Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CAP har kun noe å si for folk som kjører flere GPUer. Dvs. eks. 5970 som har 2 GPUer eller flere kort.

10.8 modified driveren + cap gav mye ytelsesforbedring med ett 5870 kort hos meg. Før jeg testet hadde jeg 10.8 modified fra TWL på guru3d forumet + 10.7 profilen. La inn bare 10.8 cap, og fikk en markant fps økning med ett kort. Deretter satt jeg inn det andre 5870 kortet og corssfire fikk også en god boost 

 

 

 

Lenke til kommentar

CAP har kun noe å si for folk som kjører flere GPUer. Dvs. eks. 5970 som har 2 GPUer eller flere kort.

Nei, flere ganger har det vært skrevet at CAP også tar for seg single GPU gutta.

Så Nizzen har rett her, dette ble vell skrevet og testet når ATi introduserte CAP om jeg ikke husker helt feil og har sett flere changelogs hvor single GPU konfiger har fått ytelsesforbedringer via CAP.

Lenke til kommentar

CAP har kun noe å si for folk som kjører flere GPUer. Dvs. eks. 5970 som har 2 GPUer eller flere kort.

Nei, flere ganger har det vært skrevet at CAP også tar for seg single GPU gutta.

Så Nizzen har rett her, dette ble vell skrevet og testet når ATi introduserte CAP om jeg ikke husker helt feil og har sett flere changelogs hvor single GPU konfiger har fått ytelsesforbedringer via CAP.

 

Har ingen problemer med å innse at jeg tar feil der. Det er bare uforståelig av Crossfire Application Profiles skal ha noe å si for singlegpu.

Lenke til kommentar

aMIR: det har med at gpuene blir betraktlig bedre brukt, borderlands akkuratt det samme lå på rundt 30% bruk før jeg la inn den nye CAPen, og etter jeg la den inn så var den oppi 58;)

Noe som bare er positivt, men da går også tempen opp.

Enkel måte og justere det på er og sette opp vifta :thumbup:

 

 

Theo: Äkkuratt når det gjelder denne så tror ikkej eg det er så dumt siden de har jobbet utifra 10.8.

Skader ikke og prøve. Er ihvertfall lenge siden jeg har følt en slik flyt i Bc2 som jeg gjorde i dag ja.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Skal si den profilen økte tempen med nesten 10C i BC2  :ohmy:

 

Så lenge fps går opp med 10 fps eller mere så er det jo "break even"  :thumbup:

Du sier du bruker v3.95 av modified 10.8 driveren. Den siste er 3.99, er den ok å bruke eller bør jeg prøve å få tak i 3.95?

 

Er det noen spill som er kjent for å få dårligere ytelse eller ha problemer? mener å huske du nevnte noe om SCII og et spill til?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde en nedgang i FPS i BC2 med CAP 10.8a. Må jeg også ha inn 10.8 driveren for å få bedre FPS enn jeg hadde med 10.6/10.7a?

 

10.8 driveren er et must ja. 

 

 

 

 

 

for å la bc2 bruke nyeste dx filene: Last ned nyeste dx, og gjør følgende:

 

 

 

 BF:BC2 folder comes with these files backup the files and remove these files from BF:BC2 folder:

 

D3DCompiler_42.dll

D3DX9_42.dll

d3dx10_42.dll

d3dx11_42.dll

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Skal si den profilen økte tempen med nesten 10C i BC2  :ohmy:

 

Så lenge fps går opp med 10 fps eller mere så er det jo "break even"   :thumbup:

Du sier du bruker v3.95 av modified 10.8 driveren. Den siste er 3.99, er den ok å bruke eller bør jeg prøve å få tak i 3.95?

 

Er det noen spill som er kjent for å få dårligere ytelse eller ha problemer? mener å huske du nevnte noe om SCII og et spill til?

 

Jeg brukte 3.95 ja. 3.99 funker helt sikkert bra den også. Alle builds av driveren ligger i 2. post i tråden mener jeg på.. Altså på guru3d 

 

 

 

Lenke til kommentar

Vil man få bra ytelsesøkning med AMD sin også eller tilsier det du snakker om at man må bruke modified driveren?

 

EDIT:

Det var ekstremt mange issues og en lang og tung installasjonsprosedyre, så det frister å holde seg til AMD sin 10.8 driver. Prøver den først.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vil man få bra ytelsesøkning med AMD sin også eller tilsier det du snakker om at man må bruke modified driveren?

 

Det er sikkert ikkje noe regel, som alt annet av drivere. Forskjell fra oppsett til oppsett er å regne med. Tester 10.8 offisiell + 10.8a cap akkurat nå. Med 32 player på valparaiso, så ligger fps på stabilt 120+ Dette er med 5870 cfx

 

 

 

 

en stemme kom inn på datarommet mitt nå

 

Nå er klokka 12, så nå må du legge deg
  :ohmy:

 

 

 

 

Jaja, best å gjøre som fruen sier  :p

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

La kortet til salgs men skulle bare teste kortet litt til før jeg bestemte meg for hvem kjøper som skulle få det. Men etter kombinsajson av nyeste driver og Cap og en liten justering i xml fra 40 000 til 55 000 (for kortet klokket av en syk grunn til 157 selv om xml want=0 stod på 40 000), så har alt fungert knirkefritt i 2d.

 

Så da klarte kortet og overleve et pr mnd til ), endelig! et stabilt kort etter 7-8 mnd.

 

edit:

Bank i pulten.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...