Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her om dagen leste jeg en tråd på wowforumet hvor en kar grein over hvor vanskelig malygos var siden man måtte styre en drage og bruke andre abilities en dem man pleier i siste to minuttene av kampen.

Jeg frykter for fremtiden til wow. For når denne "eliten" går seg lei på at det ikke er et eneste sted de kan hevde seg, da har ingen noe å se opp til lenger. Og hvorfor skal folk spille spillet lenger da når man kun kan logge på og cleare alt av raids i løpet av et par timer og så vente til neste uke?

 

-Morten

 

1.Fordi denne gjengen av "elite" spillere bør spille mindre. Det er lite sunt å sitte og spille dataspill i 6+ timer hver dag, uansett hvordan du ser på det.

 

2.Blizzard gir nok en lang faen i den lille promillen av "elite" spillere. De er et selskap ute etter å tjene penger. De tjener penger på de 98% av spillerene som logger seg på noen timer i uka. Og jeg støtter dette fullt ut. Hvorfor skal de gidde å bruke masse ressurser, penger og tid på ting bare et fåtall spillere får oppleve?

 

 

Dagens moralpreken fra en som savner pc'en sin ;)

Lenke til kommentar
Her om dagen leste jeg en tråd på wowforumet hvor en kar grein over hvor vanskelig malygos var siden man måtte styre en drage og bruke andre abilities en dem man pleier i siste to minuttene av kampen.

Jeg frykter for fremtiden til wow. For når denne "eliten" går seg lei på at det ikke er et eneste sted de kan hevde seg, da har ingen noe å se opp til lenger. Og hvorfor skal folk spille spillet lenger da når man kun kan logge på og cleare alt av raids i løpet av et par timer og så vente til neste uke?

 

-Morten

 

1.Fordi denne gjengen av "elite" spillere bør spille mindre. Det er lite sunt å sitte og spille dataspill i 6+ timer hver dag, uansett hvordan du ser på det.

 

2.Blizzard gir nok en lang faen i den lille promillen av "elite" spillere. De er et selskap ute etter å tjene penger. De tjener penger på de 98% av spillerene som logger seg på noen timer i uka. Og jeg støtter dette fullt ut. Hvorfor skal de gidde å bruke masse ressurser, penger og tid på ting bare et fåtall spillere får oppleve?

 

 

Dagens moralpreken fra en som savner pc'en sin ;)

1 er vel egentlig totalt offtopic

 

på 2 vil jeg jerne få opplyst om hvor du får informasjonen din fra, er meget sikker på at det mer en 2% av spillerne som er lei av at det er for lett

Lenke til kommentar

Grendel; du har misforstått 10 vs 25 man tankegangen. Det handler ikke om at den ene er enklere enn den andre (noe som ikke nødvendigvis er tilfellet for øyeblikket, naxx25 er mer snork enn naxx10). Det er to forskjellige paths, og eneste grunnen til at gearet er bedre i 25, er ikke fordi det krever mer tid, men fordi det krever flere personer, og at bossene på grunn av flere personer i raidet, slår hardere (og har mer hp) for at man fortsatt skal balansere tanking-healing-damage.

 

10 vs 25 ble klekket ut fordi det er så mange små guilds som ikke har members nok til 25man progression, og som ble avspist med å runne KZ/ZA gjennom hele TBC.

Lenke til kommentar
Grendel; du har misforstått 10 vs 25 man tankegangen. Det handler ikke om at den ene er enklere enn den andre (noe som ikke nødvendigvis er tilfellet for øyeblikket, naxx25 er mer snork enn naxx10). Det er to forskjellige paths, og eneste grunnen til at gearet er bedre i 25, er ikke fordi det krever mer tid, men fordi det krever flere personer, og at bossene på grunn av flere personer i raidet, slår hardere (og har mer hp) for at man fortsatt skal balansere tanking-healing-damage.

