Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Hmmm prøvde enda ett hopp ifra 10.4a betaen jeg har kjørt over lengere tid, men straks jeg prøvde 10.5 og 10.6 så fikk jeg install problemer.

Og nå med 10.8 mistet jeg CrossFire helt og holdent, ser ikke ut som om jeg kan få noe bedre enn 10.4 betaen enda :p

 

Ved vanlig install av drivere 10.7 -> 10.8 mista jeg også cfx, måtte bruke driveclean fra guru3d også en ny install som registrerte cfx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok en kombinasjon av forskjellige ting etter det jeg nå kan skjønne.

 

10.5 har jeg selv ikke CTD men du har den awsomee grass render bugen hvertfall på Laguna presa conquest. :D med 10.8 er det variabelt. CF skalering og generelt med 5xxx er meget digg, og ytelsen i Bad Company 2 er suveren, men "CTD master glitch gremlinen" kan til tider være plagsom som fy i BC2.. :hmm:

 

Tror ikke at det er noe direkte spesielt i ATI driverene som gjør at det er slik siden Nvidia brukere også har dette problemet og BC2 har jo mye rariteter og bugs. :hmm:

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Foreks. spare opp til de nye kortene, til annen ny hardware, til regninger osv. Finnes mange grunner :yes:

 

Men herlige kort...dønn enig :thumbup:

Selv om jeg tok valget med vannblokker og vente til neste gen.

 

True, of course.

 

Og du gjorde nok lurt i det. Ser meget bra ut etter det vi har sett til nå fra lekkasjer, helt ultra spektakulært og fenomenalt faktisk! :new_woot:

 

Hvis benchmarkene som er postet på nett stemmer så tror jeg at jeg blir å utvikle en slags "involuntary nerd spasm disorder" :p

Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Har ett problem med Eyefinity (5760x1080).

Kjører 2stk SAPPHIRE HD5870 i CrossFireX.(den ene er en vaporX,den andre er vanlig).

 

Min rigg:

AMD X6 1090T BE.

GIGABYTE GA-890FXA-UD7.

8GB DOMINATOR 1600MHz.

1200w PSU.

 

Driver ccc 10.8.

Vel..problemet er når jeg spiller BC2 en stund så blir skjermene hvite(låser seg).. lyden er der men ingen bilde!.

 

Noen ganger havner jeg tilbake til skrivebord med melding om at CrossFire må slåes på... dette er jo da gjort fra start.

 

Er dette ett kjent problem? Har lest litt rundt men finner ingen svar!!.

 

Er det CCC 10.8 som skaper denne krøllen?

Lenke til kommentar

Så lenge de får tesselattion opp til 480 nivå, alt over er bonus...men de burde klare 480 nivå, noe som benchmarkene som har kommet ut viser til, men de skal alltid taes med en klype salt.

 

Og samtidig klarer og holde prisen der vi hadde 5870 i starten så har vi nerd-orgasm :love:

 

 

Jetz: Søk på grey.screen freeze...så ser du flere opplever det, men ingen løsning.

 

Men angående lydene, hører du lyden eller er det lyden i en loop?

 

Og må du restarte pcen for og få det normalt eller kan du trykke alt-cont-del?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Lyden er som normalt,bare hvit bilde..

 

OverScaling på mine BenQ 24" er også på tryne..kun skjermen der displayporten er fungerer..(fullt bilde)

Må stille inn overScaling hver gang jeg slår på pc.

Har samme problemet.. Dette skjer også hver gang jeg alt-tabber BC2 :mad:

Er rimelig lei problemene jeg har med kortet.. BC2 henger seg pga drivern og denne scalingen.. Nesten så jeg vurderer å bytte til nvidia

 

edit: har Asus 5850

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Kortene var nydelige (ikke hatt noe problemer med dem) og jeg vil faktisk savne de en god del og har vært det beste spilloppsettet jeg har hatt. Mye kraft i de to. Jeg har som vår kjære allvitende Ourasi, "gone over to the other side" men hovedsaklig fordi jeg spiller forsvinnende lite og ikke trenger dem samt at jeg driver litt med GPGPU F@H. Fikk et brukt GTX480 til en veldig god pris.

 

De var faktisk litt vemodig å demontere, pakke og sende av gårde. Har ikke vært så glad i ATi kort siden mitt 9800Pro Atlantis og 1950Pro :S. Mitt aller første ATi kort kjøpte jeg i 1994 :)

 

Amantia:

Din lange CF bro er herved på vei fra trofast tjeneste hos meg, til den nye eieren av kortene hehe.

 

EDIT:

i 2011 er jeg nok tilbake på AMD igjen med etterfølgeren til HD6xxx.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...