Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

jeg spurte nizzen om hva han ville anbefale for en stund tilbake siden (2-3 uker) da jeg plutselig begynte å få CTD i BFBC2 etter siste update.

 

han sendte meg hit samt at jeg kunne sjekke litt her.

 

du vet sikkert om stedene og har sjekket de ut, men det er det jo ikke alle som gjør.

kjører forøvrig xfx 5970 selv uten noen problemer du nevner, men det kan jo ha noe med at du kjører flere enn en skjerm for alt jeg vet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ananashapå

Nei, som nevnt haddet jeg samme problemer og som nevnt er jeg ganske sikker på det er en kominasjon av Hardware - Os og 2d klock som utgjør problemet, skrev også hva som fikser det på forige side.

 

 

2D profil med afterburner skal jo fungere, men kortet nekter jo faen gjøre som jeg sie

 

Nei det blir fryktelig ustabilt, for mange ganger kommer den ikke med i startup andre ganger hopper den bare over, har man en frys og booter starer ikke 2d profilen i afterburner i det hele tatt.

 

Som nevnt må du legge den retti catalyst XML fila

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

2d profil mener du?, det viktigste er at profilen slår til uansett og ikke resetter seg eller noe annet tull fordi du ikke bootet riktig feks. Helst skulle dette vært ordnet via en bios oppdatering slik at det aldrig ble et problem, det har iritert meg noe g... j.. :)

 

hva med å hjelpe ut med XML fila da simalarion?

 

Sitter på 580gtx nå så har ikke kopi ar XML fila lenger, mulig den ligger i ATI Mappen fortsatt, skal sjekke.

 

Uansett kan jeg finne frem og vise hvor man må endre, men er ikke ferdig på jobb før 19:00

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Er egentlig veldig skeptisk til xml fiksen da jeg må installere CCC, da CCC bare gir meg enda flere problemer, og skaper en million konflikter med afterburne når jeg klokker. Og kan ikke klokke med CCC da man ikke kan styre volten der.

 

Men har du fila kan jeg alltids sjekke den ut. Tror kanskje den ligger et sted i tråden her også, men blir fort litt mye å lete gjennom nesten 8000 poster.

 

edit:

@Dr. Satan: Interessant! Men med mitt hell neder jeg nok med å bricke hele kortet :p

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Altså, alt fungerte jo omsider med forrige install. Hadde 2d problemet i starten, men fikset seg med tiden.

 

2D profil med afterburner skal jo fungere, men kortet nekter jo faen gjøre som jeg sier.

 

RMA kan jeg glemme, da jeg har byttet kjøler osv...

 

Satt 2d-klokk til det dere ser der, og da endte jeg opp med verdiene til høyre. Perfect sense, THIS MAKES NONE......

post-61663-0-89261700-1291904270_thumb.png

 

Slutt å bruk Afterburner, skapte bare ett helvete for meg iaff på HD5970, noe som jeg antar er like mye hovedkort relatert som skjermkort merke...... Redigering av XML fila for 2D hastigheter har svært varierende suksessrate, og er helt avhengig av driveren man bruker... Klokk med overdrive og overvolt tool (overvolt tool er for XFX BE)...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

såvidt jeg vet(har hørt om) så er det bare XFX 5970 BE som kommer med eget overvolt tool.

TROR dette er låst opp mot biosen til XFX slik at det kun virker på disse spesifikke kortene.

 

Afterburner har vel også voltjusteringer, men som Ourasi sier så er det vel med begrenset hell man kan gjøre ting med 5970 via det programmet.

Lenke til kommentar

Ja styre volt og generellt klokk går som en drøm i afterburner. Men man må tukle litt med cfg-en først.

 

Tror ærlig talt ikke problemet ligger hos afterburner egentlig, får jeg fikk de samme snodige resultatene med CCC tidligere i dag.

 

Nå har forøvrig PC-en idlet med 3d-klokk siden tidligere i dag, og alt har vært fint og stabilt.

 

Tror jeg bare skal force 3d inntil videre. Nekter å tro at det kan gjøre noen skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...