 

10 vs 25 ble klekket ut fordi det er så mange små guilds som ikke har members nok til 25man progression, og som ble avspist med å runne KZ/ZA gjennom hele TBC.

dei lagde vel 10man så alle kunne oppleve contentet som blizzard slapp ut

Endret av Falgny
Lenke til kommentar
1.Fordi denne gjengen av "elite" spillere bør spille mindre. Det er lite sunt å sitte og spille dataspill i 6+ timer hver dag, uansett hvordan du ser på det.

 

2.Blizzard gir nok en lang faen i den lille promillen av "elite" spillere. De er et selskap ute etter å tjene penger. De tjener penger på de 98% av spillerene som logger seg på noen timer i uka. Og jeg støtter dette fullt ut. Hvorfor skal de gidde å bruke masse ressurser, penger og tid på ting bare et fåtall spillere får oppleve?

 

 

Dagens moralpreken fra en som savner pc'en sin ;)

 

1. Dette er ikke opp til deg å bestemme. Om noen vil sitte å spille i 6timer+, la de gjøre det. Hva folk gjør på sin fritid er deres egen sak.

 

2. Blizzard gir faen i elite-spillerene nå, det er det som er problemet. Og det er nok langt flere enn et par promille som er under kategorien "elite." Det er også her problemet ligger. Det er kjent at så lenge ingen klager over et produkt, går det framover, når klagene kommer er det kun det som setter seg, derfor er det faktisk idioti at Blizzard ikke svarer på dette. 99 personer kan komme å si at det er perfekt, men det er han siste som vil gjøre intrykk på resten.

 

Edit: Vil forøvrig si meg veldig enig med -Grendel-.

Endret av Heart Break Kid
Lenke til kommentar
Og gear er ikke spillet, OK, navnet Epic har mistet litt meningen, men spillet, stemningen, og etterhvert content følger samme greia.

 

Spillet har vokst, elitists' E-peen har skrumpet inn, fargen på gear har ikke noe å si, stats > all, om gearet er grønt, blått, lilla, orange, whatever, gir iallefall jeg beng i.

 

 

Sa han med full epics?

Lenke til kommentar
Bear^, Det du ikke ser ut til å forstå er at det er forferdelig mange spillere som er bedre( mer erfaring ), har mer tid eller rett og slett er mer dedikerte en deg. Hvorfor skal alle disse måtte sitte og se på at alle andre oppnår akkurat det samme som dem uten noen måte å bli bedre på?

Blizzard har laget masse content for folk som ikke har like mye tid. Nemlig 10mans instances. De som ikke har tid til dette heller har masse heroics og badgegear, wintergrasp, arcahvon som kan pugges på 10min og mye morsomme questchains i verden, nye professions og achievements som ikke krever gruppe.

 

Og nå har disse også fått tilgang på 25man raids siden disse kan pugges på 2-3 timer og da sitter spillere som meg igjen med... Ingenting. Ingenting å bli bedre i. Vi har jo idiotiske achievements som å fortelle 5 stk i guildet at de ikke får være med på bossen siden vi skal undermanne den. Eller outgeare bossene så enragetimer blir patetisk. Men det er jo ikke content som er interessant for noen og det skjønner jo selv Blizzard.

 

Synes bare det er synd at Blizzard hører mer og mer på folk som ikke har like god tid eller gidder sette seg like mye inn i spillet.

 

I vanilla var det ikke veldig mange som klagde, selvfølgelig det var mange casuals som ikke hadde noe å gjøre og blizzard lagde derfor mye fler instances med heroicmode og et 10man raid ved navn Karazhan. Dette ble kjempepopulært og de innførte 10mans på alle instances.

 

Fortsatt så klager alle over at ting er for vanskelig og vil ha det enda mer nerfa slik at denne "eliten" som du kaller det pluttselig bare blir stående å se på.

 

Her om dagen leste jeg en tråd på wowforumet hvor en kar grein over hvor vanskelig malygos var siden man måtte styre en drage og bruke andre abilities en dem man pleier i siste to minuttene av kampen.

Jeg frykter for fremtiden til wow. For når denne "eliten" går seg lei på at det ikke er et eneste sted de kan hevde seg, da har ingen noe å se opp til lenger. Og hvorfor skal folk spille spillet lenger da når man kun kan logge på og cleare alt av raids i løpet av et par timer og så vente til neste uke?

