Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke som 5870 støtter 120MHz med nyeste drivere :/ Kjøpte Samsung Syncmaster 2233, men hvergang jeg setter opp til 120MHz står det på skjermen "Check Signal Cable" elr noe lignende:(

 

Hvilken kabel bruker du? Det er kun HDMI 1.4 som støtter 120hz, ellers må du bruke dual-link DVI, som sikkert følger med (gjetter, siden jeg ikke har testet den), merk at HDCP fungerer bare i Single Link modus 60hz, dette siste er etter samsungs egne uttalelser...

 

Funker ikke å laste ned :S

 

rar-fila er korrupt, ser det ut som. Prøvd flere ganger fra forskjellige browsere. Får bare "no files to extract".

 

Min er XFX tool er garantert i orden, prøv den...

Afterburner er noe møl med enkelte kombinasjoner av grafikk kort og hovedkort, fjern alle spor etter den, clean install driver og se om 2D blir stabil...

XFXOverVolt1.2Setup.rar

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ikke først og fremst skjermkortet, men HW kombinasjon - OS som jeg har vært inne på et pr ganger nå. Som er tifelle med 5970 fant jeg ut etterhvert. At folk flest automatisk skylder kune på skjermkort er ikke så rart, for om det fungerer før man setter dette inn er det slik folk tenker. At det er utallige kombinasjoner av HW også i forhold til OS som kan føre til at noe få kombinasjoner gnisse litt (noe som oftest blir rettet raskt med drivere, flast etc)tenker de nok ikke på.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er utrolig hvordan et skjermkort kan få skylda for andre syndere i systemet ja :) Godt å se at du kom i mål.

 

Helt i mål ble det riktignok ikke. Profil mgmt i afterburner fungerer fortsatt ikke. Får ta en tur på forumet dems å se om jeg blir noe klokere der. Men jeg kom frem til en løsning ved at jeg hele tiden må sette manuelle clocks på begge kjernene. Det er utrolig klønete, men stabilt. Så da får jeg heller vente til det dukker opp noe nye drivere (kommer vel rundt den 15. som vanlig? 10.12 skal visst være store greier har jeg hørt).

 

 

 

Til deg over. Bestilte en mini-DP->DVI sak fra komplett forleden. Får den enten i morgen, eller mandag. Det var xfx sin versjon. Melder tilbake da om det funket eller ei :)

Lenke til kommentar

Som andre har nevnt også, ikke bruk afterburner. Det er ustabilt i flere tilfeller på enkelte hw kombinasjoner.

 

Beklagligvis har ikke jeg xml filene og fremgangsmåten som friskemeldet mitt 5970 helt og holdent, jeg husker heller ikke nøyatkig hva jeg gjordet. Og nå sitter jeg på 580 gtx så får ikke testet på nytt, beklagligvis.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er "himmel og hav" i forskjell på mange måter da 580 er en respin av 480 hvor de har fikset alle problemene og forbedret div. Jeg vil også tro at 6990 blir vesentlig bedre enn 5970. Men generelt sett er jo ikke dualgpu kortene de beste kandidatene for klokking, modifikasjoner osv., man får lettest problemer der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...