Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første negative erfaring med GTX480.

 

Kortet har en teit miniHDMI plugg helt til høyre på kortet:

- Man må bruke en miniHDMI til HDMI overgang for å koble til TV via HDMI. (følger med)

- Med mitt coolermaster kabinett kommer miniHDMI utganget så langt ut på kortet at kanten i IO brønnen butter så jeg ikke får plugget inn overgangen.

- Jeg må kjøre TVen via DVI-HDMI overgang (følger med) og mister lyd.

 

Savner allerede de gode 5870 kortene med praktiske løsninger hehe.

 

Samt et par ting til:

- Jeg må resize visningen på TVen til 1842x1028 fremfor 1920x1080p. Det måtte jeg ikke med HD5870!

- Ekstremt hakkete panorering i 1080p filmmateriale fra MPHC som gikk helt fint i HD5870. Kun et lite hakk bedre i VLC. (uholdbart per nå)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har ett problem med Eyefinity (5760x1080).

Fungerer det fint i andre spill? Hvordan er din tredje monitor koblet til, direkte via DP eller adapter? Hvis du bruker adapter, hvilken type (vga, dvi, aktiv, passiv)?

Bruker en HDMI/DVI-adapter + aktiv-adapter fra DELL: DisplayPort to DVI (Dual Link) på første skjerm til høyre + HDMI/DVI adapter på de to andre skjermene.

 

Prøvde ut ArmA 2,ingen problemer der så langt.

Pcn er nettopp bygd så har ikke fått testet ut flere spill.

Lenke til kommentar

Første negative erfaring med GTX480.

 

Kortet har en teit miniHDMI plugg helt til høyre på kortet:

- Man må bruke en miniHDMI til HDMI overgang for å koble til TV via HDMI. (følger med)

- Med mitt coolermaster kabinett kommer miniHDMI utganget så langt ut på kortet at kanten i IO brønnen butter så jeg ikke får plugget inn overgangen.

- Jeg må kjøre TVen via DVI-HDMI overgang (følger med) og mister lyd.

 

Savner allerede de gode 5870 kortene med praktiske løsninger hehe.

 

Samt et par ting til:

- Jeg må resize visningen på TVen til 1842x1028 fremfor 1920x1080p. Det måtte jeg ikke med HD5870!

- Ekstremt hakkete panorering i 1080p materiale fra MPHC som gikk helt fint i HD5870. Kun et lite hakk bedre i VLC. (uholdbart per nå)

 

Takk Theo, godt å høre at det ikke er gull og grønne skoger hos NV gjengen heller slik som enkelte vil ha det til.

Det gir ett litt mer realistisk syn på ting synes jeg.

Lenke til kommentar

Jetzbullet:

 

Adapteret til Dell (det er vel produsert av BizLink?) kan være problemet. De er i hvert fall notorisk problematiske. Jeg hadde et slikt adapter i to dager før jeg sendte det tilbake og kjøpte et DP-VGA-adapter. Det er aktivt men uten denne USB-kontakten siden det får nok strøm fra DP-utgangen. Dette har jeg nå, og det fungerer bra. Jeg klarer ikke å se forskjell på en skjerm koblet via DVI og den som er koblet via VGA.

 

I det jeg nå nettopp lette opp ovennevnte link hos komplett.no, la jeg merke til at de også har et aktivt DP-til-DVI Single Link-adapter. Jeg har hørt om at slike skulle være på vei, men jeg trodde ikke at de ville komme på markedet før slutten av september. Amazon har de fortsatt på forhåndsordre.

 

Komplett

Amazon

 

Det som selges av Amazon er testet av han som eier og driver Widescreen Gaming Forum, og det skal visstnok fungere helt utmerket. Det ser ut som om adapteret Komplett allerede har på lager, er av akkurat samme type, men jeg kan naturligvis ikke garantere noe. Prisen er i hvert fall ganske hyggelig på kr 295 i motsetning til hva Dual Link-adaptre koster.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

@Theo343

 

hehe, hold oss oppdatert!, men hva slags oppløsning på TVn har du originalt? ok du har sikkert 1080p.. :)

 

Men ser du er en FOH person? :) hva er dine erfaringer med 5870 X2 contra GTX480 btw? tips!!, anbefalinger!!? :)

 

(vurderer å folde litt for HW.no team)

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Både med ATI og Nvidia måtte jeg sette TVen til 50HZ fremfor 59 eller 60Hz for å redusere plasmaflicker (PS50C7705). Med [email protected] spilte det da nesten fullstendig hakkefritt panoreringsmessig med ATI kortene men hakker forferdelig med Nvidia kortet.

