Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel det gjaldt mere før, du trenger strengt tatt ikke noe mere enn litt gear fra lvling, og noen heroics for å ta naxx.

 

For å summere det mange hardcore synes atm:

Rep farming prosessen, lvling, og tillgang på heroics er i og for seg bra.

Men det mangler et skikkelig vanskelig raid (noe de egentli burde ha på release, slik de har tidligere (ja, kara var vanskelig på starten)

Lenke til kommentar
vel det gjaldt mere før, du trenger strengt tatt ikke noe mere enn litt gear fra lvling, og noen heroics for å ta naxx.

 

For å summere det mange hardcore synes atm:

Rep farming prosessen, lvling, og tillgang på heroics er i og for seg bra.

Men det mangler et skikkelig vanskelig raid (noe de egentli burde ha på release, slik de har tidligere (ja, kara var vanskelig på starten)

 

Ja jeg kan skjønne at enkelte hardcore spillere synes spillet blir raskt kjedelig når det ikke er content som passer for dem og dette spørsmålet hadde ikke kommet frem hvis det hadde vært det, men jeg ser like godt logikken til Blizzard.

 

Men som jeg har tidligere sagt tror jeg at lansering av en vanskelig raid med en gang retter fokusen vekk fra de andre raidene som er med og det er kun den ene vanskelig som blir fokusert. Slik det er nå får man en mer progresjon i spillet, man får tid til å skaffe seg bedre utstyr og tid til å komme seg inn i det nye innholdet.

 

I mine øyne er dette et godt steg og det er bra at fokusen blir rettet vekk fra grinding og mer til innholdet i spillet.

 

Og Grendel, når du kan debatere sakelig skal jeg svare på spørsmålene dine, inntil da "furter" jeg heller til en moderator.

Lenke til kommentar

Men nok om det. Kan du komme med et eneste saklig argument for hvorfor det ikke kan være både harde og lette raids annet en at "kun den ene vanskelige som blir fokusert" ?

Hva mener du i det hele tatt med det? At du ikke lenger kan stryke tissen din når du ikke får være med på alt fordi du ikke gidder legge ned tid i spillet?

Sorry at jeg høres ut som jeg gjør men starter å bli rimelig fed up med den "Men jeg betaler like mye"-attituden din.

Endret av Snorre
Mildt personangrep fjernet - Moderatorhilsen
Lenke til kommentar

Vel nå har jeg argumentert mine synspunkter flere poster nå og pussig nok debaterer samtlige her med sine argumenter uten problemer, er det min "attitiude" det er noe feil med eller din mangel på saklig debatering?

 

Nok OT, om du har noe imot meg får du heller bare plassere meg på ignore, helt greit for min del.

Lenke til kommentar

Så barnslig er jeg ikke. Men gang på gang kommer du her og mener sier ting som går mot seg selv, som f.eks den posten din om at det er et par promille med hardcores for så å følge opp med om hvis hardcorespillerne får sitt eget content vil det ikke lenger være folk til å drasse med dere noobsa gjennom det lette.

 

Jeg har ikke sett et eneste saklig argument for hvorfor det ikke kan være content som er hardcore samtidig som dere andre kan få lov å farme Naxx, kun noe grining om at du også fortjener å se dette hardcoregreiene også siden du er blant majoriteten.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

"

Å gjøre enkelte raid vanskeligere fra starten av er ikke et lurt trekk. De som spiller mye kommer seg fort over til det stadiet og de som spille middels eller lite blir lagt i bakleksen fordi det aldri er nok folk online som er villig til å spille de "enkle" raidene, og igjen sitter casual spilleren med postkassen full av skjegg mens hardcore spillerne sitter med morroa.

"

 

Ser jeg det står i den første linken din.. Ja

 

I den andre skriver du:

 

"

Jeg er meget enig med hva jeg sier og påstår. At det aldri ville vært nok folk online til å kjøre sammen et raid for 10 eller 25 mans naxx og de hardcore som er online er mer opptatt av store tøffe instanser til å bry seg om små enkle. Det er det som hadde blitt konsekvensen av å ha en "vanskelig" og en "lett" instanse, den vanskelige hadde blitt kjørt hele tiden og den lette hadde blitt glemt, den majoriteten av casual spillere vil aldri kommet seg inn i disse fordi alene blir det ikke organisert turer til disse raidene. Men nå som hardcore deler med casual er det mye lettere for casual både å få seg gear til å joine samt at de har mulighet til å slå følge.

