Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De er vel det. Jeg selv klarer meg fint med 5850 kort som er mer enn 1000kr billigere. Dem kan jo også klokkes til 5870 hastighet.

 

Bruker du bare stock kjøling på ditt?

 

Ja, det går da bra. Viften på 5xxx kortene er jo meget bra for å være stock.

 

Heh, nice. Dro og kjøpte 2 slike Sapphire kort og klokka dem også opp til 5870 hastighet :) Får tilnermet samme 3d vantage score som Guru3d . :thumbup:

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
De er vel det. Jeg selv klarer meg fint med 5850 kort som er mer enn 1000kr billigere. Dem kan jo også klokkes til 5870 hastighet.

 

Bruker du bare stock kjøling på ditt?

 

Ja, det går da bra. Viften på 5xxx kortene er jo meget bra for å være stock.

 

Heh, nice. Dro og kjøpte 2 slike Sapphire kort og klokka dem også opp til 5870 hastighet :) Får tilnermet samme 3d vantage score som Guru3d . :thumbup:

 

Det var godt å høre. :new_woot:

Lenke til kommentar

dette med Ati og nvidia funker kun med xp og win 7?

 

hvorfor ikke med vista?

 

for å legge in nvidia sine drivere trenger du da å installere patch før eller etter driverinstalasjon?

 

vurderer å skaffe til mine ati maskinaer som blir xp og win 7. den ene er vista nå men blir instalert win 7 i framtiden derfor jeg lurer.

 

begge kjører Ati kort native.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med lyd gjennom HDMI på ATI-kortene? Vil jeg kunne høre på musikk gjennom HDMI og samtidig ha lyd i headsetet? Krasjer ikke dette med lydkortet som allerede er installert?

 

Eller kan jeg ha lydkortet som "default sound device" og forsatt få lyd gjennom HDMI-kabelen?

Lenke til kommentar

For øyeblikket har jeg koblet forsterkeren til PC-en gjennom en coaxial kabel, og som det er nå får jeg lyd i høyttalere og headset på samme tid - går ut ifra at dette er fordi alt sitter i samme lydkort. Men ettersom GPU vil fungere som et slags lydkort går jeg ut ifra at dette skaper kluss...

 

Må da finnes en måte å skru på flere "devices" samtidig. Er ikke ute etter å ha forskjellige ting ut, men som sagt alt ut i begge ender.

Lenke til kommentar

Kommer det 5990 :O

 

Hvor har du fått disse ryktene fra? Det er jo bare helt sick! Da snakker vi nye rekorder i Vantage ... Hohoho :dribble:

 

Men nå er vel dette sikkert gammel nytt :(

 

Fant en fin link på uforståelig sprak:

 

http://myplaisio.gr/news/ati-radeon-hd-599...content=Twitter

 

Men derfor har vi Google, her er det oversatt, bilde finner du i linken, ser ut som det er fra Wikipedia.

 

Sannsynligvis vil ikke hindre nVIDIA nyte et øyeblikk av "suverenitet" basert på standarder vi viste deg over, siden AMD har et nytt rykte tatt opp allerede forberede ATi Radeon HD 5000 GPU på 28nm å bringe nye nivåer av konkurranse !

 

Det vi ser basert på diagrammet lekkasje og har delt IT-samfunnet om det er ekte eller ikke?

 

ATI Radeon HD 5990 - for en start. Og ATI Radeon HD 5890, HD 5950, HD 5860, HD 5830, HD 5790 og HD 5550. Alle unntatt den siste, til 28nm (HD 5550 er på 32nm). Men dette er ikke den viktigste siden motangrep og minne grensesnitt, som nå går til 384-bit, forfriskende velkomst fra dagens 256-bit, og selvsagt gi et betydelig løft i ytelse.

 

Hvis det er sant, for selvfølgelig, alt det - men "show" plausible, siden vi se navnet Hemlock XTX og Cypress XTX indikerer at minner oss om hva vi leser en tid siden for XTX-versjonene. Men en ting er sikkert - slaget slått på igjen for godt!

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Har et lite off topic spørsmål;

 

Ser etter et nytt hovedkort i X58 klassen. Skal kjøre crossfire, antagelig et 5870 og et 5970. Men skal også ha plass til et pci lydkort. Sliter litt med å finne passende hovedkort som takler den pakke. Men satser på at det finnes noen kyndige sjeler her inne som kan hjelpe meg :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...