 

Jeg måtte rett og slett sette skjermen til 60Hz for å få jevn filmavspilling med Nvidia kortet. Noe som gjør at jeg får veldig plasmaflicker på dekstop. Men da får jeg heller bare bytte frem og tilbake når jeg skal se film eller gjøre annet. Med 60Hz ble dog filmavspillingen helt perfekt og jeg synes kontrast, farge osv ble bedre. (ikke bedre enn ATi)

 

Desverre forsvinner desktopen utenfor skjermen selv med 60Hz.

(mulig jeg må til med noe custom resolution med div. timings osv. jeg ikke kjenner til per nå).

 

F@H:

Ati er desverre for dårlig til folding ennå til at jeg ville vurdert det.

 

 

EDIT:

Men denne miniHDMI plasseringen er jo helt latterlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Link?

 

Synd da, for den monsterøse kraften til 5870 egner seg i teorien bedre til mange oppgaver. Og hadde håpet at dette var et egnet område og hadde ganske høye forventninger til GPU3..

 

men men, akk ja, da hiver jeg meg mest sannsynligvis på SMP! ;)

 

(EDIT) ok ,ser det nå, men virker litt Fermi spesific ? :ermm:

 

jaja får kjøre noen sammenligninger og se ann hva som egner seg best. :)

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Jetzbullet:

 

Adapteret til Dell (det er vel produsert av BizLink?) kan være problemet. De er i hvert fall notorisk problematiske. Jeg hadde et slikt adapter i to dager før jeg sendte det tilbake og kjøpte et DP-VGA-adapter. Det er aktivt men uten denne USB-kontakten siden det får nok strøm fra DP-utgangen. Dette har jeg nå, og det fungerer bra. Jeg klarer ikke å se forskjell på en skjerm koblet via DVI og den som er koblet via VGA.

 

I det jeg nå nettopp lette opp ovennevnte link hos komplett.no, la jeg merke til at de også har et aktivt DP-til-DVI Single Link-adapter. Jeg har hørt om at slike skulle være på vei, men jeg trodde ikke at de ville komme på markedet før slutten av september. Amazon har de fortsatt på forhåndsordre.

 

Komplett

Amazon

 

Det som selges av Amazon er testet av han som eier og driver Widescreen Gaming Forum, og det skal visstnok fungere helt utmerket. Det ser ut som om adapteret Komplett allerede har på lager, er av akkurat samme type, men jeg kan naturligvis ikke garantere noe. Prisen er i hvert fall ganske hyggelig på kr 295 i motsetning til hva Dual Link-adaptre koster.

Ligner veldig på den ja.. Dell part nr:330-5521

Har ikke hatt problemer med den før,kjøpt for ca 6mnd siden.

 

Gamer mye,så peker vel fingen mot CCC 10.8?

 

Etter det jeg har lest er de aktive displayportene å foretrekke frem for de passive..hvorfor..vet ikke!!

 

Kan jo hende dette ikke er fakta lengre?

 

Hva med dere andre som har AMD-pc og Eyefinity? Ingen problemer?

 

Ja har CAP.

 

Takk til Bradbury :thumbup:

Skal sjekke disse du linket til :)

 

Kass problemer hadde du med din displayport?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

ATi sin rå regnekraft har etter hva jeg sett blitt direkte skummel i knekking av passord på RAR arkiver.

Her henger ikke Nvidia sin arkitektur helt med, men utenom det har jeg ikke sett så mye til GPGPU ytelsen.

 

Så ATi er fortsatt på topp når det gjelder film og bilde ifølge deg Theo? Tror nesten jeg må vurdere å kjøpe ett NV kort og teste Linux siden også og se om det er noe til de gull og grønne skogene folk nevner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...