"

 

Hvorfor er dette et problem? For at du ikke kan stryke tissen din med det beste gearet? Har ikke hørt noe saklig argument enda. Du gjentar deg selv.

 

 

De to siste linkene dine forteller du om repgrind og farming. Det er det ingen av oss som vil så skjønner ikke hvorfor du tror noe ikke kan være vanskelig uten grinding og repping.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke skjønne (som jeg skrev tidligere) at hardcore spillere skal være så enormt få, når all raiding for casuals tydligvis avhenger av at de må organsiserer og dra raidene. Fra bear sine poster.

 

kan heller ikke skjønne hvorfor dette skulle vært en problemstilling uansett. (At da ville ikke casuals fått raidet, om hardcore folk fikk vanskelige raids) For hardcore spillere er som regel i guilds som utelukkende organiserer guild runs til raid instancer. Så hardcore spillere organiserer neppe raids for random casual spillere?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Jeg kan heller ikke skjønne (som jeg skrev tidligere) at hardcore spillere skal være så enormt få, når all raiding for casuals tydligvis avhenger av at de må organsiserer og dra raidene. Fra bear sine poster.

 

kan heller ikke skjønne hvorfor dette skulle vært en problemstilling uansett. (At da ville ikke casuals fått raidet, om hardcore folk fikk vanskelige raids) For hardcore spillere er som regel i guilds som utelukkende organiserer guild runs til raid instancer. Så hardcore spillere organiserer neppe raids for ramdom casual spillere.

 

Tingen er jo det at content nå er så meningsløst lett at i allefall jeg lager pugs hele tiden siden det ikke er vits å organisere guildraids alikevel. Og da drar vi med en 7-10 Bear^'s hver gang..

Lenke til kommentar
Jeg kan heller ikke skjønne (som jeg skrev tidligere) at hardcore spillere skal være så enormt få, når all raiding for casuals tydligvis avhenger av at de må organsiserer og dra raidene. Fra bear sine poster.

 

kan heller ikke skjønne hvorfor dette skulle vært en problemstilling uansett. (At da ville ikke casuals fått raidet, om hardcore folk fikk vanskelige raids) For hardcore spillere er som regel i guilds som utelukkende organiserer guild runs til raid instancer. Så hardcore spillere organiserer neppe raids for random casual spillere?

 

La meg forklare mine synspunkter litt nærmere.

 

Mange av dem som spiller casual, om ikke de fleste, sitter ikke online hele tiden. Når de kommer online og vil raide, ser de somregel etter det enten i guild eller de forskjellige chat kanalene som finnes. Oftest er det hardcore spillerne som danner grupper for Raid fordi de er den gruppen mest interesert i utstyret som dropper (nettopp grunnet de verdier de setter i spillet). Dette gagner og de casual spillerne som er lysten på en liten raid tur, raidene krever ikke alt for mye i dag og kravene er lett overkommelige og det er lett å få innpass.

 

Hadde det nå vært at Blizzard ga ut en raid instance som var "vanskeligere" for hardcore folkene, hadde den lette raid instancen vært glemt. Det som da hadde skjed er at casual spillerne ikke får noe innpass i raid grupper. hardcore spillerne trenger ikke den lette raid instansen lengere men vil heller ikke gi innpass for casual spillerne til den "vanskelige" raid instancen fordi de er ikke gearet korretk. Men de får heller aldri tak i det rette gearet fordi de aldri kommer seg til disse raid instansene som gir dem dette.

 

Og det er som oftest forskjellig hvor ofte de er online og når de er online, casual spillerne, så når de er online så er det mye lettere for dem å finne en hardcore gruppe som skal gå i et raid enn det er å finne en casual gruppe som skal i raid.