 

-Morten

 

Hvorfor skal folk straffes for at de ikke bruker like mye tid på spillet som andre? Før så var det ene og alene slik at hadde man ikke supert gear fikk man heller ingen innpass i raid. Spillet ble veldig lukket og tilnærmet kun elitistene fikk prøve spillets aspekter for fult. Noe som selvfølgelig er i mine øyne feil, man skal ikke straffes for at man ikke bruker et gitt antall timer per dag på et spill.

 

Hva består WoW av, å nyte innholdet i spillet eller ruse gjennom for å hevde seg? Nå har man heller ikke fått alt av innhold og regner med at det blir mye mer i tiden som går, det som er nå er at folk skal komme seg opp til et nivå som gjør at de kan få delta i senere content. F.eks det at alle nå er uncrushable uansett eliminerer ganske godt at man er nødt å grinde utstyr for å komme seg over det.

 

La meg spørre det slik til elitistene, er dere sint fordi spillet er for lett eller er dere sint fordi utstyret deres fremhever ikke statusen deres?

Lenke til kommentar

Det som er mest irriterende nå er at de ikke finnes mer å finne på med sine mains om en ikke er veldig opptatt av achivments. Da blir det og dasse runt med alts noe som ikke alle syns er så veldig morro. Clerer fint allt av 25-raid på en kveld, og så var det 6 igjen...

Lenke til kommentar
Og gear er ikke spillet, OK, navnet Epic har mistet litt meningen, men spillet, stemningen, og etterhvert content følger samme greia.

 

Spillet har vokst, elitists' E-peen har skrumpet inn, fargen på gear har ikke noe å si, stats > all, om gearet er grønt, blått, lilla, orange, whatever, gir iallefall jeg beng i.

 

 

Sa han med full epics?

Hadde sagt det samme om jeg var i full greens, men jeg liker å bruke tid på dette spillet, og jeg liker å gjøre mitt beste, og liker og være "ommringet" av andre folk som har samme oppfattning som meg, derfor har jeg det gearet som jeg nå har.

 

Fint at iallefall mad_arab skjønte hvor jeg ville :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal folk holdes tilbake fordi de bruker mer tid på spillet? Det var aldri snakk om straff, kun "mindre" belønning.

 

Jo man ble straffet før for om man ikke brukte et vis antall timer i spillet, straffen var at man ikke fikk oppleve spillet fordi du ikke fikk noe innpass i grupper og raid.

 

Er WoW belønningsorientert forøvrig, er det slik at man skal "belønnes" for god oppførsel?

Lenke til kommentar

Er det noe som ikke er det? Bear^, det er ikke kun snakk om utstyr. Det er like mye snakk om innsatsvilje, ferdigheter og fleksibilitet. Tid er faktorer i alle disse, og har du ikke/er du ikke villig til å legge nettopp denne tiden inn i det, så nei, da fortjener du ikke å se "elitedelen" med det første. Luckily for you, ting som Molten Core, Gruul, Magtheridon, til og med SSC og BT blir etterhvert senket ned på et nivå til at spillere som du og jeg kan gjøre det uten for store vanskeligheter (og god guild). Da har elitespillerene noe annet å bryne seg på.

 

Problemet nå er at du og jeg kan gå i disse instancene allerede. Og ta de. Med pugs.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager har det noe å si om det er epics eller blues? Stor forskjell på Gorehowl og Apolyon, selv om det er epics begge to. Stats er det som teller, og kunne vite hva som er upgrades, sidegrades og whatnot.

 

EDIT: Selv som casual raider er jeg enig at content er for lett, har clearet alt sammen på to-tre uker med en guild som er alt annet enn skilled i PvE. Gidder ikke joine raids lengre for å farme for marginale upgrades som jeg ikke trenger siden vi zerger gjennom alt uten problemer uansett. Emblems går til PvP gear istedenfor PvE upgrades.

 

Var noe annet når Kael'Thas og Vashj stod for tur, da var hver eneste upgrade gull verdt. En mellomting hadde passet meg bra = )

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...