Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Da har mitt 5870 kort tatt kvelden. Startet med at Windows Aero slo seg av, deretter begynte skjermen å flimmre, og til slutt fikk jeg grå og svarte horisontale linjer over hele skjermen, og pcen restarter seg.

Hørte at det var mange som slet med dette på nye kort, og vil tro det er enkelt å få tilbake et nytt et av komplett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som opplever at 11.2 drivern ikke klarer å dra mer enn ca 50% gpu load i BC2? Har 2 stk 5870 i cf, i7 965, 6 gb minne, win7 64 bits osv..

 

Hadde store håp om at denne drivern skulle være gulle god, men om den ikke klarer å utnytte gpuene mine bedre enn det der.. da blir man jo noe skuffet. Om det er noen som har vært borti samme problem som meg, eller som vet om en form for løsning, så ville jeg vært veldig takknemlig.

Endret av BajBaj
Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at 11.2 drivern ikke klarer å dra mer enn ca 50% gpu load i BC2? Har 2 stk 5870 i cf, i7 965, 6 gb minne, win7 64 bits osv..

 

Hadde store håp om at denne drivern skulle være gulle god, men om den ikke klarer å utnytte gpuene mine bedre enn det der.. da blir man jo noe skuffet. Om det er noen som har vært borti samme problem som meg, eller som vet om en form for løsning, så ville jeg vært veldig takknemlig.

 

 

Hei.

 

ja er ikke helt sikker på om det er sånn hos meg, men jeg får flimring oppe i skjermen med de nye driverene.Gikk tilbake til 10.10 driveren.de funker som de skal med mitt oppsett. orker ikke mere driver tull nå.

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, noen som har opplevd problemer med sitt 5870?

 

I det siste så har spill begynnt å kræsje med sort skjerm. Får så GPU recover saken til ATI.

Sliter med GFX glitching i 2D windows 7 når dette skjer. Når jeg benytter 2x skjermer så tryner også skjermkortdriveren og gir meg artifacts.

 

Kortet blir ikke noe over normalen varmt. Har kortet mitt tatt kvelden?

 

 

Edit: Kortet kjører 400 / 1200 mhz i 2D på desktop. Far artifacts på desktop uansett og spill fungerer fint. Merkelig dette.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et HD5870 som gikk helt bananas etter at jeg installerte nye drivere. Har sendt det i retur til komplett. Kortet er fra Februar 2010 men forbrukerrettighetene sier vel at det skal vare lengre? Er den berømte gray/green stripes of death :p

 

Noen som vet hvor lang tid de vil bruke på å teste kortet? De mottok det idag. Håper på å få det på plass snart :)

Lenke til kommentar

Hei, kommer til dere da jeg ikke har svar på dette selv.

 

Har et Sapphire 5850 toxic og har prøvd å få voltage control på dette i MSI Afterburner ved å flashe flere BIOS'er. har prøvd en tidlig MSI bios, ASUS unlocka bioser, ATI referanse bioser, alt mulig.

 

Gikk til og med igjennom en lang liste av gjøremål for å kunne stille voltage med afterburner 2.1, da dette var litt mer komplisert. har prøvd forskjellige drivere fra AMD, forskjellige afterburner versjoner, men finner ikke ut hva som er galt.

 

Kan det være at mitt kort har en hardware sperre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...