Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De er på lager flere steder...

 

LINK

 

De andre nettbutikkene som har den på lager er endel dyrere enn denne... Og ja, etterspørselen er stor, igår var det flere Sapphire på lager til en lavere pris, disse er borte nå..

 

HD5870 på lager hos NetShop 50+: Fra 2890,-

 

Joa, men det er 5870 :p jeg snakker om 5970 hehe (ingen på lager i følge priseguide)

Du får se her da Digitalimpuls

Lenke til kommentar
Det stemmer. Er vel for langt for meste av midi towrene, vertfall eldre. Jeg har kappet vet endel for å få plas til mine 2 :D

 

Jeg har fulltower og tviler på at det er plass til det i mitt også.

Tror faktisk du må ha kabinett som følger EATX-standarden for at det skal passe rett inn uten modifikasjoner..

Lenke til kommentar
De er på lager flere steder...

 

LINK

 

De andre nettbutikkene som har den på lager er endel dyrere enn denne... Og ja, etterspørselen er stor, igår var det flere Sapphire på lager til en lavere pris, disse er borte nå..

 

HD5870 på lager hos NetShop 50+: Fra 2890,-

 

Joa, men det er 5870 :p jeg snakker om 5970 hehe (ingen på lager i følge priseguide)

 

50% av posten min var et svar til deg, og om du fulgte linken til MPX, så ville du finne det du var ute etter (MPX er nede ikveld, så byttet linken til prisguiden)...

Når du benytter prisguiden, så er kaffedrikking i halvliters ølglass ingen god ide, så får det bare være at du mister litt av muskelminne på ølmagen i "pausene" mellom helgene :innocent:

 

Her er noen ekstra linker:

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=38846

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=38501

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=38849 - Sapphire HD5970 3 stk. på lager til 4550,-

 

Flere enn dette skulle du vel ikke trenge for å trykke på kjøp..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
kjør benchen og sjekk fpsen du får :)

 

Har en average FPS på 20, men virker som jeg har mye høyere når jeg faktisk spiller..

 

Jeg tror ikke du har mye høyere når du spiller. Men husk, Man trenger ikke 60fps average i Crysis for at ting skal virke jevnt. Dessuten, det kan være at maks fps er en del høyere, men at enkelte korte områder er veldig krevende, og resulterer i en veeldig lav fps akkurat der, som drar ned gjennomsnittet.

 

Uansett, om spillet er spillbart eller ikke kan bare du avgjøre selv :) uavhengig av hva en benchmark eller en fps måling sier. Jeg har enda ikke fått 5870 kortene mine, og kjører derfor fortsatt med mitt "gamle" 4890 Vapor-X kort. Jeg har ingen problemer med å kjøre Crysis 64bit DX10 med alt på Very High i 1920x1080. Dog uten noe særlig AA og AF. Både skjermkort og prosessor/minne/ssd har for min del hatt stor innvirkning på fps'en min i f.eks. Crysis sammenlignet med min gamle maskin med 8800GTX og 3GHz Core2Duo som jeg hadde den gangen Crysis kom. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var noen som testet Crysis med og uten SSD (ellers helt lik maskin). Det var en del fps å hente der, bare på å bytte ut den vanlige harddisken.

Lenke til kommentar

Fikk såvidt plass til 5850 i mitt Lian-Li pc8 Rev3 kabinett. Hadde det ikkje gått ann å snudd harddisk braketten, så hadde det ikkje vert plass.

Måtte også skru ut ein skrue frå baksiden av skjemkortet, for å få det festet i kabinettet (sjå bilde)

 

Andre som har hatt problem med dette?

post-49348-1263638102_thumb.jpg

post-49348-1263638108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
kjør benchen og sjekk fpsen du får :)

 

Har en average FPS på 20, men virker som jeg har mye høyere når jeg faktisk spiller..

 

Jeg tror ikke du har mye høyere når du spiller. Men husk, Man trenger ikke 60fps average i Crysis for at ting skal virke jevnt. Dessuten, det kan være at maks fps er en del høyere, men at enkelte korte områder er veldig krevende, og resulterer i en veeldig lav fps akkurat der, som drar ned gjennomsnittet.

 

Uansett, om spillet er spillbart eller ikke kan bare du avgjøre selv :) uavhengig av hva en benchmark eller en fps måling sier. Jeg har enda ikke fått 5870 kortene mine, og kjører derfor fortsatt med mitt "gamle" 4890 Vapor-X kort. Jeg har ingen problemer med å kjøre Crysis 64bit DX10 med alt på Very High i 1920x1080. Dog uten noe særlig AA og AF. Både skjermkort og prosessor/minne/ssd har for min del hatt stor innvirkning på fps'en min i f.eks. Crysis sammenlignet med min gamle maskin med 8800GTX og 3GHz Core2Duo som jeg hadde den gangen Crysis kom. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var noen som testet Crysis med og uten SSD (ellers helt lik maskin). Det var en del fps å hente der, bare på å bytte ut den vanlige harddisken.

 

Spillet er fult spillbart, er noen "videoer" (at spillet tar over kontrollen over synsvinkel osv.) inni spillet som lagger litt, men ellers har jeg ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Den stripete skjermen skyldes for lite volt på gpu core, dette skjer hos meg og hvis jeg overklokker for mye UTEN å skru opp ekstra volt, kanskje det går an å modde en bios med et par mV ekstra, det kan sikkert fikse alle disse kortene med denne feilen

 

Joda, noen sier det.. men det er ikke slik man kan justere på alle, jeg forsøkte å lage custom profil slik noen på amd.com sa uten at det fungerte.

Det er dog helt unødvendig at det skal være sånn, jeg klokket ned til 850/1200 som er stock klokk på ati referanse fra 865/1300 som er XFX XT-klokk uten at dette hjalp.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle men det skjer det samme. Dog har ikke testet saphire korte for seg selv.

Bare i crossfire. Dette skjedde ikke med asus kortet. Vertfall ikke på lavere klokke settings. Tror det kunne komme litt ute i 3dmark test på 950/1200/1,237v

 

Det gikk vekk når jeg klokket ned litt. Nå går det ikke bort før jeg er på standar klokk.

Bare 1ghz over og stripene er der enda. Kjipe greier. Sikkert domt å rma'e å så kommer ikke dette problemet opp med test av bare ett kort.

 

Gidder heller ikke å skru ut igjenn og flytte på ting å tang i dette trange kabinettet.

Håpe det er mye driver feil. Og att det blir fixet i fremtiden. For folk med bare 1 kort får samme symtomer. Av flere typer av kortene. 5850, 5780, 5970... Vi får se vi får se.

Sorry om det bel litt lang post..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...