Gå til innhold

Feature: Ti kandidater for filmatisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En serie med høy kvalitet om Half-Life tror jeg kunne blitt veldig bra, støtter den. Kunne tatt for seg mye rart, alt fra ting med Black Mesa (helst etter spill 1), the 7 hour war, hendelser i hl2 fra et annet synspunkt og mye annet rart. Personlig ville jeg ha synest det hadde vært mest spennende med hendelsen under og etter Black Mesa, 7 timers krigen og ombines okkupasjon av jorden. Med andre ord fortalt historien mens fra Gordon ble satt i stasis til han blir vekket igjen, kunne f.eks avsluttet med at Gordon Freeman blir sett kommendes ut av toget/togstasjonen slik hl2 begynner. Tror ikke Edward Norton hadde protestert mot en liten birolle der ;)

 

Beneath A Steel Sky. Uten tvil et av de beste spillene jeg noengang har spilt.

 

Second!

Lenke til kommentar

Jeg må si meg totalt uenig i at GTA hadde fungert som en bra film. Den ville vært en klisjefylt film med handling rippet fra så og si alle mafia/narko filmer verden har sett i og med at spillet er en totalt ripoff og parodi på gudfaren, miami vice, scarface osv osv. Å lage en god film basert på et spill som er basert på masse filmer funker rett og slett ikke.

 

System shock kunne vært en kurant kandidat, god handling, skummel som få og med en setting som dog ikke er så veldig orginal så fungerer den iallefall.

Lenke til kommentar
Av de spillene som er nevnt i artikkelen hadde jeg valgt enten Another World, Deus Ex eller forsåvidt Fallout for filmatisering... mest p.g.a. at det er de type filmene jeg har sett minst av i det siste (dvs produsert).

 

For å være helt ærlig, så synes jeg ikke det har vært noen gode cyberpunk/thriller/"fremtidsutopi" filmer siden Blade Runner kom ut. Det finnes noen som er "greie nok", men de har ikke akkurat vært så godt gjennomført som andre store AAA filmer. Jeg sier JA(!) til mer sci-fi/fantasy/konspirasjons filmer! :D

 

*host* twelve monkeys, akira, terminator, the matrix, animatrix, 28 days later, i am legend, children of men, wall-e *host* :p

Lenke til kommentar

Ser at både Gears of War og Bioshock er nevnt tidligere i tråden, og begge disse er nå i før-produksjon. Jeg digger Gears of War, men helt ærlig så kan jeg ikke se for meg at dette skal bli bra. Bioshock har jeg riktig nok større troa på, skadere vel heller ikke at Gore Verbinski blir regissøren, mannen som har laget 3x Pirates og The Ring, dette lukter i det minste big budgett, noe Bioshock virkelig trenger.

Lenke til kommentar
Jeg skal sende listen til Uwe Boll, så får vi se om ikke det kan bli litt snadder på lerretet...

Det første jeg tenkte på faktisk.

Dr. Boll har gått igjennom det som finnes av spill som kan filmmatiseres. Er ikke uten grunn at han kun har regissert filmer basert på skakkkjørte spillserier, spill som er bare fornøyd med litt extra oppmerksomhet.

Litt trivia; Dr. Boll har tidligere uttalt at Metal Gear Solid og Halo er hans drømmeprosjekter.

Lenke til kommentar
Litt trivia; Dr. Boll har tidligere uttalt at Metal Gear Solid og Halo er hans drømmeprosjekter.

 

Metal Gear serien må vel i så fal bli en rekke med filmer?

Om handlingen som oppleves igjennom titalls spilletimer og titalls timer med cut-scenes skal dyttes inn i en spillefilm eller to, så har jeg ikke helt trua på det blir noe bra.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...