Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Window arrangement tar utrolig lang tid med 5970 og 3 skjermer. Bare det å bytte primary monitor tar opp til et minutt. Reinstallerer jeg driver blir det bra en liten stund (alt går instant) så plutselig tar det like lang tid.

 

Tar også utrolig lang tid å starte et spill osv, skjermene flimerer, og går frem og tilbake til sort.

 

Noen andre som har erfart det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Window arrangement tar utrolig lang tid med 5970 og 3 skjermer. Bare det å bytte primary monitor tar opp til et minutt. Reinstallerer jeg driver blir det bra en liten stund (alt går instant) så plutselig tar det like lang tid.

 

Tar også utrolig lang tid å starte et spill osv, skjermene flimerer, og går frem og tilbake til sort.

 

Noen andre som har erfart det samme?

Opplevde det samme med en skjerm og to HD5850 i cfx. Fikset seg etter en driveroppdatering. Ble greit etter 10.12.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette gjelder alle kortene i 5000 serien, men jeg har 5870, og om man har to skjermer tilkoblet så er idle klokken 400/1200, dog det morsomme er at når kortet går inn i UVD modus(video akselerasjon/DXVA) så klokker kortet seg ned til 400/900, samt at i det kortet går inn i UVD modus så flimrer skjermene et lite sekund, dog er ikke noe krise. Men jeg skjønner bare ikke helt hvorfor kortet skal klokke seg ned? Enten så burde den bli på idle klokken, ellers å burde den klokke seg opp til 3D klokken spør du meg.

 

Uansett det jeg lurer på er om det er noe som kan gjøres med dette?

 

Her er forresten en annen tråd jeg fant om det: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33959117 er flere av dem der ute, men kan ikke si jeg finner noe løsning.

 

Edit: Har hørt noe om at dette er relatert til noe powerplay issue, som ATI/AMD skal ha holdt på å prøve å fikse i en god stund nå, men virker ikke som det har skjedd noe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det kommer en grusom raslelyd av min powercolor-5850. Det blir sikkert fikset om jeg sender kortet inn på reperasjon, men har da ikke tid til å sitte uten skjermkort i en mnd'e eller to. Derfor lurte jeg på om noen viste om en billig vifte, som er lett å montere. Eneste jeg har funnet er Zalman til 500kr, og der skal vistnok minneribbene dette av.

Lenke til kommentar

Med enkel montering, så vil jeg ikke prøve å få en nVidia-kjøper til å passe. Gidder ikke fikle med dette mer enn en 20-30min Elns. Dvs ta ut skjermkortet fra pc, demontering av gamleviften, skru på ny, sette inn i pcen igjen.

 

Edit:

Googlet den, den passer til 5850, men er det straight forward-install, eller må det mye finjustering til? For jeg orker ikke sysle med det;p

Endret av mESA
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg tok å la inn 11.1a hotfix driverne til amd. alt funker fint i windows osv, men da jeg spiller feks black ops. så flimerer bilde øverst i skjermen. vet ikke hva det kommer av. prøvd på stock klokk også. la inn 10.10 driverne igjen å da gikk det fint. men vil jo gjerne ha de siste driverne, men kan ikke ha flimring i spill =O(

Lenke til kommentar

Da er det endelig fritt fram for oss med 5970 å spille gamle 2D spill igjen.

AFR har en tendens til å bugge opp spillet og gi etterslep av samtlige menyer.

Men prøvde nå med Radeon Pro, profilverktøy som lar deg kontrollere hvordan CrossFire skal oppføre seg etter .exe navn og resultatet er toppers.

Nå kan du skru av og på CrossFire, framtvinge rendering modus om du vil teste litt forskjellig.

Supert verktøy: http://www.radeonpro.info/en-US/

Lenke til kommentar

Synes ikke dette er så ille til å være 1 stk. HD6950. Men nå har jeg ikke særlig sammenligningsgrunnlag da jeg ikke er så oppdatert og CPU/RAM er heller ikke klokket for øyeblikket.

 

Måtte ett hakk opp i volt fra 1.125 til 1.129 for å gjennomføre Vantage. Noe merkverdig siden både Furmark, 3dmark11 og BC2 er dønn stabil med 1.125. Ser også at det er ganske ujevn last på GPUen men det er kanskje normalt i Vantage?

 

post-38451-0-29891400-1297500782_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har lekt litt med 11.1 drivern på Quadfire maskinen min i kveld :ph34r:

 

24/7 oc på CPU 4,266 GHz, stock GPUer(5970 + 2x 5870)

post-152551-0-00724300-1297378998_thumb.jpg

 

CPU @4,7 GHz, GPUer max OC 5970 @1000/1300 + 2x 5870 @1020/1330

post-152551-0-92860600-1297379087_thumb.jpg

 

Ny pers i vantage :w00t:

 

Hvor mye spenning gir du 5970 kortet ditt på 1000/1300?

 

De får "bare" 1,287 volt :p

Lenke til kommentar

Hmm, hver gang jeg prøver å fjerne gamle drivere gjennom fjern programmer så blir skjermen min svart, og det skjer ingenting.

 

Er det mulig å fjerne drivere på en annen måte?

 

Du bør avinnstallere driver gjennom å bruke ATIs eget verktøy. Last ned og klikk på den driveren du skal bruke - velg avinnstaller istedet for innstaller. Da finner den alt av ATI relatert som er innstallert på pcen. Da velger du hva som skal fjernes.

 

minhund - Ikke verst det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...