Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Eller 10.1 beta fra MSI som er enda nyere..

 

http://www.msi.com/index.php?func=driverfi...o=11144&i=0 ---> win 7

 

Linker du feil fil, eller misforstår jeg noe? 'ATI_8.69_Win7_Vista.zip' Står det man laster ned derfra.

 

Det er bare du som ikkje skjønner at 8.69 = drivernummer. Det er snakk Driver pakage version :) Catalyst 10.1 er Catalyst center versjon. :thumbup:

 

Både 8.69 driver og 8.70 er kommet i beta sammen med catalyst 10.1. Tror faktisk den MSI 8.69 er nyere enn 8.70 av en eller annen grunn :p

 

Lett å bli forvirra med betadrivere avogtil :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal legges inn på nytt her og, men måtte vel bruke ett program for å formatere ssd disken synnst jeg jeg las. Det andre kortet står jo og blåser som bare det virker det som nå. For er ikke forskjell på lydnivå selv om jeg justerer vifta.. Uff får et bråk. Og hvor varmt det underste kortet var da. Svartte att det ikke er uavhengig justering på begge korta for vifter.

 

Håper rivatuner kommer med ny versjon snart. Bare det som duger.

Lenke til kommentar

Nei det er bare ene vifta du får styre, vet ikke om det er synkront att du styrer begge samtidig.

 

Men nå har jeg funnet ut litt her. Testet med å ta ut strømmen mens begge kort var i og saphire kortet var nederst. Da var resultatet det samme. Står i ett gigabyte ga-ep45-ud3p og er da på pci-e 8x bare siden det ikke har 2x 16x :(

 

Nå tok jeg det ut og flytta det til slott 1. Nå fungerer det fin, men jeg sa det var så varmt i forige post. Tempen på kjerne 2 nå. Med 45% vifte på, 1225vcore/900/1200 var på 80 grader :cry: Mens kjerne 1 var på 79. Det er endel mere en på asus sitt under test.

 

Men testen ja. Kjører nå min q9650 på 4365mhz på 1,408vcore.. Kjørte tropics demo 1.1

dx10.1 fullscreen på alle standard setings bare at jeg skrudde på ambient occlusion.

 

Okei her er en pekepinne på forskjell på 16x og 8x pcie da. For når jeg kjørte bege korta i crossfire klokka i samme hastighet som over og bare saphire kortet i 8x slotten fikk jeg 2100 poeng ca. Med bare saphire kortet på samme klokk i 16x slotten. 4194 poeng. Det er jo nessten dobbelt så mye jo.. Og ingen striper. Hmmmmm, er driver feil. Virker sånn. Ennten for kortene eller på hovedkortet. Sukk

 

Ang varmen såg jeg på xs att det faktisk kan hjelpe å montere extra pads noen plasser. Er en som testet med stokk pads på luftkjøler og med extra. Hjalp vertfall på vrm tempene hans.. Blir jo vannblokk lell da...

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

JEG kan ihvertfall styre kort 1 og kort 2;)

Du kan velge synkront eller hver for seg.

Så ikke si det du, MEN hvis du har beta-driver så kan du bare styre kort 1, men kort 2 klokker seg ikke ned heller til 2d mode.

Vet ikke hvordan det er med 5890, men med 5870 i CF kan man styre hver enkel vifte.

 

 

Det virker som når jeg la inn win7 og ikke la inn sikkerhetsoppdateringene hjalp.

har ikke hatt black freeze siden fredag.

Sikkerhetsoppdateringen det gjelder kom ut i desember, utifra det jeg har lest.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nei det kan hende det stemmer med beta drivere vs orginale. Ikke testet så mye.

Men nå fungerer kortet som asus kortet. Bare ett problem det er att når sekvenser laster seg inn så får du disse blinkende svarte stripene. Bare du øker med 1 mhz. Men ikke under 3d tester, bare den siste og under inlasting. Ikke i desktop. Dette er drygt da.

 

Men mann lærer jo av dette og så kan mann dele med andre. :D

Får skaffe meg det formaterings programmet jeg såg i ssd tråden for å formatere disken så installere på nytt tenker jeg. Sjå hva som skjer.

 

Håper på ny afterburner som funker 100%\bedre å drivere som er mere optimale for 5970 og i crossfire... Mummle mummle

 

Ja kom på att jeg har fått slike lyseblåe screen freez ett par ganger bare i crossfire det da tror jeg. Rare greier det gitt.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Hei.

Akkurat ferdig med å bygge nyemaskina mi og det aller meste fungerer akkurat sånn som det skal, med unntak av skjermkortet. Har eit Sapphire HD 5770 1gb - kort og det ser ikkje ut som at eg klarar å kople det til driverane som følger med. Kortet er i bruk, men det brukar ein Standard VGA Graphics Adapter driver, i staden for ATI-driveren som er installert.

 

Nokon som har vore borti noko liknande, evt veit kva feilen kan vere`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...