Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekker sak:) Håper prisen går litt ned etter hvert:)

Du vet vel at prisen er veldig lav i forhold til ytelsen allerede? Så ikkje forvent billigere på veldig lenge. Eneste er hvis kronekursen stiger igjen slik som den var i fjor sommer. Da blir den billigere. Veiledende pris blir neppe lavere :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

Er samsung 840 evo 128 gb evo noe å satse på som os disk? Den gamle disken min er kaputt

Nei, velg heller 850 evo eller crucial mx100 :)

Aha takker for opplysningen.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, velg heller 850 evo eller crucial mx100 :)

Er firmware(?) problemene med MX100 løst?

 

EDIT:

Har en selv, men har ikke merket noe enda ... :wee:

Jeg har 8 stk mx 100, og merker ikkje noe feil :) På x99 maskiner som lagring og en til Os

 

Sikkert fordi du ikke bruker som boot.

Problemet var visst når man brukte Power Saver funksjon i Win, da gikk SSD i en slags sovemodus og krasjet.

Ikke hatt problem etter jeg brukte Balanced.

Uansett dårlig av Crucial å ikke fikse dette via firmware.

Lenke til kommentar

Da skal P3700'ene få utnyttet sitt potensiale etter hvert.

 

Kjører foreløpig bare i LAB, men skal opp med 2x HP DL380p G9 og et MSA 2040 SAN i produksjon snart.

I dag installerte jeg en trial av Pernixdata FVP som er en cacheløsning for VMWare ESXi.

 

Planen er da altså at NVMe kortene skal være cache for SAN'et.... hvis jeg får innvilget finansiering for pernixdatalisens (ikke billig!). Plan B er å bruke vmware sin vCache, men det er bare en read cacheløsning, så jeg håper finansene går i boks.

 

På det ene bildet ser man troughput på P3700 kontra MSA 2040 med 8Gbps FC.

MSA 2040 er confa med 20x 1.2TB sas enterprise 10k disker i RAID 1+0, 2x SSD som tier 0/read cache og 2x global hotspare disker.

 

Merk at dette er graf bare med benchmark fra en enkelt VM.

Kommer sikkert til å poste flere bilder av løsningen hvis den havner i produksjon, det er ikke så mye spennende å hente ut enda.

 

Dette er med en pre-release ESXi 5.5 driver fra intel. Installerte intels ofisielle driver etterpå, men rakk ikke å benche på nytt.

Har også 2x Intel P910 kort jeg tenkte å slenge inn så fort jeg kan ta ned de gamle ESXi hostene.

 

En annen ting jeg ikke har prøvd enda, er at Pernixdata FVP også støtter bruk av RAM som cache :D

 

post-6583-0-45388800-1426868238_thumb.jpg

post-6583-0-18784400-1426868242_thumb.png

post-6583-0-39240300-1426868236_thumb.jpg

post-6583-0-50876500-1426868239_thumb.png

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

50 kroner billigere enn første på listen, så ja det er et ganske brukbart tilbud.

Syns de minste ssd har holdt seg sånn cirka samme pris en 2-3 år nå. På en måte stagnert litt, fått noe høyere ytelse her og der da.

Blir vel som med andre ting at man møter en vegg i utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...