Gå til innhold

Feature: Ti kandidater for filmatisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de spillene som er nevnt i artikkelen hadde jeg valgt enten Another World, Deus Ex eller forsåvidt Fallout for filmatisering... mest p.g.a. at det er de type filmene jeg har sett minst av i det siste (dvs produsert).

 

For å være helt ærlig, så synes jeg ikke det har vært noen gode cyberpunk/thriller/"fremtidsutopi" filmer siden Blade Runner kom ut. Det finnes noen som er "greie nok", men de har ikke akkurat vært så godt gjennomført som andre store AAA filmer. Jeg sier JA(!) til mer sci-fi/fantasy/konspirasjons filmer! :D

Lenke til kommentar
Pirates of the Caribbean har ikke bare mange likheter med Monkey Island, manuset til de to første filmene inneholder mange elementer fra manuset til det som skulle bli monkey island filmen.

 

"The really interesting thing is that the movie was going to be produced by Steven Spielberg (who is a big Monkey Island fan himself). He asked Ted Elliott, a script writer who has worked on several Disney movies (including 'Treasure Planet') and on 'Steven Spielberg’s Director's Chair' game, to help with the story for the MI movie. The Monkey Island movie never got the green light and years later Ted Elliott wrote 'Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl', which took several ideas from Monkey Island. So basically the first two PotC movies are the Monkey Island movie."

Kilde: http://www.miwiki.net/Monkey_Island_movie

 

Vent litt... Betyr det at Will Turner skulle være Guybrush Threepwood? Eller var det Sparrow? (I Monkey Island filmen)

Lenke til kommentar

Syns det blir litt sært å si at Kerrigan osv fra Starcraft er regnet som en av tidenes karakterer. Klart en kul figur men har vært med i noen få fmv sekvenser i Starcraft 1 bare.

Vil heller si Cloud og Sephiroth fra FF serien kunne enkelt gått over til film og gjort det stort. Advent Children er jo et perfekt eksempel på det som var en stor suksess.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ingen nevnt Metal Gear Solid? Serien med spillverdenens kanskje mest fengende historie.

 

Nå skal det riktignok nevnes at spillserien Metal Gear Solid nærmest er en film, med tanke på time etter time med cutscenes.

 

Jeg skulle dog likt å se en film basert på Metal Gear Solid. Om jeg kommer på noen skuespiller som er verdig til å tre i Solid Snake's skikkelse er noe annet ..

 

Sean Bean kunne kanskje passet?

Lenke til kommentar

Bra at det blir laget film av spillene, en den andre veien. Det pleier jo som oftest å bli hastverksarbeid og ett dårligt resultat. En regissør som må holde seg langt unna spillfilmer er Uwe Boll, så la oss ikke håpe at han får kloa i noen av disse.

 

Jeg ser frem til en WoW film, det er veldig mye å hente fra det spillet når man snakker om innhold i den filmen. Jeg har også sett Max Payne på kino, men ble litt skuffa, da jeg så at de ikke hadde holdt seg til hele spillhistorien. Dette er ikke rasistist ment, men jeg kunne ikke se for meg en mørkhuda Jim Bravura og Jack Lupino. Det ble på en måte feil. Likheten på Nicole Horne var derimot veldig god.

 

Enig med Zealuu og, en serie kunne vært lengre og gitt mye mer innhold en det å presse alt sammen inn i en film.

Lenke til kommentar
Skuespiller for Gordon Freeman: Edward Norton. Han passer perfekt.

 

http://news.filefront.com/wp-content/uploa...007/06/ceb4.jpg

half-life-house.jpg

 

Og nei, The Legend of Zelda vil aldri bli bra filmmateriale.

Bevis: http://www.gametrailers.com/player/usermov...aylist=featured

 

Er det bare jeg som savner Conker's Bad Fur Day på denne listen? Kunne blitt en herlig CGI-film. :love:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Mass Effect tror jeg hadde vært et blinkskudd, og det er også et spill hvor en kan få presset handlingen under tre timer.

 

Forøvrig tenkte jeg tanken på The Witcher og Assasin's Creed, men disse ser jeg på som mye vanskeligere å presse inn i en spillefilm. I så fall måtte en bare dra ut elementer av handlingen, eller konseptet i spillene.

 

(Skjønt The Witcher er basert på en bokserie, så blir jo ikke helt spill->film, og det er kanskje laget filmer av Geralt allerede?)

 

Edit: lese artikkelen først er en dum ting; Mass Effect på lerrete blir bra!

Endret av Folen
Lenke til kommentar

Duden fra uro med litt oppussing kunne spillt gordon freeman.

Hørte han ble henta på toget sovende helt knekt. Kom sovendes på settet, våkna rett opp, spilte scenen han skulle, la seg ned igjen. Helt ødelagt. Slik gikk hele filmen under produksjon tror jeg.

Han hadde fiksa den!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...