Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Mumriken

 

Bruker vsync ja. Har bare en billig 60Hz skjerm med TN panel så det er jeg helt avhengig av. Sitter jeg for lenge uten vsync i FPS spill så ser jeg tearing i den virkelige verden en stund etter på også.:p

 

 

 

Har merket meg en ting... For ikke få CTD på siste driver så må jeg sette dx10, ikke at det plager meg så jævli... Men får noe lavere fps også. WHY???

 

 

Det hadde fikset seg for alle nå trodde jeg. Har selv slitt med det etter 10.5 driveren og da konkluderte jeg med at det måtte være den, siden å gå tilbake til den alltid har fikset problemet. Jeg har og vært åpen for at det kan være EA/DICE sin feil og har hatt håp om at det kanskje skulle skje noe etter hver patch, men ofte så introduserte dem jo bare nye bugs eller bare gjorde ting værre. Heldigvis så har ikke jeg opplevd så mye av det.

 

Rett etter jeg la inn vietnam patchen så testet jeg DX11 og fikk CTD etter en liten stund (5min elns) Så jeg fikk ikke testet det så lenge. (jeg gjorde vel alt på samme boot session) Men en stund etter jeg gikk tilbake til DX10 igjen så hørte jeg folk pratet om at dem ikke hadde CTD mere etter dem prøvde DX11 så jeg bestemte meg for å prøve igjen og så langt, med noen dagers spilling til sammen med en del spilletid på hvert av mapsa i conquest så har jeg ikke hatt noen CTD enda!!

 

Når er det du får CTD egentlig? Hos meg var det alltid når jeg døde eller under map bytte.

 

Dette er forresten mine settings, og jeg gjør om settings.ini til read only. Kan vel hende det gir bedre resultater.

 

 

 

[WindowSettings]

Width=1920

Height=1200

Fullscreen=true

RefreshRate=60

VSync=true

[sound]

Quality=high

VoipEnable=true

SpeakerCount=0

[Graphics]

Effects=high

Soldiers=high

Vehicles=high

Overgrowth=high

Undergrowth=high

StaticObjects=high

Terrain=high

Shadows=high

Bloom=true

HSAO=true

MSAA=2

Water=high

MainQuality=high

Texture=high

DxVersion=11

Aniso=4

Detail=high

RenderAheadLimit=5

Fov=55

 

 

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Noen har mer problemer enn andre men det gjør det ikke riktig at amd har mer problemer med driverne enn nvidia, det er rett og slett tull. Jeg har også opplevd mer SLI problemer enn CF problemer.

 

På tide å begynne å legge denne hårballen rundt amd drivere død snart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, med min-DP > dvi adapteret mitt koblet til, tar det umenneskelig lang tid å slå av og på skjermer, starte spill, endre oppløsning og den slags. Selv med skjermen som er koblet til mini-DP inngangen disabled.

 

Noen forslag til hva som kan være årsaken? Eller det bare sånt man må leve med?

 

Når jeg starter feks black ops når så henger hele systemet seg i 5-10 sekunder (lyden også), før når skjer. Kobler jeg ut adapterer er jeg inne i spillet på under 2 sekunder.

Lenke til kommentar

Noen har mer problemer enn andre men det gjør det ikke riktig at amd har mer problemer med driverne enn nvidia, det er rett og slett tull. Jeg har også opplevd mer SLI problemer enn CF problemer.

 

På tide å begynne å legge denne hårballen rundt amd drivere død snart.

 

Har selv bare hatt Nvidia før R5870 og så R5870 CF. Jeg har ikke noe særlig erfaring med SLI da jeg ikke har eid det selv så jeg kan ikke uttale meg der, men med både singel AMD og Nvidia har det alltids vært noe små bugs men min erfaring er at hvert fall AMD er veldig raske med å rette på det.

 

Eneste av bugs jeg har opplevd så langt med AMD som jeg kommer på er muspeker bugen og pink hue bugen som jeg kun opplevde i den første modifiserte MLAA driveren som var ute for 5xxx serien. Alt jeg gjorde da var å stille farge temperaturen til 6500k,problem solved, og det med musepekeren er fikset for lenge siden i en av de ofte og mange driver oppdateringene til AMD.

Er dem som skriker på diverse nyhets artikler om at den pink hue bugen enda er et tema, men jeg tipper på at det er en bruker feil og at visse folk bare legger inn den nye over den gamle elns de siste 10 gangene dem har oppdatert skjermdriveren :roll:

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Har aldri hatt annet enn ATI/AMD kort og eneste å snakke om var noen sekunder med blå striper i crysis med 3870x2.men siste driver med 5870 har tilført en del krøll selv om jeg tar clean install og alt det der,mulig kortet begynner slå seg vrangt.

Sikkert krøll med drivere på begge sider men blir feil av enkeltpersoner og konkludere om hvem som er best på den fronten da ingen har full oversikt og det er alt for mange faktorer som spiller inn,er rimelig mange buggette spill ute også..

