Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Vel.

Jeg betalte 3800kr for mitt 4870X2 for ca et år siden, ca rett etter at det kom ut(?). Nå er det blitt ødelagt, og jeg får tilbake 3500kr isteden for et nytt kort, rettogslett fordi at de ikke tar inn flere. (dog de produseres vel neppe heller lengre.)

Og det er jo ikke lenge siden 5870 kom ut, som yter pluss/minus det samme om 4870X2.

 

... Dette var mer oversiktlig i hodet mitt, dog håper du skjønner noe.

 

Du kan spørre om 5970 som andre med dødt X2 har gjort.

Og han får ihvertfall 5970 imot et mellomlegg;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel.

Jeg betalte 3800kr for mitt 4870X2 for ca et år siden, ca rett etter at det kom ut(?). Nå er det blitt ødelagt, og jeg får tilbake 3500kr isteden for et nytt kort, rettogslett fordi at de ikke tar inn flere. (dog de produseres vel neppe heller lengre.)

Og det er jo ikke lenge siden 5870 kom ut, som yter pluss/minus det samme om 4870X2.

 

... Dette var mer oversiktlig i hodet mitt, dog håper du skjønner noe.

 

Ser at siste oppdatering på prisguiden er at det ligger på 3k - dvs ca 800kr redusert i løpet av et år. Er dette generelt for alle toppkort tror du?

Lenke til kommentar

Prisen på nVIDIA skjermkort er jo nå helt malplaserte, GTX295 koster like mye / mer enn HD5970 som yter langt bedre?

HD5870 ligger på ca samme nivå som GTX285, og yter jo uten tvil bedre?

 

I de billigere segmentene så har vi jo HD5770 og HD4770 som slår det meste, og er samtidig veldig støysvake, utvikler lite varme og trekker lite strøm?

Nå må virkelig nVIDIA koke opp noe bra i starten av neste år, ellers så ser de ut til å slite litt? Per dags dato har de jo falt helt av lasset på samtlige områder?

Ganske utrolig med tanke på hvordan situasjonen var med GeForce8-serien og starten av GT200-serien?

 

All ære til AMD / ATI som ikke bare leverer knallgode kort i alle segmenter for tiden, men som samtidig priser seg godt og slår nVIDIA på et området de ikke ser ut til å kunne kjempe i mot, nemlig pris / ytelse?

 

Sitter selv på GTX285 og er godt fornøyd med det, angrer ikke på kjøpet heller, med Thermalright kjøleren er det lydløst, kaldt og et veldig godt kort, men driverne skuffer mer og mer, de blir jo faktisk bare mer ustabile og dårligere for hver nye versjon? Sitter nå med modifisert Quadro driver, det burde ikke være nødvendig for å oppnå god ytelse og IQ.

 

 

Syntes nVIDIA går mot stupet for tiden, og uten noe salg av brikkesett lenger så har de jo ikke noe inntjening på det området heller (likså greit etter hvor grusomt dårlig brikkesettene og de medfølgende driverne har vært siden nForce2), samtidig sliter de mer og mer på mobile-GPU også, ser mer og mer til AMD / ATI også de frontene og når Intel skal smelle til med skjermkort integrert i CPU så kan det fort bli tøft for nVIDIA på alle fronter?

 

GT300 må rett og slett levere, ellers så er de på dypt vann!

Lenke til kommentar

Halla!

 

For dere som ikkje har testet S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, så kan dere iallefall benche litt med det!

 

S.T.A.L.K.E.R.: Pripyat Benchmark Tool (dx11)

 

http://xfiles.gsc-game.com/st/bench/stkcop-bench-setup.exe

 

Mirror: http://www.techpowerup.com/downloads/1692/...0%3Ca%20target=

 

Anbefaler alle med 58xx serien og teste ut S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat! DX 11 er konge!

 

PS: Den tyske versjonen kan kjøpes på nett! Den er iallefall bedre enn den russiske versjonen. EU versjon kommer på nyåret.

 

post-42975-1258675019_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har den russiske versonen, og der er det ikke noe DX11. :( Eller er det en patch jeg må laste ned for å få det?

Hentet spille fra piratbukta, så mulig det er en dårlig verson, for det var ganske mye grafikk bugs i spillet. :p

 

Når jeg såg noen DX11 vs. DX10 bilder av STALKER, så såg jeg nesten ingen forskjell. Ser jo ut som om stalker bruker en oppgradert verson av Half-Life 1 grafikk motoren. Selv i Dx10. :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Nah, tror jeg tar pengene og heller kjøper det en annen plass.

- holder meg unna Amentio fra nå av.

 

That's the most beautiful thing someone's ever said!

