Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JKJK og andre...

 

Har du noen eksempler med oppstart av "tunge" programmer som tok litt tid med hdd før?

Apexen min åpner outlook med 1 GB mailer på ca 2 sek. Tok ca 30 sek med hdd. Booter opp og er klar til bruk på 32 sek, tok over 100 sek på hdd....Rett og slett vanvittig....Det har seriøst forandret livet mitt. Våkner med et smil om munnen hver dag nå :)

Endret av eksponensiell_vekst
Lenke til kommentar

Vet ikke om denne 2,5" 1 TB ssden fra puresilicon har blitt nevnt her før. Det betyr også at vi vil få se 2 TB 2,5" til høsten. Noe som igjen lett kan gi 8 TB ssd pci-e kort.

 

http://www.marketwire.com/press-release/Pu...con-936099.html

 

Den skal visstnok være inne i en asus laborghini bærbar vist på cebit nylig.

 

http://www.tomshardware.com/news/Asus-Lamb...ebook,7157.html

 

Er disse talla bra??

 

Performance

-- Transfer rate: 300MB/sec

-- Sustained read: 240MB/sec

-- Sustained write: 215MB/sec

-- Random read (IOPS 4K): 50,000

-- Random write (IOPS 4K): 10,000

-- Latency < 100 µsec

Endret av eksponensiell_vekst
Lenke til kommentar

Sorry! Så at hypercam kun tok opp i 10fps!

Har tatt opp ny video i 24fps nå!

 

<< link fjernet >>

 

Dette sugde enda mer cpu og disk, så; som sagt... det er mer smooth når man ikke bruker hypercam i tillegg.

 

 

WTF... dette så jo helt fjernt ut. Den første videoen er mer representativ. Faktisk så er den 10fps videoen riiiiiiiiimelig nært faktisk respons. Det er bittelitt mer smooth enn 10fps videoen! Denne 24fps videoen ble jo helt mongo. (NEI, det går ikke så fort so på denne 24fps videoen.)

 

Har ikke brukt hypercam før, så vet ikke hvikle innstillinger jeg bør ha :/

 

Edit: fjernet linken... dette er ikke representativt i det heletatt. *prøve på nytt*

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det var heftige greier. Var filmen i real-time eller speedet opp en del? Den er et par ganger kjappere enn apexen ja. 320 GB av den for 5000 kr blir en fin julegave fra meg til meg om knappe 9 mnder.....

 

Den ble speeded opp med ca x 1,4.

 

ca 0:22 ut i snutten blir klokken 11:41. ca 1:05 blir den 11:42.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg er mer riktig.... men jeg gir ingen garantier.

 

Ny video ... alle gode ting er 3

 

Doh... ser jeg glemte å åpne outlook på denne. Jaja.

 

Edit: fåglarna vet hvilken codec dette er .... default instillinger i hypercam. Fikk spilt av det i WMP12 med k-lite mega codec pack i Win7 iaf.

 

Uansett... opplevelsen er ca som på denne videoen og den første jeg la ut (som jeg fjernet linken til). Med andre ord .... man kan dø lykkelig! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Så en Transcend disk på 32GB som kostet 756 kroner, men skriv var på begredelige 8 MB/s :!:
Hadde jeg ikke visst at det var SSD du snakket om ville jeg tipped det der var en minnepenn...

... som også er en variant av SSD (Solid State Drive). ;)

 

OCZ viser frem PCI-E 8x 1TB SSD <..>

Den der lyser umoden teknologi lang vei. Det er kort sagt 4 stk vanlige SSDer montert på en PCIe Raid-kontroller, med et skall over det hele. Dette er ikke noe i nærheten av designen til IODrive. Det er tydelig at OCZ vil være først ute på grunn av PR-effekten. Nei, vent til de kommer med en versjon 3 av PCIe SSD så kan det begynne å bli like fristende som OCZ Vertex er nå.

 

Theo: Det er lett å finne feilen: IE.. ;)

 

JKJK: Imponerende video. :dribble:

(Fade-effekten får det faktisk til å virke mindre raskt enn det egentlig er)

Lenke til kommentar

Hehe, bare kjedelig at den stanser i begge. Skal forsøke med et eksternt nedlastingsprogram.

 

Enig i at den PCIe saken så ut som noe greier som er slengt sammen bare. Forstår ikke vitsen med å putte SSDer i en PCIe pakke, bare tull.

 

 

EDIT:

JKJK, ok forsøker igjen :)

 

EDIT2:

Ser ut til å gå bedre i firefox når jeg disablet VLC plugin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo: prøv på nytt... den serveren har feil på et nettkort som gir den mye framefeil. Men det kommer seg. Måtte legge den dit grunnet båndbreddebehovet.

 

(Kom ikke på det når du spurte første gangen)

 

Fade effekten er ikke noe problem.... men det blir snålt i hypercam.

 

Edit: OK da... skal legge den ut på youtube

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...