Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lest alle de store anmeldelsene, men utifra de 3-4 eg har lest, så belyser Anandtech 5970 litt bedre enn de andre.

 

Nevner jo f.eks at 5970 sine kjerner er valgt for strømegenskapene sine, og at grunnen til "underclock" var rett og slett (logisk nok) for å følge ATX spesifikasjonen på 300w. I tillegg så understreker de at man burde ha en god PSU (ikke bare høy Watt) for å overklokke det.

 

++ Endel andre godbiter.

Lenke til kommentar

Sliter med tearing på TV2 Sumo, Youtube osv... (nett-tv o.l. altså.)

Heldigvis er ikke dette noe problem med divx, mkv (720p eller 1080p).

 

Kobler mitt HD5850 til Sony KDL-52X3500 via HDMI.

Måtte inn og stille overscan til 0% for å dekke hele skjermen i 1920x1080 60hz. Er dette sånn det skal være? Trodde det skulle dekke hele skjermen automatisk da tven er innstilt på "Full pixel".

 

Andre som opplever lignende fenomen som denne type tearing/hakking? (spesielt ved horisontale panoreringer.)

Se 24 sec inn i denne videoen. Der ser jeg tydelig tearing i ansiktet til Cecilia Brækhus. http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=200...p;progId=324485

 

Hadde vært veldig fint med noen oppklarende kommentarer! Takk!

 

PS: Det rare (og litt kjipe) er at fra min bærbare ACER med ATI HD 4570 via HDMI fungerer det strålende. Ingen hakking eller tearing whatsoever. :/

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Du, nizzen :cool:

 

Dog, ATI har jo et eget tool for å sette opp volten - og har selv uttalt at samtlige brikker skal klare 850 MHz. Det er ikke hver dag.

 

Ja, men da går også strømmen opp så da forsvinner det store "mindre strøm bruk"-argumentet:P

For du må sikkert opp på 5870 sitt nivå.

Men uansett, nå har Ati kort ute som passer for alle;)

Lenke til kommentar

Mener CrossFiren skal finnes der i allefall, men om det funker noe spesielt bra er en annen sak.

3D Håndteringssystemene på de mer server baserte maskinene ser ut til å komme i andre rekke, altså at nordbrua er mer opptatt av å samkjøre CPUene enn med å håndtere raske overføringer av data til skjermkortene.

 

Du får prøve, CrossFire skal funke i allefall om AMD holder reklamen sin :p

 

EDIT: Har sjekket litt, og det ser ut til at Tylersburg HAR CrossFire støtte ja, men ikke SLi naturligvis, siden her må man betale SLi skatt.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, men har alltid vært skeptisk til dual-GPU løsninger.

Hadde GTX295 "i sin tid" og det utviklet endel varme og lagde litt mye støy (og det fantes jo ikke noen alternativ kjøler du kunne leke deg med til den) og det var litt bingo hvorvidt drivere og spill gav deg god skalering eller ikke.

 

Var litt morsomt å kunne dedikere en kjerne til aa operasjoner osv, men endte til slutt med å heller kjøre GTX285 med Thermalright kjøler som er lydløs selv ved maks load :)

 

 

Opplevde også en slags tearing effekt på tvers av skjermen i endel spill med GTX295, som visstnok kom av det faktum at det var dual-GPU, liker ikke at slike negative faktorer dukker opp fra løse lufta? Sies jo også at 40FPS med dual-GPU ikke føles like flytende som 40FPS på single-GPU løsninger? Uten at jeg kan bekrefte eller avkrefte det.

Lenke til kommentar
Sliter med tearing på TV2 Sumo, Youtube osv... (nett-tv o.l. altså.)

Heldigvis er ikke dette noe problem med divx, mkv (720p eller 1080p).

 

Kobler mitt HD5850 til Sony KDL-52X3500 via HDMI.

Måtte inn og stille overscan til 0% for å dekke hele skjermen i 1920x1080 60hz. Er dette sånn det skal være? Trodde det skulle dekke hele skjermen automatisk da tven er innstilt på "Full pixel".

 

Andre som opplever lignende fenomen som denne type tearing/hakking? (spesielt ved horisontale panoreringer.)

Se 24 sec inn i denne videoen. Der ser jeg tydelig tearing i ansiktet til Cecilia Brækhus. http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=200...p;progId=324485

 

Hadde vært veldig fint med noen oppklarende kommentarer! Takk!

 

PS: Det rare (og litt kjipe) er at fra min bærbare ACER med ATI HD 4570 via HDMI fungerer det strålende. Ingen hakking eller tearing whatsoever. :/

 

Bump? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...