Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hahha... så dette fungerer garantert? var nemlig oppgitt over dette tidligere og spurte på forumet, og dette var svaret jeg fikk.. Hva med XP? har jeg mulighet for mer enn dx9c til det?

Ja det funker, har DX11 selv på Vista, men ikke DX11 skjermkort da.

 

XP støtter ikke noe videre etter DX9c nei, dessverre.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter et 5970. Og det finnes flere å velge mellom.

 

eks:

https://prisguiden.no/produkt/114807

https://prisguiden.no/produkt/114814

https://prisguiden.no/produkt/114806

 

Er det egentlig noen forskjell på disse kortene, annet en utseende?

Er det forskjellig tilbehør med de forskjellige merkene kanskje?

Er det grunnen til prisforskjellene?

Bla en side tilbake, så får du svare ditt.

Lenke til kommentar

Nizzen:

Adapteret er sendt og er på vei og ja det er samme type. 100% identisk/klon av det jeg har.

 

Jeg bruker 3stk BENQ G2420HD da jeg synes disse har ganske tynne rammer, iværtfall iforhold til mange andre skjermer og de er ikke så himla dyre å kjøpe inn :p

 

Kan ta noen bilder imorra, både screenshoots og "IRL" bilder :p

Lenke til kommentar
Nizzen:

Adapteret er sendt og er på vei og ja det er samme type. 100% identisk/klon av det jeg har.

 

Jeg bruker 3stk BENQ G2420HD da jeg synes disse har ganske tynne rammer, iværtfall iforhold til mange andre skjermer og de er ikke så himla dyre å kjøpe inn :p

 

Kan ta noen bilder imorra, både screenshoots og "IRL" bilder :p

 

Kjempekult! Gleder meg til å teste "turbo view" :dribble:

 

Men vet ikkje om det blir 24" + 2 stk 22" eller om jeg henter 2 stk 24" til. Får se :D Kan jo sikkert funke med 1680*1050 på 24" også?

Lenke til kommentar
Vil ikke bildet på 24"ern bli seende oppblåst ut i forhold til bildet på 22"eren da? ettersom du vil ha like mye på 22"ene som 24"eren, og dermed vil det midterste bildet være "forstørret" i forhold.

 

Det har du jammen med rett i :) Jeje, må iallefall teste snart bare for å se om det funker :D Er det bekreftet at "turboview funker med crossfire nå? Mener med 2 stk 58xx kort og ikkje ett stk 5970.

Lenke til kommentar

Med 9.12 driveren kom det støtte for CF under kjøring av Eyfinity så det burdte gå bra, bare husk at apple adapterene er mini displayport så du kan ikke koble det direkte i 5870 skjermkort, det er nesten umulig å få tak i dp til minidp adapter, da må du evnt. lodde selv, men kjører du 5970+5870+5870 så er det bare å kjøre 5970 som primær og koble til via den :p

 

Om du trenger det kan jeg ringe å høre om et sporingsnummer (var ikke jeg som posta det ...)

Lenke til kommentar
Med 9.12 driveren kom det støtte for CF under kjøring av Eyfinity så det burdte gå bra, bare husk at apple adapterene er mini displayport så du kan ikke koble det direkte i 5870 skjermkort, det er nesten umulig å få tak i dp til minidp adapter, da må du evnt. lodde selv, men kjører du 5970+5870+5870 så er det bare å kjøre 5970 som primær og koble til via den :p

 

Om du trenger det kan jeg ringe å høre om et sporingsnummer (var ikke jeg som posta det ...)

 

Har allerede bestillt en dp til minidp for 2-3 uker siden. Matrox tror jeg det var. Når den kommer vet jeg ikkje, da den ikkje var på lager ^^

Lenke til kommentar

For de som ikke har tre like skjermer/oppløsninger: http://www.kegetys.net/SoftTH/

Tror jeg må teste GTR Evolution med 4960x1600-oppsettet mitt (

) og vente litt for å se om Eyefinity kommer til å støtte noe annet en tre identiske oppløsninger. Det blir fort dyrt når man bygger ny PC og så på toppen begynner å sikle etter Eyefinity. Tre billige skjermer er jo derimot en mulighet, men surt dersom de legges på hylla etter kort tid.

 

Eyefinity kunne nok trengt bezel adjustment, noen som har hørt noe om det å bruke Triplehead2go software? Uansett virker det jo som det kommer støtte i nærmeste framtid. http://www.hardocp.com/news/2009/12/01/eye...ware_next_year/

Lenke til kommentar
Må man virkelig bruke DP ved Eyefinity når man har CF? Har jo 4 DVI å velge mellom ..

kan bare bruke kontaktene på det ene kortet for nå (ryktes at det skal legges til støtte for bruk av 3 utganger pr kort men er ikke det nå)

Dette er det støtte for den dag idag, selv kjører jeg alle 3 skjermene mine på samme kortet, 5870 kortet mitt ligger å støver akkurat nå da en mcp650 kommer i veien .....

Må få ryddet litt i kabinettet og legge opp vannkjølinga på nytt så blir det nok plass, nå har jeg også 2stk MCW60 og 2stk Maze5 LP ligganes som skal på skjermkortene mine :D

Lenke til kommentar
det jeg mente er at man kan kun bruke utgangene på det ene kortet en har i et crossfire oppsett,

mens det ryktes at det skal komme støtte for å bruke 3 utganger pr kort man har (2 kort = 6 utganger osv)

 

Hvorfor ikke bare kjøpe SIX utgaven når de kommer? :D

 

Skjønner ikke dette her helt jeg, men per dags dato kan man koble til 3 skjermer per kort, har du 2 kort kan du ha 6 skjermer, 3 kort, 9 skjermer osv. osv.

 

Med SIX utgaven blir det nesten for sykt, 1 kort = 6 skjermer, 2 kort = 12 skjermer, 3 kort = 18 skjermer osv. osv. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...