Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ohmy min hund, gidder ikke quote scoren min en gang :ph34r:

 

 

Har jeg missa scoren din?:blush:

Sry men jeg finner den ikke her.

 

 

Edit: testet med 10.10 og 10.8 driverne men da funker i quadfire :ohmy:

 

Edit 2: ser ut som quadfire med mitt oppsett kun funker med 10.5 driveren :nei:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

@ Habitas helt klart CPU bottleneck :p

 

I mitt tilfelle, cpu score er høyere enn gpu score. Jeg tror det er gpu'ne som trekker ned poengene mine :p

 

Det er jo ganske kjent at disse benchtestene tester gpu og cpu hver for seg. Det jeg liker godt med v11 er at de har en ny test hvor de tester både gpu og cpu sammen.

Lenke til kommentar

Det har kommet ny CAP med bedre ytelse for Crossfire i 3DMark 11 !

 

http://www.rage3d.com/cap/

December 3 2010 – Catalyst 10.11 CAP3

 

* HomeFront – Improves CrossFire performance

* DvaMira 2.0 (Russion version of Two World 2) – Improves CrossFire performance

* Final Fantasy XIV – Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled

* Track Mania Nations Forever – Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled

December 8 2010 – Catalyst 10.11 CAP4

 

* 3DMark 2011 – Improves CrossFire performance

* Dead Space 2 – Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled

Lenke til kommentar

Hmm får bare P3604 3DMark points med Q9550 og 5870,men det jeg stusser på er under graphics card:core clock 157/memory clock 300?virker ikke som kortet klokker seg opp under testen eller hur?såvidt vifta spinner opp når jeg kjører testen.

 

Dette er nok riktig tenker jeg.

 

Core clock og memory clock som 3DMark11 viser er dog feil. Men kortet kjører høyere clock enn dette under testen, garantert. Hvis ikke hadde du ikke klart såpass mye som P3604. Min Core i7 på stock frekvens og ett 480 GTX scorer litt over P5000 bare.

Lenke til kommentar

Nå kaster jeg snart 5970 i veggen av frustrasjon her.

 

Etter en clean windows install i går har det bare vært problemer med kortet. I 2d (og visse 3d applikasjoner, heaven og 3dmark11) får jeg kraftige flimmer på den ene av to skjermer. Jeg kan ikke ha PC-en på uten å ha furmark i bakgrunnen, fordi flimringen etter hvert ender i BSOD.

 

Jeg er 99% sikker på at lave 2d clocks er problemet, og har prøvd å lage en profil i afterburner, men uten hell. Kortet vil ikke gjøre som jeg sier. Det virker helt totalt random til tider.

 

Kjernene i kortet nekter også å synkronisere seg. Klokker jeg opp, hører én etter, og den andre klokker seg enten opp til default, eller ned til 2d. Har prøvd med begge kjernene som master, og har selvfølgelig huket av på synkorniseringsboksen i afterburner. Det funket delvis da jeg huket AV synkroniseringen, og styrte begge kjernene manuelt, men dette endte omsider med BSOD det også.

 

Har også prøvd å sette "EnableUnofficialOverclocking = 1" i .cfg. Da reagerte klokkene mer normalt, men endte med BSOD det også.

 

Vurderer og oppdatere BIOS, uten at jeg egentlig vet om det har noe for seg.

 

 

Kort oppsummert:

- Kjernene nekter å synkronisere seg

- 2d klokk nekter å gjøre som jeg sier

- Driver 10.11 og CAP4 (dog hatt problemet med andre drivere også)

Lenke til kommentar

Haddet nevnte problemer konstant og som du nenver stod altfor lave 2d clock for problemene. Om du lager en xml profil i catalyst og aktiverer denne (du må huske å klokken 2 ganger pga 2 skjerner). Problemt er at så fort man bytter driver eller profilen ikke loades så er det BSOD igjen. Derfor jeg hoppet rett over på 580gtx nå, tross av generelt litt dårligere ytelse.

kontakt stedet du kjøpte det og spør om retu

 

Hjelper trolig lite, da det er mer sannsynlig at det er hw - os kombinasjon som er problemet, men løsningen over fikser det.

 

edit

Jeg har ikke funnet en bios som har en annen 2d klokk så det hjelper ikke.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Altså, alt fungerte jo omsider med forrige install. Hadde 2d problemet i starten, men fikset seg med tiden.

 

2D profil med afterburner skal jo fungere, men kortet nekter jo faen gjøre som jeg sier.

 

RMA kan jeg glemme, da jeg har byttet kjøler osv...

 

Satt 2d-klokk til det dere ser der, og da endte jeg opp med verdiene til høyre. Perfect sense, THIS MAKES NONE......

post-61663-0-89261700-1291904270_thumb.png

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...