Gå til innhold

Feature: Ti kandidater for filmatisering


Anbefalte innlegg

Veldig artig at Second Sight ble med. Det var jo en latterlig bra og spennende spill. Ser for meg at det kunne bli en action-thriller med overnaturlige elementer. Atmosfæren i spillet er også fantastisk. Flere av scenene kunne ha blitt virkelig flott. Wow, mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at dette kunne blitt en formidabel film. Dæken...

 

*dør*

Endret av Muse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HAlf Life-universet er alt for komplisert til en film, så eneste mulighet etter min mening må være en god tv-serie. (Der Gordon Freeman nesten ikke er med.)

Det har jeg også ment hele tiden: Half-Life er perfekt for en veldig god sci-fi TV-serie. Bedre enn alt som heter Star Trek, Battlestar Galactica og Stargate i hvert fall.

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt dette tror jeg, men jeg mener at spillet World in Conflict kunne bli litt av en slager. Selve singleplayeren var veldig bra, med faktisk noen emosjonelle øyeblikk som kan sies å være en veldig vanskelig ting å gjøre i et strategispill. Så her har du kan du få fram en skikkelig bra krigsfilm om hva som hadde skjedd om den kalde krigen gikk varm (Jeg vet at det finnes noen krigsfilmer som er sånn, men ikke på samme måten som World in Conflict gjør det.)

Lenke til kommentar

Indy & The Fate of Atlantis er gitt ut som tegneserie, med svært bra resultat. En film basert på det kunne også blitt meget bra, men hadde de hatt interesse av en slik film hadde vi nok allerede hatt den i stedet for Crystal Skull. ;)

 

StarCraft kunne gjort seg svært bra som film. Spillene er jo greie nok, men det er veldig mange bøker basert på det universet, og de aller fleste er svært bra og ville gjort seg som film.

 

Husker jeg prøvde Second Sight, men gav opp to ganger fordi det var så ekstremt vanskelig i begynnelsen. Måtte snike meg frem hele tiden, men fiendene oppdaget meg hele tiden. Prøvde en tredje gang noen måneder senere og slet meg enda litt lengre. Vurderte å gi opp, men fikk plutselig muligheten til å bli usynlig. Det gjorde jo saken en del enklere... :p Meget, meget bra spill.

 

Ellers vil jeg gjerne ha Red Alert som film. Det kunne blitt morsomt. ;)

Lenke til kommentar
Det spillet jeg savner på listen er Bioshock. Aldri spilt et spill med en så god historie og så god atmosfære. Det hadde nok fort blitt litt vanskelig og få med all historien om Rapture i filmen, så den hadde kanskje ikke blitt så bra, men jeg ville sett den!

Å Conker som noen fåreslo; det å hadde blitt en bra film!

Tror det er bestemt at det skal lages en film av Bioshock.

Lenke til kommentar

Rart at ingen har nevnt Norges bidrag i denne diskusjonen, nemlig Funcoms "Drømmefall". Har aldri blitt dratt slik inn i en spillhistorie som da jeg spilte spillet. Den hadde mange elementer som hadde gjort seg i en film.

 

Mange spill er for innviklet og for omfattende historie til at det kunne gitt en god port. Men det kan man også si om bøker. Veldig ofte klarer ikke filmen å yte orginalmediet rettferdighet.

 

BTW, Grand Theft er et uttrykk som til norsk ville blitt oversatt til "tyveri av gjenstand med betydelig verdi" med påfølgend forklaring av hva som er bestjålet (Auto). Dermed er det ikke så rart at man finner spill og film med samme navn uten at det er noen sammenheng mellom dem. I så fall er det spillet som har hentet elementer fra filmen og ikke omvendt

Lenke til kommentar

"Den Lengste Reisen" og "Drømmefall" kunne helt klart ha gjort seg som film, men hvem skulle ha laget dem? Norge er uaktuelt da vi ikke har budsjett til det, og jeg tviler på at Sverige eller Danmark har noe mer å by på. En Hollywood-versjon ville blitt direkte latterlig, og Uwe Boll neppe noe bedre. Da gjenstår ikke mange med bra nok budsjett. Kanskje England, men har de bar nok CGI?

Lenke til kommentar

Synes den "klassiske" Fade To Black hadde vært en fabelaktig film. Den hadde en svært orginal men enkel story. Og stidlige "aliens".

 

Kan også gledelig melde at spillet er "abandon ware" og kan lastes ned lovelig. http://free-game-downloads.mosw.com/abando...e_to_black.html

 

Men den har mye mer bakhistorie enn det spillet: http://hg101.classicgaming.gamespy.com/fla...k/flashback.htm

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...