Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Har ingen problemer med å innse at jeg tar feil der. Det er bare uforståelig av Crossfire Application Profiles skal ha noe å si for singlegpu.

Det er litt rot med navngivningen der. AMD kaller det for CrossFireX Application Profiles, Catalyst Application Profiles og bare Application Profiles. Jeg syns Catalyst Application Profiles, som Rage3D kaller det på CAP siden dems, passer best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si jeg har lekt med skjermkortet mitt i dag.

 

Skullle ta min månedlige støvfjerning fra maskinen, temperaturen på kortet under idle hadde økt litt, så det passet fint.

 

Det som jeg gjorde annereledes denne gangen var at jeg tok ut hele skjermkortet ut, ingen problemer så langt.

 

Satte på plass skjermkortet, og var usikker hvilke strømledninger som var koblet til skjermkortet, tok de som passet best, slo på maskinen og fikk blå skjerm rett etter at windows var loadet ferdig.

 

Åpnet maskinen igjen, så la jeg merke til at 4870x2 har 2 sånn utkobling til strøm, men på den ene var det rom til 3 pin og 1, men samme plass.

(Dette høres sikkert helt latterlig ut for folk som har peiling :p)

 

Første beskjed jeg fikk var "one of you power pins is not properly connected to the video card" eller no sånt, slo av maskinen med en gang, satte den på igjen.

 

Slo på maskinen, fikk samme blåskjerm, safe mode, restart så funket alt igjen.

 

I grunn en kjedelig nobb historie, men hadde det veldig gøy å holde skjermkortet i hånden da :) (Fikk maskinen ferdig montert)

 

Dog, var jeg ikke så veldig fornøyd med temperaturen etter å ha fjernet masse støv, sank jo med bare 1C, mistenker at det er deres "skitne" driver profil som forårsaker dette :ph34r:

Lenke til kommentar

Som sakt, så har jeg fått meg et ASUS HD5850 Volt tweaked.

 

Asus SmartDoctor er installert å kjører stock disse settingene:

Leser direkte av Asus SmartDoctor

 

Vcore: 1.087

Engine: 725

Memory: 4000

GPU Temp: 38

 

 

 

Så over til spørsmålet mitt.

 

Noen innstillinger dere kan anbefale meg ? :)

 

Eller skal jeg bare gå til CCC og trykke på auto tune ?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Jeg synes tråder som dette må ha en oppdatert førstepost med drivere, fixer, modified drivers osv. for å kvalifisere etter lansering.

 

Det er litt sløvt at slike tråder overlates til seg selv noen uker etter lansering og kaoset med å måtte lete etter nyttig informasjon. Da fortjener det ikke tittelen "Den store..." osv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å sende notat til moderator om noen kan overta førsteposten :) Ourasi og andre har kommet med tonnevis av ting som burde stått i førstepost.

 

Fikk smått trøbbel når jeg skulle installere 10.8 over 10.6. Men jeg tror det var fordi jeg hadde en skjerm 2 aktiv men avslått på HDMI. Alt ble sort på begge skjermer og ville ikke våkne igjen. Måtte ta en shutdown med strømknappen. Win7 responderte med shutdown.

 

Etter at jeg gikk bort fra 10.7a CAP til 10.8a CAP har jeg begynt å få CTD i BC2. Og det ble ikke mindre av det når jeg oppgraderte til 10.8 driver i tillegg. Så for meg virker 10.6/10.7a som beste kombinasjon for BC2 med ingen vilkårlig CTD og har høy FPS ingame.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Humm... Kan dere som har problemer med CTD i bc2 slette følgende filer i spillmappen:

 

D3DCompiler_42.dll

D3DX9_42.dll

d3dx10_42.dll

d3dx11_42.dll

 

Fant det som tips i linken Nizzen postet lenger bak og ser ut som har fikset problemet hos meg :D

 

Neh, CTD like herlig som før

 

 

 

 

Har du installert aller nyeste directX?

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...