Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative Suite 4 Master Collection

System requirements

Windows

  • 24.3GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on flash-based storage devices)

Lenke

Hva? Stemmer dette? Hva er i så fall problemet?

 

Et program som dette ser ikke forskjell på SSD eller HDD, det ser en disk og ledig plass etc.. Så dette er nok info basert på andre typer flash media...

Hvilke flash-media er det de mener og hvorfor formulerer de seg sånn at det inkluderer SSD da? Dette virker mystisk og jeg vil gjerne mer til bunns i saken.

Lenke til kommentar

Får den forhåpenligvis imorgen, Velociraptor er fin men jøss å den prater :)

 

Flashmedia: kan umulig være ment SSD disker, Flash = typisk "Removable media", men SSD som går via SATA/IDE interfacet = problem løst? Er nok et par som har installert CS3/CS4 på sine MACer / PCer med SSD C-: Har allerede lest en kommentar om hvor kjapt Photoshop startet på SSD.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Emm, forvirret igjen...

Hvis jeg skal kjøpe en SSD i dag, til bruk for Win. 7, Photoshop, Gaming...

 

Hva kjøper jeg.? (helst rundt/under 1500kr)

30Gb er litt lite, 64Gb er mer en nok...

Jeg er interessert i hastighet mot HDD...

 

Eller er det virkelig verd å vente,

(hvis man ikke kan vente) på X25 2.Gen...

1900kr er mer en jeg tenkte...

 

Nå har jeg en OCZ Vertex Series SATAII i handlekurven (1100kr)

Lenke til kommentar
Creative Suite 4 Master Collection

System requirements

Windows

  • 24.3GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on flash-based storage devices)

Lenke

Hva? Stemmer dette? Hva er i så fall problemet?

 

Et program som dette ser ikke forskjell på SSD eller HDD, det ser en disk og ledig plass etc.. Så dette er nok info basert på andre typer flash media...

Hvilke flash-media er det de mener og hvorfor formulerer de seg sånn at det inkluderer SSD da? Dette virker mystisk og jeg vil gjerne mer til bunns i saken.

Dette er debatert før, adobe skrev dette for å unngå at folk installerer på minnepenner (og alle andre eksterne medier) og skaper krøll i systemet. Dette gjelder da IKKE SATA-enheter.

 

Beklager forresten at jeg har vært fraværende her den siste uken, jobber 12-13 timer om dagen denne uka (skal jobbe 6 dager, så 70+ timer :( ).

Lenke til kommentar

vurderer å kjøpe 2 ssd disker for å sette i raid 0...

HK: Gigabyte X58 Extreme (funker det med raid 0 )

 

hvordan er det med ssd raid og windows og cache på diskene? har lest at det er best med mye cache pga masse små filer som windows bruker ? (7 eller vista)

 

evt hvilke disker skal kjøpe nå?

Lenke til kommentar
Intel X-25M G2 testet av Anandtech og skuffer ikke:

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...?i=3607&p=1

 

Tja, om fyren bare kunne teste noe annet enn QD#3 på random testene...... Ser greit ut, men får vel vente på Anvils test på QD#64 før man kan si noe bastant... Noen 2-2.5x er vel neppe lett å finne, men det var jo ikke veldig overasskende heller, så noen andre grunner til å bytte til denne fra gen1 enn trim er det lite av....

Å påstå at den nye M disken har bedre random skriv enn E 50nm er forøvrig bare svada, på QD#64 har E nesten 3x bedre ytelse, så her må nok Anand ta seg sammen å lære seg litt fakta og teste på QD#32-64...

Lenke til kommentar

Anandtech er en av de mer anerkjente på dette området, så jeg tviler på at han bommer på fakta her.

 

Det står også i slutten av artikkelen at de kommer tilbake med en grundigere test da de kun mottok testeksemplaret noen timer tidligere.

 

PC Perpective har også fersk test her:

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=750&type=overview

Endret av norsemen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...