 sekunder

 

Kommentar

Tok 65kg i bøy i dag for å se om dette var årsaken til vond rygg, men tror ikke det er det. Heller ikke marken, men derimot Overhead pressene, overraskende nok. Er det mulig at det kan stemme?

 

Har filmet både marken og bøyen, så da trenger jeg bare en måte å få lagt det inn på. Til lørdag tar jeg 67,5kg i bøy!

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar

Lest denne? Videoen og bildene illustrer teknikken ganske bra. Skviser du ræva sammen så stives korsryggen av, og strammer du magemusklene så er det lettere å holde midtre og øvre del av ryggen rett. Et annet viktig punkt er å få hodet foran stanga før og under lock out, ala det nederste bildet på siden. Det hjelper ganske mye på synes jeg. Du vil kanskje se en del folk på senteret som kjører høyere reps på overhead press og alltid har stanga foran hodet, men jeg tør å påstå at det ikke er rett teknikk hvis man skal kjøre lavere reps. Dette er en styrkeøvelse, og da bør man holde en så "olympisk stil" som mulig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...