Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Ser ut som Intel har en ny NVMe SSD på gang .....

43331_01_new-consumer-intel-750-nvme-ssd


There were no details in the leaked roadmap, but now we know that the August Ridge SSDs will feature the NVMe 1.1b interface. It appears, from the leaked roadmap, that the Intel 750 will be available in both the M.2 and 2.5" form factor, and come in capacities of 180, 240, 360, 480, and 600GB. NVMe will provide a low-latency interconnect that will allow Intel to finally break the SATA performance barrier. Even though the proposed release date on the leaked roadmap has passed, the Intel 750 SSD is clearly still on the way to consumers. It appears Intel is close to being the first SSD manufacturer with a consumer NVMe SSD on the market.



Håper prisen blir litt mere forbrukervennlig enn P3700.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert, er et sånt 12 timers tilbud på komplett.no nå. Så et par av prisene der var nå ikke så galne.

Slik som SSDene, til ok pris. Har jo fine 45 dagers retur samt grei service, fikk nå levert tilbake minnebrikkene mine uten problem når jeg handla der sist.

 

Ser jo at supersmart har samme pris, men aldri handlet fra dem, er dem noe tess? :)

Lenke til kommentar

Jeg har handla fra SuperSmart mange ganger, varen kommer greit kjapt (ikke like kjapt som Komplett), hyggelig kundeservice. Har ikke sendt noe tilbake til dem.

Har forøvrig har jeg sendt tilbake til Komplett, og det gikk veldig fint. Så hvordan SuperSmart er i forbindelse med feil på produkter etc., vet jeg ikke. Tror ikke de er så vanskelige.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

New Firmware for the 850 Pro was released today smile.gif

 

EXM02B6Q

 

- Improved compatibility for SATA 3Gb/s based systems

- Enhanced user-performance for workstations

 

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

Hm.

lasta ned siste magican og firmwaren.

Når jeg fyrer opp magican, får jeg bare beskjed om at det er siste firmware på disken ... men det stemmer jo ikke. Finner ikke noe sted å velge firmwarefil manuellt .... eller er jeg blind ?

Lenke til kommentar

Fikk en ny Samsung PRO 256gb i dag. Den skal inn i en maskin hvor det står en Evo 840 256gb.

 

Tenkte å bare klone den så jeg slipper full reinstall.

 

Er det noe spesielt jeg bør gjøre først med Evo,en før kloning ? Noe innstillinger i Magican eller noe sånt ?

( er Magican 4.3 på den.)

Har en slik USB til S.ata kabel å koble den til med og kjøre kloningen via.

 

Noen som gidder å gi en SSD Noob en 1-2-3 oppskrift på hvordan det gjøres.? :)

 

( ser det blir diskutert litt priser osv her.. Jeg kontaktet Komplett på chat og ba om et tilbud på disken og fikk Pro,en for 1412,-kr :)

så det lønner seg å ikke bare handle på listepris..:) en Pro er jo et kupp til den prisen.. bestilte i går og fikk den i dag.! Er meeget fornøyd:).. )

Lenke til kommentar

Helt enig.. Har handlet veldig mye på Komplett i over 10 år.. aldri hatt et eneste problem ..alltid kjapp og enkel RMA og stort sett rask levering.. At de er villige til å diskutere pris også gjør det til min favorittbutikk :)

(og med gratis frakt kom jeg bedre ut en 1375,- :) )

Endret av kal.50
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...