Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, dette var på stock, men nådde allikevel ikke over 70 grader ellerno.

 

Noen gode forslag på hvorfor det har blitt slik som det har blitt da? D:

 

 

Skal prøve å installere driverene på nytt nå.

 

Hm, det hjalp ikke mye.

 

 

Hvilke clocks har dere andre her inne?

 

 

Forresten, vil clocken i afterburner bli stående selv om jeg ikke starter afterburner hver gang jeg starter PCen? Og trenger overdrive å være på for å kunne clocke med afterburner?

- takker så meget!

Hm, jeg må opp på 1,35 for å være noenlunde stabil på 1000hmz.

- hva kan egentlig være grunnen for dette? Det gikk jo helt fint i sted.

 

Glem det, funket ikke allikevel. ;__;

Endret av lolvik
Lenke til kommentar

Fikk mitt hd5970 i posten idag. Fy faen, det er jo diggert.

 

Har hørt mye snakk om størrelsen på det, men jeg hadde ikke forventet noe i nærheten av dette.

 

Idet jeg åpnet esken og fikk se kortet måtte jeg bare le.

 

Gleder meg til å begynne byggingen xD Venter bare på 2 pakker til med PC-deler så er alt klart.

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar
Fikk mitt hd5970 i posten idag. Fy faen, det er jo diggert.

 

Har hørt mye snakk om størrelsen på det, men jeg hadde ikke forventet noe i nærheten av dette.

 

Idet jeg åpnet esken og fikk se kortet måtte jeg bare le.

 

Gleder meg til å begynne byggingen xD Venter bare på 2 pakker til med PC-deler så er alt klart.

 

Er som sagt ikke alle kabinetter du får plass til dette ;)

Er vel 30,5 cm langt eller noe rundt der.. så det er digert!

(Hva forventer man egentlig av et kort med 2 gpu'er?)

Lenke til kommentar
Er det slik at jeg trenger å starte MSI afterburner hver gang jeg starter PCen for å holde klokken, eller vil den stå av seg selv gjennom CCC?

 

På settings så kan du velge at den starter sammen med windows:)

 

 

Jolle: Er desverre mange som sliter med dette, og har til gode og finne en fix som ordner det for godt.

Selv om ny install av win7 gjorde slik at det gikk fra 1 til 2 ganger om dagen til 2 ganger i uken vel og merke.

Lenke til kommentar

Antar det er greit å kjøre CCC samtidig. :c

 

Forresten, hvilke clocks/volt er det folket har på sine 5870?

 

Kommer ikke over hvor surt det er at jeg ikke klarer 1000mhz lengre.

- selv ikke med ekstra volt.

 

 

EDIT;

Noen forslag forresten? Det er som om GPUen er blitt degradert, slik som en CPU vil bli etter for høy volt over en lengre periode.

- det er nesten så jeg vurderer å benytte meg av angreretten. Selv om 965/1256 kanskje ikke er direkte dårlig, og at ytelsen fra dette til 1000/1300 er marginal som fy, men.

Endret av lolvik
Lenke til kommentar

Hei, trenger litt hjelp her.

Jeg har M4A79XTD EVO HK og XFX HD 5850 Black Edition. Men skjermkortet fungerer ikke som det skal, ofc.

 

Jeg kommer inn i OS, får bilde på skjermen, men viften går ikke. Slår seg av og på hele tiden, 1sec på pr 20sec elns. Som om den ikke klarer å starte skikkelig.

 

Så skrur pcen seg "av" (den går ikke av, virker som den går i dvalemodus elns). Viften går opp på 100%, og etter noen minutter kommer det 4 pip. 1 langt etterfulgt av 3 korte.

 

Hvis det er noe gale med skjermkortet,hvorfor kommer jeg da i OS? Og hvorfor går ikke viften før PCen klikker?

 

Noen som har lignende problem? Jeg aner HK og skjermkort ikke er så veldig kompitable. Uten at jeg er helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...