Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt et kjedelig Sapphire 5850 kort en stund nå, så drista jeg meg på flashing av bios (Asus 5850 bios) og bios modding med RBE.

 

Går da fra 725MHz til 900MHz core, og fra 1000MHz til 1155MHz memory, med 1.225 volt.

 

UVD state og 2D state fungerer som vanlig sammen med Catalyst control panel.

 

En liten uting var at modding av bios for 5850 visstnok ikke tillater en vifteprofil. Og da den automatiske funksjonen for vifta i catalyst control panel ikke duger med overklokkede verdier, så får jeg ganske greit kjøre med manuell styring, med fast 50% styrke på vifta i catalyst control panel.

 

Måtte jukse litt med ny GPU vifte på 5850 kortet, og håper at de små pappbitene jeg la inne over kjøleelementene av aluminium ikke tar fyr. Jeg kan bytte de ut med noe annet hvis noen har tips. Det er kjøleelementene som følger med Accelero Twin Turbo Pro som ikke vil sitte ordentlig fast.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problemer med eyefinity oppsettet mitt :thumbdown: Det går helt fint til jeg skal legge til beezel compensation og da hopper bildet over på en skjerm og om jeg prøver i gjenn så får jeg ikke signal på noen av skjermene og må ta en restart. Funket jo helt fint første gangen men når jeg fjernet det for vanlig extended mode og skulle tilbake til eyefinity så blir den slik :realmad:

Lenke til kommentar

Har problemer med eyefinity oppsettet mitt :thumbdown: Det går helt fint til jeg skal legge til beezel compensation og da hopper bildet over på en skjerm og om jeg prøver i gjenn så får jeg ikke signal på noen av skjermene og må ta en restart. Funket jo helt fint første gangen men når jeg fjernet det for vanlig extended mode og skulle tilbake til eyefinity så blir den slik :realmad:

 

Jeg husker da Eve online oppgraderte grafikken sin, så fant jeg ut, at ikke alle "antialiasing" filterne i Ati catalyst control panel fungerte med grafikken i Eve online (endte med krasj). Nå har Eve online innebygget "antialising" tror jeg og de slipper antagelig å skulle tvinge folk til å la Nvidia eller Ati å bruke antialising sammen med "shaderne" i spillet (noe som visstnok kan være inkompatibelt.

 

Kan dette jeg nå nevnte ha noe med det du sier er "beezel compensation"?

Lenke til kommentar

For ti tusende gang, ENKELTE spill takler ikke x2, og kan gi fps boost ved å slå av a.i.

Er det så vansklig å forstå? Ei heller hjalp du meg ingenting, og funksjonen bør være mulig uansett, du startet iallefall det nye året som en smartass.

 

Beklager frekkheten, men er så drittlei av sånne kommentarer.

 

Den eneste kjente metoden for å disable 1 GPU på et X2 kort er å rename til gothic3.exe. Dette kan gjøres der CFX ikke har noen hensikt. Det er gjentatt ørten ganger av ATI folk at å slå av A.I. ikke disabler crossfire, men at den da bruker SFR rendering, som sikkert i enkelte tilfeller kan gi en fps bedring selv om renaming sikkert er tett på like bra eller bedre siden SFR gir ekstremt liten ytelsesboost i CFX...

 

Google er din venn her, søk etter spillets navn+rename exe+crossfire og eventuelt flere parametre om du vil begrense treffene..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du deaktivere AI? Du har da to kjerner. Vil du absolutt kjøre med en kjerne, kan du like godt selge X2 kortet og kjøpe et singlekjernekort.

 

Kobler Ai inn og ut selv, men hos meg får jeg problemer i 2D med bildet som kommer av CrossFire, kobler jeg ut Ai'en så funker det merkelig nok.

Kan ikke bruke rename heller da problemet forblir der, dette gjelder dog litt eldre spill fra 2D alderen, som lever den dag idag takket være at kildekoden er ute.

Så om det ikke finnes ett fullverdig alternativ så er jeg nok stuck på 10.4a driveren...

 

EDIT: Screenshot som viser problemet: http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/GraphicsbugJA2.png

Her har jeg gått inn i spillet, via menyene og ut igjen, og ja dette er slik det ser ut på skjermen men kjenner menyene her svært godt så det å navigere delvis i blide gikk greit :p

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

For ti tusende gang, ENKELTE spill takler ikke x2, og kan gi fps boost ved å slå av a.i.

Er det så vansklig å forstå? Ei heller hjalp du meg ingenting, og funksjonen bør være mulig uansett, du startet iallefall det nye året som en smartass.

 

Beklager frekkheten, men er så drittlei av sånne kommentarer.

Det hjelper å spesifisere hva du ønsker å få til med det du skal gjøre slik at man slipper løse spekulasjoner. Jeg tenker du vet dette selv og når du opplagt ser dette komme en halv mil utenfra er det heller uforståelig at du ikke gjør det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For ti tusende gang, ENKELTE spill takler ikke x2, og kan gi fps boost ved å slå av a.i.

Er det så vansklig å forstå? Ei heller hjalp du meg ingenting, og funksjonen bør være mulig uansett, du startet iallefall det nye året som en smartass.

 

Beklager frekkheten, men er så drittlei av sånne kommentarer.

Det hjelper å spesifisere hva du ønsker å få til med det du skal gjøre slik at man slipper løse spekulasjoner. Jeg tenker du vet dette selv og når du opplagt ser dette komme en halv mil utenfra er det heller uforståelig at du ikke gjør det.

Jeg får gjøre det neste gang.

:)

 

Ikke mulig lenger å slå av catalyst A.I? Bruker 4870x2 10.12

 

Dette er vel også HD5xxx tråden, så du spør på feil sted..

 

Stemmer det, men den tråden er utdatert og veldig få til ingen sjekker den lenger, mitt problem er også blant 5xxx serien.

Lenke til kommentar

Greit program: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=252301

 

RadeonPro is a new tool to automate the 3D settings (AA/AF/Vsync/Catalyst AI/etc.) based on game being started, I think it's very annoying dealing with CCC profiles and shortcuts, not to mention that settings won't be restored after the game is ended.

 

The idea is pretty straightforward: You configure all 3D settings (AA/AF/Catalyst AI/etc.) and save all those settings as a profile for a particular game, when the corresponding game is started the profile is automatically loaded. As soon the games finishes the previous settings are restored.

 

Changelogg: http://www.radeonpro.info/en-US/Changelog.aspx

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Arg er klar til og kaste mine 5870 ut av vinduet nå :realmad:

 

Merket at jeg fikk laber ytelse i spill så sjekket CCC og der står det at en gpu er disablet.

Tenkte jaja får vel enable den da, men neida crossfire var borte fra menyen i ccc så jeg gjorde det enkle og tok en driversweep

og lastet ned nyeste driver.

Men når jeg skal legge inn driveren så kommer jeg til "install" og etter det så blinker vinduet litt og lukker seg! Dette skjer selv om jeg prøver med 10.8 driveren som jeg hadde før :realmad:

 

Og nå er jeg lei av og høre på hårføneren på siden av meg så jeg ber om hjelp! Gjerne raskt! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...