Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

prøv 50hz og se hva som skjer :p

har selv en Sony KDL-40W2000 1080p tv og når jeg bruker 60hz må jeg manuelt stille inn overscan til 0%, men på 50hz vil den gå automatisk, men men, du trenger bare å stille det in EN gang så vil alt funke, har du prøvd å sku av vertical refresh?

 

Takk for tips, men jeg har likevel tearing spesielt fra TV2 Sumo og Silverlight. Ganske bra nå med hardware akselerasjon fra Flash player beta 10.1 i Youtube.

 

Testa det videoklippet fra TV2 Sumo HD Beta på et par bærbare pc'er på jobb i dag forøvrig. Fikk tearing der også med Silverlight.... Det er kanskje et vanlig fenomen?

 

LØST!!!

Jeg hadde slått av Aero theme pga jeg hadde hakking i videoer med 1080p/24hz DXVA med Media Player Classic Home Cinema. Jeg fikk vite av en på AMD forumet at XP ikke hadde støtte for vsync for desktop og slet med tearing spesielt med Silverlight og Flash Player, men at Win 7 har vsync og at tearing ikke skal være et problem. Da tenkte jeg med en gang på desktop oppsettet og Aero. Når jeg slo den på igjen, er tearing'en borte vekk.

Dæven, nå ble jeg faktisk glad. Hadde prøvd (nesten) ALT! :)

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dæven, nå ble jeg faktisk glad.

Bra at du fant fram til en l0sning. :)

Media Player Classic Home Cinema sin manglende Aero st0tte er plagsom. :<

Men at dette skulle paavirke Silverlight og Flash Player hadde jeg ikke forventet.

 

MPC Home Cinema has a special option to disable Aero. You can find it here:

MPC menu -> View -> Renderer Settings -> Presentation -> "Disable Desktop Composition"

 

Dette hjelper jo litt... så slipper man å slå av og på Aero manuelt hver gang man ser foreks en .mkv i 1080p/24hz.

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...threadid=120896

 

Win 7 - Display driver has stopped responding.

 

Legger ved en tråd på amd forumet som tar opp dette problemet.

Selv opplever jeg av og til dette når jeg ser mkv (720p/1080p) via MPC Home Cinema. (Bruker EVR Custom Pres./DXVA). Det har skjedd noen ganger med HD video fra Youtube også. Ingen problemer ved bruk av browser som beskrevet i tråden på forums.amd.com. Har heller ikke problemer ved spilling.

 

Andre med lignende problem her inne?

 

Jeg bruker Win 7 x64, siste skjermkort driver, chipset driver og bios. (sjekk ellers min HTPC's specs i sign)

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Ja da bestilte jeg et asus 5970 til 2241,- da

 

Har heldigvis ikke noe stress med å få det i nærmeste fremtid, så da er det bare å vente å se hva som skjer med orderen.

 

Ikke vet jeg om jeg har plass og ikke vet jeg om jeg har strøm nok, men til den prisen så skader det jo ikke å se om man har FLAKS :woot:

Lenke til kommentar
Ja da bestilte jeg et asus 5970 til 2241,- da

 

Har heldigvis ikke noe stress med å få det i nærmeste fremtid, så da er det bare å vente å se hva som skjer med orderen.

 

Ikke vet jeg om jeg har plass og ikke vet jeg om jeg har strøm nok, men til den prisen så skader det jo ikke å se om man har FLAKS :woot:

 

Er sikkert 5850 og ikke 5970.

Lenke til kommentar
Ja da bestilte jeg et asus 5970 til 2241,- da

 

Har heldigvis ikke noe stress med å få det i nærmeste fremtid, så da er det bare å vente å se hva som skjer med orderen.

 

Ikke vet jeg om jeg har plass og ikke vet jeg om jeg har strøm nok, men til den prisen så skader det jo ikke å se om man har FLAKS :woot:

 

Er sikkert 5850 og ikke 5970.

 

Vi får se...i ordrebekreftelsen står det jo 5970 :dribble: Krysser fingra for flaksen jeg ikke har slår til :yes: Skulle det vise seg å være noe annet eller prisen blir justert, klarer jeg meg lenge nok med mitt 4870 kort ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et Radeon X1950 Pro for mange år siden. Det døde.

I fjor kjøpte jeg et 4870 kort. Som døde for noen uker siden. Jeg har blitt litt skeptisk på Ati-kort nå. Tilbake til 7900GTO som fungerer fint og lydløst.

 

Hva er det du gjør for å drepe skjermkort? Jeg klarer det ikkje, og jeg overklokker max på luft bestandig. Eneste skjermkortet jeg har drept er et 7900gt som jeg voltmodda og kjørte 1.55volt på, standard 1.2volt. Dette overlevde særdeles lenge også. Det tok ikkje kvelden før for noen mnd siden. Da har jeg hatt det i en del år.

 

Kanskje vurdere å sjekke psu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...