Gå til innhold

Godt nytt år med nye servere!


Anbefalte innlegg

Blir digg med et mer stabilt forum. Noen som kan svare meg på hvor mye plass hele Diskusjon.no (målt i gigabyte) egentlig tar? Hadde vært artig å vite :wee:

Database: 15 GB, av opplastede filer brukes det nå 46 GB fordelt på rundt 200 000 vedlegg. :)

 

F.eks databasen vil vi ha i RAM, så RAm er vi glad i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte bilete! Satsar på ein tilnærma smertefri overgang til det nye systemet også denne gongen.

 

Når var den forrige store oppgraderinga, forresten? :hmm: Har gått i gløymeboka mi allereie...

 

Edit:

Er Wikien på same server(e) som forumet? Har merka unormalt mykje nedetid der siste vekene.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Veldig gode nyheter dette her, HW.no!

 

Det siste året har det vært merkbart ustabilitet med forumet, samt HW.no. Helt siden dere skiftet utseende på forsida og oppdaterte forumet til IP.Board 2.2 stagnerte stabiliteten. Håper nå at dere kan komme opp til det nivået dere var i 2006 og 2007. Særs stabilt over lang tid etter det jeg kan huske. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

dette er litt sørgelig å se på :cry: er mer hw på det bilde enn hele server rommet vårt nesten. og eneste som drives er tek.no nettverket eller hva man kaller det nå til dags.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Og hva er det du har som er så stort at du synes diskusjon.no er lite da? :)

 

ikke at diskusjon er lite, for all del. jobber i kommune, riktig ikke nok norges største, men er en god del stuff der alikevel. nyeste server der er vel fra 02 tipper jeg. er konstant lappeverk. tror de er livredd for å bruke penger på kjøpe nytt kontra å bruke formuer på fikse det nye. kjøpe ny server er fy fy, kjøpe minne til 6k + moms er helt ok :dontgetit:

Lenke til kommentar
Denne gangen kommer vi til å flytte alle tjenestene våre, så dermed vil det bli noe nedetid i forbindelse med all flyttingen. Tidligere har vi bare skiftet ut en og en server.

Så innleggene mine pr. dag skal begynne å falle? :cry:

 

Men kult med nye servere. :w00t:

 

Godt nyttår også, folkens! :w00t:

Lenke til kommentar
Gledelig nyhet må jeg si. Har vært litt ustabilt i år, skal ikke nekte for det.

 

Hvor mye nedetid snakker vi om når dere bytter serveren (timer, dager?)?

Vi snakker nok ikke mer enn minutter/timer per tjeneste.

For forumets del flyttes først web-biten, det skjer uten nedetid. Det vil derimot bli nedetid når vi skal flytte databasen vår, og grunnet størrelsen på den vil det nok medføre noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...