 

At de overtid er nødt til å gi ut noe som er vanskeligere er uten noe tvil. Men ved å gjøre det på denne måten har de oppnåd en kjempegod effekt. De casual spillerne har fått sjangsen til å opparbeide seg bra nok gear til å være med på leken når de vanskeligere delene kommer. De har lettere for å få innpass i den vanskeligere delen fordi de har fått muligheten til å samle seg godt nok utstyr til dette.

 

Om de og hadde implementert systemet som PSV foreslo noen tråder tilbake så hadde det og gagnet alle, det hadde vært en god progresjon i raidene, følelsen av å bli bedre, og hele lasset ville vært med på det. Om man er i en gruppe og man sliter med en boss vil man gå tilbake til en tidligere raid instanse, samle litt bedre utstyr, og prøve igjen. Både casual og hardcore.

 

Det vil selvfølgelig ta kortere tid for en hardcore å kjøre gjennom dette, men casual spillerne får dog være mer med.

 

Alt i alt synes jeg at dette til syvende og sist vil være like bra for hardcore spillere som casual spillere. Selv om det for mange i dag virker for lett, tror jeg det vil endre seg når de kommer med nytt innhold. Jeg ser ikke noe grunn til at de skal utelukke og ekskludere casual spillere bare fordi de spiller mindre, sette dem på sidelinjen og la dem råtne på rot. Det må være mye bedre at folk føler at de får utbytte av spillet fremfor at de føler at spillet motarbeider dem

Lenke til kommentar

Vel jeg fikk aldri se innsiden av noen raid instanser i Outland fordi jeg "hadde ikke godt nok gear". Fikk ikke innpass i noe "enklere"raids heller fordi ingen kjørte dem og noe heroics fikk jeg heller ikke for wups, jeg hadde ikke reputation for å kjøre de heroicene.

 

Det er min personelige erfaring fra TBC tiden og jeg vet fra wow-europe forumet at det var mange som følte det slik, en sirkel hvor man måtte være med på fra starten av eller så var det bare å glemme å være med ellers.

Lenke til kommentar
Vel jeg fikk aldri se innsiden av noen raid instanser i Outland fordi jeg "hadde ikke godt nok gear". Fikk ikke innpass i noe "enklere"raids heller fordi ingen kjørte dem og noe heroics fikk jeg heller ikke for wups, jeg hadde ikke reputation for å kjøre de heroicene.

 

Det er min personelige erfaring fra TBC tiden og jeg vet fra wow-europe forumet at det var mange som følte det slik, en sirkel hvor man måtte være med på fra starten av eller så var det bare å glemme å være med ellers.

 

Jeez, du gadd ikke engang putte inn en 3-4 normale instanceruns for å være med på heroics og da er spillet for hardcore? Hvor giddalaus er du egentlig Bear^? TBC opp til Magtheridon var ufattelig casualvennlig. Om du ikke hadde tid til å engang skaffe den usle 6000 reppen man trengte for Honored har du ikke noen plass i WoW etter min mening.

Men neida, dere grein videre og blizzard nerfa hele WoW til helvette og tilbake..

 

Takk.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Ah beklageligvis jobber jeg 5 dager i uken, 8 timer om dagen så de "usle" 6000 reputation du snakker om er mer enn nok når det var slik at du trengte det, eller mer, med flere faksjoner bare for å få heroics tilgang.

 

Heldgivis er du ikke ansatt som noe innenfor Blizzard, da hadde WoW bestått av 10 spillere og 1 server.

Lenke til kommentar

Vel at de har skiftet fokusen bort fra repetiv grinding til fokusering på innholdet i spillet er i mine øye ikke noe problem. At de har tatt bort heroics nøkler er og bare fint. Championing systemet for de 4 største faksjonene er og i mine øyne velykket.

 

Du tilbringer mindre tid med å telle hvor mye du trenger for å få exalted med den eller den faksjonen og mer tid på å faktisk spille, i alle fall føler jeg at jeg gjør nettopp det.

Lenke til kommentar
Det er min personelige erfaring fra TBC tiden og jeg vet fra wow-europe forumet at det var mange som følte det slik, en sirkel hvor man måtte være med på fra starten av eller så var det bare å glemme å være med ellers.

da varierer det enormt fra server til server, på min var det hele tiden runs på alle raids igjennom uka.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...