Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Eneste jeg manglet av problemer var svartskjerm og nå som jeg troddet jeg haddet fått lurt meg unna problemet dukket det opp (div 2d problemer, artifakts, frys, streker, svartskjerm)

 

Virker ikke som ATI klarer å få til noe som kan kontrollere viftene skikkelig, når jeg endelig har funnet et programm som har fikset det for ATI (msi afterburner) dukker det opp div andre kritiske problemer. Begynner å bli litt små iritert.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg manglet av problemer var svartskjerm og nå som jeg troddet jeg haddet fått lurt meg unna problemet dukket det opp (div 2d problemer, artifakts, frys, streker, svartskjerm)

 

Virker ikke som ATI klarer å få til noe som kan kontrollere viftene skikkelig, når jeg endelig har funnet et programm som har fikset det for ATI (msi afterburner) dukker det opp div andre kritiske problemer. Begynner å bli litt små iritert.

 

Heh, høres ut som det samme jeg sliter med...

Lenke til kommentar

Enig. Merkelig. Jeg har ikke noe problemer med mitt 5870.

En på jobben har det striper over hele skjermen under gaming problemet som mange andre har.

 

Hadde en på jobben med 5850 hvor ting kræsja i 3d. Der var det psu som var syndern.

Han andre på jobben med vertikale striper har muligens blitt kvitt problemet etter en reset av bios.

 

Mistenker at noen av disse problemene er relatert til ati powerplay og intel speedstep i kombinasjon.

Ting throttles og da går det skeis.

Lenke til kommentar
Enig. Merkelig. Jeg har ikke noe problemer med mitt 5870.

En på jobben har det striper over hele skjermen under gaming problemet som mange andre har.

 

Hadde en på jobben med 5850 hvor ting kræsja i 3d. Der var det psu som var syndern.

Han andre på jobben med vertikale striper har muligens blitt kvitt problemet etter en reset av bios.

 

Mistenker at noen av disse problemene er relatert til ati powerplay og intel speedstep i kombinasjon.

Ting throttles og da går det skeis.

 

Kanskje det ikkje klikker hos meg siden jeg alltid har alt overklokket? :D

 

Kan nesten ikkje huske at jeg har kjørt noe særlig hardware på stock :p

Lenke til kommentar
Enig. Merkelig. Jeg har ikke noe problemer med mitt 5870.

En på jobben har det striper over hele skjermen under gaming problemet som mange andre har.

 

Hadde en på jobben med 5850 hvor ting kræsja i 3d. Der var det psu som var syndern.

Han andre på jobben med vertikale striper har muligens blitt kvitt problemet etter en reset av bios.

 

Mistenker at noen av disse problemene er relatert til ati powerplay og intel speedstep i kombinasjon.

Ting throttles og da går det skeis.

 

Alle bør slå av alt som heter speedstep, power-saving osv. hvis de har problemer.

Lenke til kommentar

Nå har faenmeg pc'en begynt å skru seg av in-game også nå, plutselig bare BOOM så skrur den seg av (restarter ikke, skrur seg av på samme måte som om noen hadde tatt strømmen)

 

Før hadde jeg samsung f1 500 gb disk, vista x64 og 8800 gtx

Nå har jeg intel ssd 80 gigs, win 7 x64 og 5870 xxx.

 

Psu er en thermaltake toughpower 750w, er det noen grunn til at denne ikke skal holde tror dere? Kan jo være at den begynner å bli sliten etter 3 års tjeneste.. men den begynte jo kun rett etter jeg byttet hardware.

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Ja, får prøve det også. Men som nevnt tidligere har det blitt bedre og skjer sjeldent nå (svart skjermen var som sagt ny for meg nå, men har lest andre har hatt den).

 

Merklig at det skal være så problematisk med ATI og vifte\vifte styring, husker flere 9700pro tok kvelden pga vifte stopp og kan ikke huske de har hatt en vifte kontroll som fungerer skikkelig. Nå har heldigvis MSI gjort det for ATI, MSI bruker Rivatuner igjen men vifte styringen direkte fra Rivatuner er et studie i seg selv som jeg har brukt utrolig mange timer på uten å klare å få det optimalt (her snakker jeg om et autofan oppsett selvsagt).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jolle: Det du opplever, gjør også tusenvis av andre:S

Hva står det i event-loggen?

Tipper det står kernel-power id.41 error, som faktisk er samme "error" man får hvis man bare restarter pcen med knappen.

Så anbefaler deg og slå av alt som har med strømsparing og se om det blir bedre.

Hvis du bruker Realtek-driver så oppdater de til de nyeste du finner.

 

 

Slår den seg av eller blir skjermen svart, og du må restarte?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jolle: Det du opplever, gjør også tusenvis av andre:S

Hva står det i event-loggen?

Tipper det står kernel-power id.41 error, som faktisk er samme "error" man får hvis man bare restarter pcen med knappen.

Så anbefaler deg og slå av alt som har med strømsparing og se om det blir bedre.

Hvis du bruker Realtek-driver så oppdater de til de nyeste du finner.

 

 

Slår den seg av eller blir skjermen svart, og du må restarte?

 

Står akkurat samme som om du bare hadde røsket ut strømpluggen, eller fått en vanlig bsod.

Hele maskinen mister strømmen rett og slett, den bare dør helt.

Puttet tilbake nvidia-kortet og byttet tilbake til vista-installsjonen så skjer ikke dette.

Lurer på om psu'en min ikke tåler lasten jeg, samtidig med at kortet er fucked. siden de gir disse vertikale stripene når den kjører på klokken den er laget for.

Klokket jeg ned til referanse-klokk så gikk alt bra, bortsett fra at den mistet strøm da :p

Lenke til kommentar

Har enda til gode å ha noe problemer med mitt 5870, men jeg kjører XP uten noe fancy Aero dill dall, mulig at det er i 3D klokken hele greia ligger.

Uansett så har jeg fått bug rapporten avgårde til catalyst teamet, så vi får se om det blir noe bedring, det er 100% garantert at du hver gang kan gjenskape svart skjerm problemet med den metoden.

Ellers hadde jeg ustabilitet ikveld / inatt med maskinen, dette skyldes varme og da var det CPU vifta mi som hadde alt for lavt turtall og jeg kom over 90 grader og maskinen stengte seg av i en pen BSOD.

Kannibaliserte en vifte og venter fortsatt på en ny fra Komplett så får vi håpe at jeg får ordning på dette her.

Lenke til kommentar
Jeg tror du skal rydde opp i stabilitetsproblemene til systemet ditt før du sykemelder skjermkortet ditt, for her har du nok å henge fingrene i.. Mistenker at dette kortet funker fint i ett system med ok PSU, OC o.l...

 

Tror ikke du leser godt nok jeg, systemet fungerer helt fint til jeg hiver inn et 5870...

Jeg spilte fire timer inatt med den andre hd'en med vista og 8800 gtx på plass, uten å endre en eneste innstilling i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...