Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hunterra: Hvilket lese/skrivemønster er det på dataene dine?

 

GB er langringsplassen og sier ingenting om hastighet i seg selv, men nå har det seg tilfeldigvis sånn at SSDer i området 128-256 GB ofte yter bedre enn de mindre eller større av helt andre grunner enn lagringskapasiteten.

 

Analyser harddisken din og finn ut hvor mye plass du egentlig trenger lynrask aksess til. OS og programmer bør ligge på SSD. I mine PCer ligger OS + programmer på alt fra ca 8 til ca 50 GB alt etter hvilket OS og programmer jeg bruker. I tillegg har jeg ofte litt ikke-krevende filer liggende på SSDen, men de burde jeg flyttet oftere til HDD.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

De nye 256gb M4 blir levert med nyeste firmware 000F :)

Heldigvis så slapp jeg å restarte pc'en for å oppdatere firmware selv om Windows® 7 Updater Application finnes.

 

hmm... blir liksom ikkje lei av flere ssder av en eller annen grunn :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Vel.. Nå er det jeg som blir kongen her... 2x ASUS GTX 670 Direct CU II i SLI og 2x 256GB Crucial M4 i Raid 0... Vet ikke om jeg gidder å hilse på noen lengre, eller lage innlegg her... :D

Synn jeg har 2x680 og 4xM4 256 + 4x Plextor M3p på Areca 1880ix-24 :tease:

Forummaskinen min :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Transcend 128GB støtter kanskje ikkje trim og har sikkert ELENDIG garbagecollection. Altså ytelsen vil degraderes raskt. Og på en ganske treig ssd i tillegg, sier det seg selv at dette ikkje er det beste kjøpet. Dette er kanskje det dummeste man kan kjøpe.

Har du VELDIG lite penger, så heller kjøp brukt for samme prisen. Da får man mye mere for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...