Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Per dags dato, er begrensningen 3 på vanlig kort og 6 på SIX. Det er mulig at det kommer driver som støtter enda flere skjermer, dvs du kan utnytte utgangene per skjermkort, som da vil tilsi regne stykket du har over.

 

EDIT: Mohaahha! Jeg tar forbehold om at jeg er helt utdatert og ikke har peiling! :D

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5870 Vapor-X er nå "utgått" hos Netshop, de får ikke inn bestillingen sin. Komplett har en drøss med ubekreftet dato 1/2-10, så om jeg har lyst på et stille kort må jeg minst vente til da. Jeg er litt skeptisk til å ettermontere tredjeparts kjøleløsning selv, så jeg sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre.

Kjøpe et annet kort brukt og billig så lenge, og vente til enten Vapor-X eller 2GB-varianter kommer til landet, eller kjøpe et annet kort og montere på en tredjeparts løsning?

Lenke til kommentar

Kjøleren på HD58xx er utrolig bra og stille. Jeg ser ikke behovet for noe bedre kjøling (ved normalt bruk til moderat overklokking). Ved vifta på full guffe, klarte jeg å få korte nedpå 16 grader (ca 20 i rommet) hvis jeg ikke husker feil. Ved 20-25% holder kortet bra temp og her lydløst :)

Lenke til kommentar

Et annet problem med den kjøleren (som jeg glemte å nevne) er at den blåser luften ut bake. Planen min er å ha et LianLi PC-A05N med en inntaksvifte rett over der skjermkortet da kommer til å blåse ut (kabinettet har luftflyt bakenfra og frem). Dessuten kan det bli ganske lunkent i de kabinettene, så det ville nok holdt en litt høyere temperatur enn i et åpnere kabinett.

Lenke til kommentar
8800gtx kortet blir et glimrende Physx kort for å komplettere 5870 kortet :thumbup:

Men det er altså tilfelle at man må ha Win7 for å kunne dra nytte av dette? Kjører Vista ultimate 64. Har forresten fått skiftet ut 8800GTX'n med 5870 kortet nå.

:)

 

Må bruke windows 7 ja. På tide å pensjonere Vista? :p

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt spent på når denne 5870 six version kommer... lei av å vente :(

 

Håper dog at et eller annet firma klarer å løse alle problemene med DP og mini DP til HDMI/DVI/VGA. Ikke minst et som er billigere enn disse apple adapterne :(

 

Kjøper du 3 skjermer, så har du sikkert råd til en adapter til 600-800kr ;)

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt spent på når denne 5870 six version kommer... lei av å vente :(

 

Håper dog at et eller annet firma klarer å løse alle problemene med DP og mini DP til HDMI/DVI/VGA. Ikke minst et som er billigere enn disse apple adapterne :(

 

Kjøper du 3 skjermer, så har du sikkert råd til en adapter til 600-800kr ;)

 

Nei faktisk ikke xD Når enn jeg får tak i den siste skjermen jeg trenger for et eyefinity setup, så er jeg blakk som ehh, ja blakk. Vil forresten anbefale dere Acer V243HQbd skjermer. De har en ramme på ca 15mm og er ikke dyre.

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt spent på når denne 5870 six version kommer... lei av å vente :(

 

Håper dog at et eller annet firma klarer å løse alle problemene med DP og mini DP til HDMI/DVI/VGA. Ikke minst et som er billigere enn disse apple adapterne :(

 

Kjøper du 3 skjermer, så har du sikkert råd til en adapter til 600-800kr ;)

 

Nei faktisk ikke xD Når enn jeg får tak i den siste skjermen jeg trenger for et eyefinity setup, så er jeg blakk som ehh, ja blakk. Vil forresten anbefale dere Acer V243HQbd skjermer. De har en ramme på ca 15mm og er ikke dyre.

 

Synn at du ikkje har råd da :!: I tillegg trenger du miniDP til DP, og den er ikkje gratis den heller. + frakt også hehe...

Lenke til kommentar
Mulig å kjøre HD5870 og HD5970 i Crossfire?

 

Hvis det går, noen som har en side å linke til med oppsettet?

Ja det går, mener det er en i denne tråden som kjører det opplegget, kommer til å gjøre det selv når jeg får fiksa opp i vannkjølingssytemet ...

 

Nizzen og hristhenoob:

Det følger med alle 5970 kort ....

Lenke til kommentar

Skal gå til innkjøp av et 5870-kort nå, og lurer på litt småting.

- Har tidligere hatt et HD4870, og dette var mildt sagt jævlig å høre på mtp. referanseviften. Hvordan er disse nyere kortene i forhold?

- Temperaturen var også en case til å begynne med når det gjaldt 4870, og dette måtte ordnes manuelt pga. mangelfulle drivere. Forbedringer på 5870?

 

Ev. andre skavanker som er blitt gjort av erfaringer hadde vært kjekt å vite. Har ikke så altfor lyst å bla gjennom en 200+ sider lang tråd for å få med meg alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...