Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Er de seriøse når de skal ha 3k for kortet?!

 

De er vel det. Jeg selv klarer meg fint med 5850 kort som er mer enn 1000kr billigere. Dem kan jo også klokkes til 5870 hastighet.

Du vil fremdeles ha noen deaktiverte stream-prosessorer, hvis du med hastighet mener Hz, så har du rett, men 5850 vil fremdeles være litt tregere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er de seriøse når de skal ha 3k for kortet?!

 

Standard modellen komplett har fått inn i dag skal de ha 3000kr for, billigste 5870 er på rundt 2800kr så synes ikke det er så galt. Digitalimpuls tar fotsatt kaka med 3795kr og 5295kr for 5970 (også sette ekstreme tilfeller feks pixmania som skulle ha 7000kr for 5970)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Da var 5870 fra komplett bestilt :D . Det går fort unna ser jeg, før jeg la til i handlekurven så var det 23 igjen av det billigste, også gikk det ned til 22 før jeg rakk å bestille, et par timer senere ligger det på rundt 13.

 

Ser de har endel 5850er og, blir litt usikker på om jeg skal avbestille, å bestille det istedet (vil ha det litt billigere..) Hva mener dere?

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

5850 Holder lenge for mitt bruk! Spiller MW2 på 1920x1080 med alt på fullt, og det går GLATT!

 

Vurderer nå å oppgradere til Crossfire, bare for å få de ekstra portene og litt extra "juice". (hvis det nå fungerer da.. å bruke 4xdvi porter i crossfire).

 

Tord93, det spørs på bruken din.. Er du en Hardcore gamer som spiller på 24 tommers skjerm++ og som liker å overklokke så ja til 5870, har du pengene.. så ja til 5870 :p Ellers så syns ihvertfall JEG at et 5850 holder. Dessuten er det ikke like dyrt å oppgradere til CF hvis du skulle tenke på det i fremtiden.

Lenke til kommentar
Ettersom hva jeg har skjønt, så kommer alle 5870/50/970 med Dirt 2 bundla :)

Jep, det stemmer. Håper da inderlig jeg fikk slengt meg på bølgen. stod 13 da jeg bestillte nå :p

 

edit: Nå ble det 12stk på lager ^^, kjapt oppdatert. men som spurt, det er vel ikke store vitsen å punge ut med 200kr ekstra for xXx versjon? det er kun clock det går på?

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Ja, er nok det. Men det klokker du lett selv :p

Det er nettop det ja :p

 

uff, har vært en lidelse å vente i over 2 månedere på dette! x) mitt midlertidige 6800gts har ikke akkurat oppfyllt mine høye krav...

Det klarer jo sikkert HL2 da faktisk ;)

Lenke til kommentar
Ja, er nok det. Men det klokker du lett selv :p

Det er nettop det ja :p

 

uff, har vært en lidelse å vente i over 2 månedere på dette! x) mitt midlertidige 6800gts har ikke akkurat oppfyllt mine høye krav...

Det klarer jo sikkert HL2 da faktisk ;)

HL2 sin grafikk engine er spesielt epic genial og lettdreven ja, så har faktisk komt litt videre i hl2:ep1 nå og da ^^

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål rundt det å kjøre 3 skjermer på et HD5xxx kort, det kortet jeg ser på er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513183 som har 2x DVI som jeg trenger og en HDMI og en Displayport.

 

Slik jeg skjønner det betyr det at skal jeg ha en tredje skjerm på dette kortet, om jeg allerede har 2 skjermer tilkoblet DVI at jeg må se meg rundt etter en skjerm med Displayport. Eventuelt ha en aktiv Displayport til DVI/HDMI adapter.

 

Kan noen kjapt bekrefte at det stemmer, slik at jeg får sendt avgårde bestillingen så fort som mulig?

 

Stemmer. Gå for en skjerm som har Diplayport. Jeg har et Dell dp -> dvi adapter og jeg får det til å fungere ordentlig..

 

Har den plutselig begynt å fungere som den skal?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å oppgradere skjermkortet mitt. har i dag et Radeon HD 4770.

 

Enten så kjøper jeg enda et av det og kjører i crossfire. eller så selger jeg det (får rundt 600,-)og kjøper Radeon HD 5850.

Er 5850 verdt de ekstra kronene? Er det mye jeg går glipp av ved 4770 CF?

 

Blir vell kanskje litt off-topic men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...