 

On a more related subject;

 

PC delene kom i hus i går, fikk akkuratt satt de sammen før senga ropte. Satser på å få satt inn harddisk og formatert i dag samt kjørt litt tester. Se om det blir stor forskjell mellom E7400 og Phenom x4 955 i 3DMark06 med mitt HD5850 (Hvis det enda husker hvordan det virker etter å ha ligget i 1 mnd)

Lenke til kommentar

Leser igjennom AnandTech sin test av HD5970 nå, og selv om det er imponerende så er jeg litt overrasket over at HD5850 Crossfire alltid er på nivå og faktisk jevnt over noen få FPS foran?

 

Disse to løsningene er vell mer eller mindre identiske, samme stock klokkehastigheter osv.. Med et lite ess til HD5970 med sine 1600 vs 1440 stream prosessorer og 80 vs 72 texture units?

 

Kan ikke helt forstå hvordan HD5850 Crossfire jevnt over er hakket vassere? Har det noe med driver å gjøre, eller er det noe som gjør at Dual-GPU på enkel PCB fungerer dårligere enn to kort i crossfire? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har den russiske versonen, og der er det ikke noe DX11. :( Eller er det en patch jeg må laste ned for å få det?

Hentet spille fra piratbukta, så mulig det er en dårlig verson, for det var ganske mye grafikk bugs i spillet. :p

 

Når jeg såg noen DX11 vs. DX10 bilder av STALKER, så såg jeg nesten ingen forskjell. Ser jo ut som om stalker bruker en oppgradert verson av Half-Life 1 grafikk motoren. Selv i Dx10. :p

 

Du trenger briller :roll:

Lenke til kommentar
Prisen på nVIDIA skjermkort er jo nå helt malplaserte, GTX295 koster like mye / mer enn HD5970 som yter langt bedre?

HD5870 ligger på ca samme nivå som GTX285, og yter jo uten tvil bedre?

 

I de billigere segmentene så har vi jo HD5770 og HD4770 som slår det meste, og er samtidig veldig støysvake, utvikler lite varme og trekker lite strøm?

Nå må virkelig nVIDIA koke opp noe bra i starten av neste år, ellers så ser de ut til å slite litt? Per dags dato har de jo falt helt av lasset på samtlige områder?

Ganske utrolig med tanke på hvordan situasjonen var med GeForce8-serien og starten av GT200-serien?

 

All ære til AMD / ATI som ikke bare leverer knallgode kort i alle segmenter for tiden, men som samtidig priser seg godt og slår nVIDIA på et området de ikke ser ut til å kunne kjempe i mot, nemlig pris / ytelse?

 

Sitter selv på GTX285 og er godt fornøyd med det, angrer ikke på kjøpet heller, med Thermalright kjøleren er det lydløst, kaldt og et veldig godt kort, men driverne skuffer mer og mer, de blir jo faktisk bare mer ustabile og dårligere for hver nye versjon? Sitter nå med modifisert Quadro driver, det burde ikke være nødvendig for å oppnå god ytelse og IQ.

 

 

Syntes nVIDIA går mot stupet for tiden, og uten noe salg av brikkesett lenger så har de jo ikke noe inntjening på det området heller (likså greit etter hvor grusomt dårlig brikkesettene og de medfølgende driverne har vært siden nForce2), samtidig sliter de mer og mer på mobile-GPU også, ser mer og mer til AMD / ATI også de frontene og når Intel skal smelle til med skjermkort integrert i CPU så kan det fort bli tøft for nVIDIA på alle fronter?

 

GT300 må rett og slett levere, ellers så er de på dypt vann!

what comes around, goes around > 9700 Pro, DX9 tok da råtta på nvidia den tiden ;P

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R300

Lenke til kommentar
Stalker har jo ikke noe spesiell god grafikk da, med tanke på andre spill som har kommet de siste 3-4 åra.

Imo, så syns jeg HL2 motoren er mye penere enn Stalker sin. ^^

Håper de får DX11 støtte. :p

 

Neste gang, så skru opp grafikken på MAX ;) Nytter ikkje å dømme grafikk i 640*480 og instillinger på low ;)

Lenke til kommentar

1080P, alt på max, 8xAA. Det var det jeg hadde hvertfall. :p

Sier ikke at stalker har DÅRLIG grafikk. Men at den ikke er noe imponerende. Hadde vært mye kulere visst Farcry2 eller Crysis hadde fått Dx11. For disse spillene er såpass tong fra før, så det har vært morsomt å sett om hvor mye bedre ytelse man får med Dx11. :p

Stalker dro jeg jo nesten på max med forrige skjermkort mitt. :p

 

Men den stalker versonen jeg har nå har noen textur feil. Får se om jeg får skaffa meg den med DX11 på. ^^

 

edit: leiF

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...