Gå til innhold

Jompas treningslogg - Gutt 17år - Nytt bilde side 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leif FTW!

 

Mente 2g :p

 

EDIT:

 

Leste førsteposten, og ser ut som om vi er ganske like når det kommer til trening :p

Gått på fotball, bandy og roing, men det ble for kjedelig. Derfor jeg begynte med styrketrening for fullt i september (trent litt før på roingen). Er 16 år også, rundt 185 cm og veier 67 kg. Trener til og med samme treningsprogg jo! :p

 

Tror jeg går for samme kosthold som deg. Endrer litt her og der, men har du vurdert proteinpulver?

Endret av Nash
Lenke til kommentar

Såpass. Men det var artig :)

 

Vurderte det til jul, men ble ikke noe av. Trenger ikke det nå, hvis jeg klarer å holde meg til kostholdet jeg har satt opp. Får heller se om jeg kjøper når jeg har trent litt mer,og føler for det. Jeg stemmer for at du gidder å skrive logg her :D

Lenke til kommentar

Tirsdag 20. januar 2009 - Workout B

 

Knebøy

55kg x 5 reps

55kg x 5 reps

55kg x 5 reps

55kg x 5 reps

55kg x 5 reps

 

Overhead press

22,5 x 5 reps

22,5 x 5 reps

22,5 x 5 reps

22,5 x 5 reps

22,5 x 5 reps

 

Markløft

52,5kg x 5 reps

 

Pull-ups

Venter fortsatt på at stang skal bli montert

 

Prone Bridges

3x30 sekunder

Kommentar:

 

Flott økt. Men er synd at ikke vi har noe vi kan dra oss opp etter enda. Kommer mest sannsynelig i neste uke. Er det noe jeg kan gjøre for å erstatte dette? Eksempel nedtrekk?

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar
Er overhead press det samme som militærpress eller?

 

Nei, militærpress er en variant av overhead press hvor hælene er samlet.

Husk at du skal heller ikke bruke moment ved å bøye knærne og skyte opp beina samtidig med vekten over hodet. Hvis du bruker beina i øvelsen gjør du en såkalt push press (som også er en god øvelse).

 

Kan være lurt å ha en spotter til slike øvelser, da man ved tunge belastninger har en viss risiko for å tippe over. :)

Lenke til kommentar
Ei annen fin øvelse som kan testet om du ikke liker nedtrekk er omvendt benk. Ligg under f.eks stanga i smithmaskina og løft deg opp til stanga berører brystkassen :)

 

Edit: Samme som inverted rows som jeg ser du allerede kjører da så da er vell nedtrekk greier inntil videre ;)

Ja, det er sant. Så får nok bli nedtrekk :)

 

Er overhead press det samme som militærpress eller?

 

Nei, militærpress er en variant av overhead press hvor hælene er samlet.

Husk at du skal heller ikke bruke moment ved å bøye knærne og skyte opp beina samtidig med vekten over hodet. Hvis du bruker beina i øvelsen gjør du en såkalt push press (som også er en god øvelse).

 

Kan være lurt å ha en spotter til slike øvelser, da man ved tunge belastninger har en viss risiko for å tippe over. :)

Åja, det visste jeg ikke. Da lærte jeg noe nytt i dag også!

Lenke til kommentar

Torsdag 22. januar 2009 - Workout A

 

Knebøy

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

 

Benkpress

45kg x 5 reps

45kg x 5 reps

45kg x 5 reps

45kg x 5 reps

45kg x 5 reps

 

Inverted rows

1. gang 14

2. gang 12

3. gang 12

 

Push-ups

1. gang 21

2. gang 22

3. gang 19

 

Reverse crunch

3x12

 

Kommentar

Var ikke helt i form i dag. Har vært litt småkvalm under hele økta egentlig, så gikk ikke kjempe bra. Gikk helt greit :)

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...