Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er feil. CAP inneholder også singel-profiler for spill som kan gi bedre ytelse. Vi så jo det med BC2, der du måtte ha CAP for å fikse de lange loadingtidene, selv med bare et kort.

Meningen med CAP var jo å gjøre det enklere å oppdatere crossfire profiler, men det hjelper lite når de alikevel kommer en gang i måneden.... Kanskje bra for oss entusiaster da vi får valgfrihet, men for causal gameren blir det bare rotete.

Lenke til kommentar

Leste nettopp noe interessant på AMD forumet.

 

Etter å ha installert 32 bit Win7 satte jeg strømalternativ til høy ytelse.

Etter å ha installert 64 bit Win7 gjorde jeg ingen endringer på strømalternativene.

 

Changing the Power Setting is very simple so I thought I'd give it a try before I attempted to change anything else or upgrade the drivers. I am pleased to say that it has helped and things have been much better after changing from Balanced to Performance power settings.

 

I wondered why this should be if the Power Settings were simply determining when the screen and the system shut down, but if you look at the Advanced Power Settings there is a difference for the PCI interface. For Balanced Power the PCI setting is called Moderate Power Saving, but for Performance Power this setting is Off. So I guess that there is a difference in the power allowed to the card and maybe under the Balanced Setting there can be insufficient power to allow the card to function properly whereas under Performance the PCI card can use as much power as it demands.

 

Dette skal jeg prøve med engang jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Alltid like gøy å se folk kaste ut påstandter uten å ha testet selv.  :p

La meg sitere fra driversiden til AMD under Catalyst Application Profile

This release of ATI Catalyst™ delivers support for the latest ATI CrossFireX™ profiles in a separate executable file ensuring users have access to the absolute latest set of profiles installed on their PC.

Kanskje det var andre faktorer under din testing som gjorde at du fikk et annet resultat, eller kanskje det faktisk er ytelse å hente med en slik profil selv om man kun har én GPU. Uansett så sier AMD at det er for CrossFireX, og da er det en såpass pålitelig kilde at jeg har INGEN intensjon om å teste validiteten av det som står der før jeg viser til det. På samme måte så kan jeg si at en viss skuespiller har vært med i en viss film dersom det står på IMDB.com. Jeg drar ikke og leier filmen først for å se om kanskje IMDB tar feil. Kom deg ned fra din høye hest, Nizzen.

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver med at systemet til AMD er blitt rotete med CAP og navngivning. Men når man svarer på et slikt spørsmål her, så burde man ha undersøkt først. Hvertfall når det gjelder en så kjent sak som at CAP gir økt ytelse på singel-GPU. Denne tråden skal jo tross alt være den beste supporten man får angående nye ATI kort ;) Alle kan ta feil og dette er i bunn og grunn ATI sin feil da de faktisk skriver "CrossfireX" i overskriften. Downloaden heter derimot "Catalyst Application Profile" hmm.gif

 

EDIT: Nice! Catalyst 10.9 dribble.gif

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

ATi sin rå regnekraft har etter hva jeg sett blitt direkte skummel i knekking av passord på RAR arkiver.

Her henger ikke Nvidia sin arkitektur helt med, men utenom det har jeg ikke sett så mye til GPGPU ytelsen.

 

Så ATi er fortsatt på topp når det gjelder film og bilde ifølge deg Theo? Tror nesten jeg må vurdere å kjøpe ett NV kort og teste Linux siden også og se om det er noe til de gull og grønne skogene folk nevner der.

Jeg har ikke foretatt noen dybdeanalyse men jeg synes ATi virket å ha noe bedre billedkvalitet på 1080p på min PS50C7705. Filmene jeg testet på begge kort mot samme skjerm er:

 

Dragon Hunters (2008)

Tell no one (2006)

(full 1080p kvalitet på begge)

 

Og siden jeg ser såpass mye på film og HDTV fra PC vurderer jeg nok å kjøpe HD6870 så fort det kommer. Men det er andre fordeler med Nvidia så det må gå på hvilket bruksområde som dominerer samt hvilke aspekter man setter mest pris på. Jeg synes eks. GTX480 støyer mindre enn HD5870 og det ble faktisk roligere på kontoret med 1stk GTX480 vs 1stk HD5870 (stock viftehastigheter).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du trenger ikke CAP med mindre du bruker CrossFireX, altså to eller flere skjermkort eller ett skjermkort med to GPUer.

Vi har flere ganger nå vist at man trenger CAP også med singlekort. Den forbedrer faktisk ytelsen også til singlekort. jeg trodde samme som deg for ikke så lenge siden.

 

AMD skriver også dette i release notes til CAP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du trenger ikke CAP med mindre du bruker CrossFireX, altså to eller flere skjermkort eller ett skjermkort med to GPUer.

Alltid like gøy å se folk kaste ut påstandter uten å ha testet selv.  :p

 

 

 

 

 

 

 

"Jeg har lest dent en plass på internett, men finner ikkje linken"

 

 

laugh.gif

 

Det har ikke alltid vært slik, men plutselig ble det slik og det er nok derfor flere inkludert meg tog det for god fisk at det fortsatt var som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...