Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg var litt for optimist.. den restartet faktisk midt i en heftig gamingrunde.. altså rett og slett startet om.

Jeg har fjernet haken ved denne "automatically reboot on error" så det er ikke det som er feilen heller..

 

Now what? :(

 

 

Ser at du har overklokka, sikker på at du har testa om overklokkinga de er stabil nok? Uansett, du kan ta en tur innom event viewer også, og sjekke om du har fått noe error melding etter rebooten, og se om du finner noe ala: "bug check has a value of 0x00000124" eller "bug check has a value of 0x00000101" Isåfall, 101 kan bety at du må øke CPU Voltage, 124 kan bety at du trenger mer eller mindre QPI/DRAM Voltage.

 

http://www.overclock.net/intel-cpus/538439...i7-920-4-a.html

http://www.overclock.net/7746043-post40.html

 

 

Edit: Nå vet jeg ikke om du har forklart mer om dette problemet ditt, men så sant ikke GPUen din er klokka, så er det mest sannsynlig at det er CPUen din, og skulle GPUen din være klokka, ville jeg gått tilbake til default på den, og dobbelt sjekka at CPUen er stabil.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal hente mitt nye HD5870 og Antec Three Hundred på postkontoret etterpå! :D

 

Når jeg har fått montert de gamle delene og det nye skjermkortet i det nye kabinettet. Er det da noe jeg må huske på? Hadde HD 4890 før og har de driverne installert. Eller er det bare å starte opp og så få tak i nye drivere?

Lenke til kommentar
Skal hente mitt nye HD5870 og Antec Three Hundred på postkontoret etterpå! :D

 

Når jeg har fått montert de gamle delene og det nye skjermkortet i det nye kabinettet. Er det da noe jeg må huske på? Hadde HD 4890 før og har de driverne installert. Eller er det bare å starte opp og så få tak i nye drivere?

 

Det skader ikke å fjerne driverne med DriverSweaper, reboote, så installere nye drivere.

- du kan også kjøre DriverSweaper i safemode, men det er vel egentlig litt overkill.

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg var litt for optimist.. den restartet faktisk midt i en heftig gamingrunde.. altså rett og slett startet om.

Jeg har fjernet haken ved denne "automatically reboot on error" så det er ikke det som er feilen heller..

 

Now what? :(

 

 

Ser at du har overklokka, sikker på at du har testa om overklokkinga de er stabil nok? Uansett, du kan ta en tur innom event viewer også, og sjekke om du har fått noe error melding etter rebooten, og se om du finner noe ala: "bug check has a value of 0x00000124" eller "bug check has a value of 0x00000101" Isåfall, 101 kan bety at du må øke CPU Voltage, 124 kan bety at du trenger mer eller mindre QPI/DRAM Voltage.

 

http://www.overclock.net/intel-cpus/538439...i7-920-4-a.html

http://www.overclock.net/7746043-post40.html

 

 

Edit: Nå vet jeg ikke om du har forklart mer om dette problemet ditt, men så sant ikke GPUen din er klokka, så er det mest sannsynlig at det er CPUen din, og skulle GPUen din være klokka, ville jeg gått tilbake til default på den, og dobbelt sjekka at CPUen er stabil.

 

Jeg har den ikke overklokket nå mens jeg tester skjermkortet selvsagt. Skjermkortet er overklokket fra fabrikk og tja.. det er vel ikke så mye å si, jeg mistenker at det er strømforsyningen som kanskje begynner å bli litt sliten, det kan gå greit i timesvis og så plutselig bare forsvinner strømmen. Tviler på at det er strømmen selv som er problemet, ellers ville nok router osv miste tilkoblingen også.

Lenke til kommentar

Hmm merkelig, ja kan godt være PSU, men kan jo også være minnet, vet ikke om du har testa det? Memtest funker knall der værtfall. Kan også være en ide og bare sette alt tilbake på default og kjøre noen par stress tester med prime, linx o.l får å sjekke om det skjer noe rart da. Men i og med at du postet her først, så må du vel ha en anelse om at det kanskje kan være skjermkortet, så kan jo evt. være en ide å teste skjermkortet i en annen maskin eller evt. teste et annet kort i maskina de.

Lenke til kommentar
Hmm merkelig, ja kan godt være PSU, men kan jo også være minnet, vet ikke om du har testa det? Memtest funker knall der værtfall. Kan også være en ide og bare sette alt tilbake på default og kjøre noen par stress tester med prime, linx o.l får å sjekke om det skjer noe rart da. Men i og med at du postet her først, så må du vel ha en anelse om at det kanskje kan være skjermkortet, så kan jo evt. være en ide å teste skjermkortet i en annen maskin eller evt. teste et annet kort i maskina de.

 

Har testet tre skjermkort i maskina mi, 2 stk 5870 og 1 stk 8800 gtx.

I vista x64 skjer det ingenting med noen av kortene. I win 7 skjer det all slags mulig faenskap. Er rart at ikke minnet skal klare stock når det klarer 4 ghz all day long med vista 64 og alt mulig jeg har prøvd å hive på det med 8800 gtx.

Derfor jeg mistenker psu, siden 5870 bruker jo noen få watt mer.. men har jo 750W å rutte med, så burde ikke være helt på bærtur.

Lenke til kommentar

jeg er overbevist om at det er win7 siden manhe 1000 sliter med win7 og restarts osv.

 

Og jeg har stresstestet med alt som kan finnes omtrent nå:p

Null error osv.

 

Er noe jeg skal teste nå det er og sette opp VTT litt, og se om det hjelper.

Jeg kjører alt på stock( siden jeg prøver og finne feilen ), men kanskje belaster win7 mer enn andre os under visse omstendigheter.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Bruke win7 i noen uker som du vet uten problemer, har en minstanke om at man må kanskje øke vtt litt når man bruker 6gb.

Du har det klokket og vtt er økt.

 

Men det med Win7 og div. problemer har blitt et ganske utbredt problem...desverre.

 

Så det er det jeg skal prøve nå, har vært så opptatt med og prate i dag:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Bruke win7 i noen uker som du vet uten problemer, har en minstanke om at man må kanskje øke vtt litt når man bruker 6gb.

Du har det klokket og vtt er økt.

 

Men det med Win7 og div. problemer har blitt et ganske utbredt problem...desverre.

 

Så det er det jeg skal prøve nå, har vært så opptatt med og prate i dag:P

 

Har iallefall satt opp vcore littegrann, så jeg vet at det ikke er cpu lenger hvis det skal komme flere restarts.

Har aldri fiklet med volt til minnebrikkene, det har stått auto siden jeg kjøpte det for ett år siden så det er nok ikke der problemet ligger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...