Gå til innhold

Konkurranse: Julekalender, dag 23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke den mattematiske evene som har sviktet, det er hvordan du oppfatter spørsmålet. Som jeg sa tidligere, så er det hvordan du tolker oppdelingen av stjerner som var avgjørende.

 

Det er ikke et tolkningsspørsmål, sånn du er tenkt er desverre bare galt. en kvart stjerne er 0.25, deler du opp 1 i 4, så er hver del 0.25

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du deler et eple i fire, får du et kvart eple, eller 0,25 epler. Deler du det opp i to, får du et halvt eple, eller 0,5 epler. Hva det nå enn var Pirja tenkte, så blir det å rote med andre tallsystemer, og det tviler jeg på at akam gjør, når de kan la være.

Den type matematikk hører mer hjemme hos programmerings-folka. Og da særlig assembler programmerere og veldig gamle Unix/C programmerere (hint: 0777).

 

Tom

Lenke til kommentar

Da er det tid for tallsystemvitsen min, som jeg pleide å dra da jeg var gruppelærer i programmering:

 

Why do programmers celebrate Christmas on october 30?

 

 

Because 30 Oct = 24 Dec

 

 

...nei, ikke alle skjønner den. :)

 

Edit: og med det ønsker jeg alle som forholder seg til titallsystemet en riktig god jul!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Why do programmers celebrate Christmas on october 30?

 

 

Because 30 Oct = 24 Dec

 

Heh :p

 

Hadde alle svarene riktig i hvert fall, så nå er det bare å krysse alt som krysses kan av fingre, tær og andre ekstremiteter.

 

Og forhåpentligvis har jeg såpass peiling på hvordan et kamera funker at jeg oppfyller PMs krav for å være verdig :p En konkurranse som denne burde jo ha spørsmål av typen "hva er forskjellen på DX- og FX-sensorer" og "skriv et essay på minst 200 ord om hvordan sensorstørrelse påvirker skarphetsdybden". Så sikrer man at vinneren har peiling :p

Lenke til kommentar
Da er det tid for tallsystemvitsen min, som jeg pleide å dra da jeg var gruppelærer i programmering:

 

Why do programmers celebrate Christmas on october 30?

 

 

Because 30 Oct = 24 Dec

 

 

...nei, ikke alle skjønner den. :)

 

Edit: og med det ønsker jeg alle som forholder seg til titallsystemet en riktig god jul!

:!: Takk for en genial oppklaring for oss som ikke er helt oktale i hodeformen. Den skal jeg forsøke å huske til neste jul, noe alle vet er en stor illusjon. Men i julen er vi alle perfekte.

 

God jul, godtfolk :xmas:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...