Lenke til kommentar

@Mumriken

 

Bruker vsync ja. Har bare en billig 60Hz skjerm med TN panel så det er jeg helt avhengig av. Sitter jeg for lenge uten vsync i FPS spill så ser jeg tearing i den virkelige verden en stund etter på også.:p

 

 

 

Har merket meg en ting... For ikke få CTD på siste driver så må jeg sette dx10, ikke at det plager meg så jævli... Men får noe lavere fps også. WHY???

 

 

Det hadde fikset seg for alle nå trodde jeg. Har selv slitt med det etter 10.5 driveren og da konkluderte jeg med at det måtte være den, siden å gå tilbake til den alltid har fikset problemet. Jeg har og vært åpen for at det kan være EA/DICE sin feil og har hatt håp om at det kanskje skulle skje noe etter hver patch, men ofte så introduserte dem jo bare nye bugs eller bare gjorde ting værre. Heldigvis så har ikke jeg opplevd så mye av det.

 

Rett etter jeg la inn vietnam patchen så testet jeg DX11 og fikk CTD etter en liten stund (5min elns) Så jeg fikk ikke testet det så lenge. (jeg gjorde vel alt på samme boot session) Men en stund etter jeg gikk tilbake til DX10 igjen så hørte jeg folk pratet om at dem ikke hadde CTD mere etter dem prøvde DX11 så jeg bestemte meg for å prøve igjen og så langt, med noen dagers spilling til sammen med en del spilletid på hvert av mapsa i conquest så har jeg ikke hatt noen CTD enda!!

 

Når er det du får CTD egentlig? Hos meg var det alltid når jeg døde eller under map bytte.

 

Dette er forresten mine settings, og jeg gjør om settings.ini til read only. Kan vel hende det gir bedre resultater.

 

 

Når du sir det så kom CTD tilbake sammen med den siste patchen :hmm:

Får CTD helt random, når jeg dør, bytter map og ellers bare løper rundt..

Et lite tips på slutten, prøv å sett fov til "69" Gjør himmel og hav i forskjell..

Lenke til kommentar

Noen har mer problemer enn andre men det gjør det ikke riktig at amd har mer problemer med driverne enn nvidia, det er rett og slett tull. Jeg har også opplevd mer SLI problemer enn CF problemer.

 

På tide å begynne å legge denne hårballen rundt amd drivere død snart.

 

Eneste plassen som sagt hvor jeg vet at ATi har store problemer med driverne er faktisk gammel OpenGL.

Nvidia gjør det bedre enn ATi på dette punktet, men vi snakker OpenGL 1.0 og deler av 2.0 altså skikkelige gammelt med andre ord.

Og her blir det neppe noen nye oppdateringer heller, og den største brukeren av dette har ATi nå fjernet fra CCC rapporterings funksjonen sin etter at de kvittet seg med en god del av utviklingsteamet de hadde.

Lenke til kommentar

@Mumriken

 

Bruker vsync ja. Har bare en billig 60Hz skjerm med TN panel så det er jeg helt avhengig av. Sitter jeg for lenge uten vsync i FPS spill så ser jeg tearing i den virkelige verden en stund etter på også.:p

 

 

 

Har merket meg en ting... For ikke få CTD på siste driver så må jeg sette dx10, ikke at det plager meg så jævli... Men får noe lavere fps også. WHY???

 

 

Det hadde fikset seg for alle nå trodde jeg. Har selv slitt med det etter 10.5 driveren og da konkluderte jeg med at det måtte være den, siden å gå tilbake til den alltid har fikset problemet. Jeg har og vært åpen for at det kan være EA/DICE sin feil og har hatt håp om at det kanskje skulle skje noe etter hver patch, men ofte så introduserte dem jo bare nye bugs eller bare gjorde ting værre. Heldigvis så har ikke jeg opplevd så mye av det.

 

Rett etter jeg la inn vietnam patchen så testet jeg DX11 og fikk CTD etter en liten stund (5min elns) Så jeg fikk ikke testet det så lenge. (jeg gjorde vel alt på samme boot session) Men en stund etter jeg gikk tilbake til DX10 igjen så hørte jeg folk pratet om at dem ikke hadde CTD mere etter dem prøvde DX11 så jeg bestemte meg for å prøve igjen og så langt, med noen dagers spilling til sammen med en del spilletid på hvert av mapsa i conquest så har jeg ikke hatt noen CTD enda!!

 

Når er det du får CTD egentlig? Hos meg var det alltid når jeg døde eller under map bytte.

 

Dette er forresten mine settings, og jeg gjør om settings.ini til read only. Kan vel hende det gir bedre resultater.

 

 

Når du sir det så kom CTD tilbake sammen med den siste patchen :hmm:

Får CTD helt random, når jeg dør, bytter map og ellers bare løper rundt..

Et lite tips på slutten, prøv å sett fov til "69" Gjør himmel og hav i forskjell..

Bare fov 69?

 

 

 

 

 

Jeg bruker fov 90 :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...